  • 11. Data: 2017-02-23 21:48:40
    Temat: Re: kabelkologia
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 22 Feb 2017 21:40:04 +0100, Sebastian Biały napisał(a):

    > Wystarczy żeby sprzężenie zwrotne przetwornicy brać nie z wyjścia
    > ładowarki ale z wtyczki bezpośrednio w gnieździe telefonu. Jeden cienki
    > drut dodatkowo. To przerasta możliwości intelektualne projektantów.

    Przerasta, jesli ladowarka ma miec gniazdo USB i do tego kabelek z
    dwiema wtyczkami, bo mie ma gdzie tych kabelkow od sprzezenia puscic.

    J.

  • 12. Data: 2017-02-23 22:26:56
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2017-02-23 21:48, J.F. wrote:
    > Przerasta, jesli ladowarka ma miec gniazdo USB i do tego kabelek z
    > dwiema wtyczkami, bo mie ma gdzie tych kabelkow od sprzezenia puscic.

    Kiedy robili USB3.0 mogli puścić feedback, w końcu wtyczka ma więcej
    pinów. Nie zrobili tego. Swoją drogą problemy z prądem z USB były znane
    już podczas robienia 1.1 ale najzwyczajniej to olano. "Jakoś to będzie".

    Przyznaje jednak że należy im podziekować, przygłupy które projektowały
    eSATA najpierw zapomniały w ogóle o zasilaniu a potem jak dorobili to
    się okazało że *niektóre* dyski potrzebują jeszcze 12V. Stan
    permamentnego zaskoczenia inzyniera rzeczywistością. Mogło więc być gorzej.

    Dodatkowo producenci ładowarek do telefonów często dają ladowarkę *bez*
    gniazda USB tylko na stałe z kablem. Tam się da obecnie zrobić feedback.
    Ale gdzie tam by się ktoś przejmował, "3.9V powinno każdemu wystarczyć"
    (firmowa ładowarka ze zintegrowanym kablem do jakiegoś HTC @ 1A).

  • 13. Data: 2017-02-24 00:09:51
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 21 Feb 2017 16:46:41 +0100, w <o8hndf$u2s$1@node2.news.atman.pl>,
    Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Dobry kabel cieżko kupić. W końcu znalazłem po kilku wtopach ale to nie
    > oznacza że jest dobry, tylko że jest wystarczający. Nie jest to, co
    > ciekawe, kabel firmowy tylko chińczyk i w dodatku wygląda kiepsko. Ale
    > ważne że ma najniższą rezystancję na metr jaką widziałem w kablu micro usb.

    Pochwal się linkiem do ali :)

    Zakupiłem ostatnio na ali kabelek firmy Rock micro-USB 180cm. Wreszcie mam
    dłuższy kabelek, który działa jak powinien. Koszt chyba z 10zł.

  • 14. Data: 2017-02-24 09:44:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2017-02-21 17:43, J.F. wrote:

    >Widzę to odwrotnie: tanie zabawki mają gorsza przetwornicę która
    >potrzebuje wyższego napięcia. Potrafią nie zaskoczyć przy 4.8V kiedy
    >Samsung działa i ładuje przy 4.2.

    Ja mam pewne watpliwosci, czy takowe przetwornice tam sa.
    Ale mikroskopijne te gniazda, nie ma sie jak podlaczyc :-(

    J.

  • 15. Data: 2017-02-24 09:48:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2017-02-23 21:48, J.F. wrote:

> [...]
    >pinów. Nie zrobili tego. Swoją drogą problemy z prądem z USB były
    >znane już podczas robienia 1.1 ale najzwyczajniej to olano. "Jakoś to

    Przewidzieli podniesienie napiecia, to rozwiazuje wszelkie problemy
    :-)

> [...]
    >jak dorobili to się okazało że *niektóre* dyski potrzebują jeszcze
    >12V. Stan permamentnego zaskoczenia inzyniera rzeczywistością. Mogło

    No wiesz, projektujesz pod jakies zalozenia.
    Mial byc uniwersalne zlacze, ktore potrafi zasilic malo pradozerne
    peryferia, to tak zrobili.

    Pretensje do Chinczykow, ze zazadali, aby z tego zrobic gniazdo
    ladowania telefonow :-)

    J.

