  • 11. Data: 2016-02-04 01:08:19
    Temat: Re: kalibracja tv
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 4 Feb 2016 00:56:40 +0100, "ACMM-033" <v...@i...pl>
    wrote:
    > PS "kontent" i "sajt", tak głupio brzmią, przecież mamy polskie
    > odpowiedniki... O to mi chodziło, nie o czepienie się.

    A kiedyś się czepiano "komputer"...

    --
    Marek

  • 12. Data: 2016-02-04 04:11:36
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > A kiedyś się czepiano "komputer"...

    Czesi sobie poradzili, nazywając to-to počitač. Z (polskim) komputerem
    jednak jest o tyle inaczej, iż kiedyś, np. w wojskowości, używano słowa
    komput, już przed kilkuset laty https://pl.wikipedia.org/wiki/Komput
    A wspólny rdzeń znaczy to samo, czyli plus-minus policzyć coś. Skoro się to
    przyjęło, to nie było sensu na siłę zastępować tego jakimś nowotworem.
    Sporne wyrazy sajt i kontent, to nic innego, jak odpowiednio, strona i
    zawartość/treść.
    Tak, jak megaszkaradne "fi(u)czer", to nic innego, jak cecha/właściwość.
    Pomyśleć, że kiedyś, za powiedzenie czegoś po polsku, nasi przodkowie nawet
    ginęli. Przypomnijmy sobie coś o Dzieciach Wrzesińskich (1), dlaczego są tak
    znane... A my tu obcymi słowami zasuwamy, wcale bym się nie pogniewał, gdyby
    i w języku polskim, słowo komputer, było używane (bo jest tak u Pepików) tak
    rzadko, jak w języku czeskim, żeby tak jak u nich, było bardziej swojsko,