  • 16. Data: 2017-02-24 16:03:37
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2017-02-24 00:09, r...@k...pl wrote:
    > Pochwal się linkiem do ali :)

    Dla ali nie mam (szukałem, ale znalazlem kilka identycznych i nie
    wiadomo jak z miedzą).

    Kupiłem kilka tutaj w odstepie kilku tyg:

    http://allegro.pl/aluminiowy-przewod-kabel-micro-usb
    -duzy-prad-i5673844659.html

    Jest ok, każdy taki sam jakościowo i elektrycznie.

  • 17. Data: 2017-02-24 16:13:42
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2017-02-24 09:48, J.F. wrote:
    > Przewidzieli podniesienie napiecia, to rozwiazuje wszelkie problemy :-)

    Których i tak nie rozwiązuje bo ani karty USB3 ani telefony ani w
    zasadzie żaden sprzet ktory posiadam z USB3 nie obsługuje. Power
    Delivery to jest jakieś widmo majaczące w internetach, nie w realnym
    sprzęcie.

    > No wiesz, projektujesz pod jakies zalozenia.

    1: Ty, Steve, słuchaj, trzeba podpiąć dysk do kompa, ale od fronu, da się?
    2: Jasne, pieprznie się kilka drutów do SATA na jakieś fancy gniazdo i
    załatwione
    3: No to projektuj na wtorek a ja wymyślę jakieś fake konsorcjum które
    za tym stoi. Tylko żeby tanie było, kurna.

    > Mial byc uniwersalne zlacze, ktore potrafi zasilic malo pradozerne
    > peryferia, to tak zrobili.

    Nie, mialo być gniazdo do podpinania dysków. Dyski maja określona
    prądożernośc i wymogi napięciowe. Fail.

    eSATA znikneło z rynku zanim ktokowlwiek zaimplemenotwał 12V poza
    grafikiem od złącza z wiki. Żenada.

  • 18. Data: 2017-02-24 16:19:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2017-02-24 09:48, J.F. wrote:

> [...]
    >3: No to projektuj na wtorek a ja wymyślę jakieś fake konsorcjum
    >które za tym stoi. Tylko żeby tanie było, kurna.

    No ale widzisz - juz masz zalozenia: dysk, od frontu, tanie.
    W domysle dalsze zalozenia - maly, przenosny dysk, a nie kobyle
    wymagajaca 12 V :-)

    No i Ad3 - nie musi byc az takie tanie, musimy na tym zarobic.
    Wymysl cos, co sie da opatentowac i czego Chinczyki nie skopiuja w 2
    dni :-)

    Ja o USB pisalem.

    J.

  • 19. Data: 2017-02-24 16:31:42
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2017-02-24 16:19, J.F. wrote:

    > No ale widzisz - juz masz zalozenia: dysk, od frontu, tanie.
    > W domysle dalsze zalozenia - maly, przenosny dysk, a nie kobyle
    > wymagajaca 12 V :-)

    Pierwotnie eSATA nie zawierało zasilania. Użyteczność zbliżona do 0. W
    wielu urzadzeniach do dzisiaj jest w tej pierwotnej wersjii, jak w moim
    dellu optiplexie czy jakimś laptopie z HP którego numerka zapomialem.

    To przyklad ekstremalnie iditotycznej inżynierii. Kompletnie brak
    reflekcji nad tym do czego to może być. Z USB3 jest to samo. Łaskawie
    *nieco* poniesli specyfikację pradową i reszta dnia wolne. Dalej czekam
    aż bedzie możliwe podpięcie dysku 3.5 cala pod usb bez zasilacza. Nie
    doczekam się.

  • 20. Data: 2017-02-24 16:44:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2017-02-24 16:19, J.F. wrote:

> [...]

    >*nieco* poniesli specyfikację pradową i reszta dnia wolne. Dalej
    >czekam aż bedzie możliwe podpięcie dysku 3.5 cala pod usb bez

    Czemu nie ?
    Nie ma zakazu, tylko musisz znalezc dysk, ktory sie 2.5W obejdzie.
    No moze 3W, jak troche obejdziemy normy.

    A kto wie, na co USB-C pozwoli.

    Ale ... potem mamy USB w telefonie, USB-OTG ... czemu nie moge
    podlaczyc nawet 2.5" dysku do telefonu ? :-)

    Na szczescie dyski sa juz passe, use micro-SD Luke :-)

    J.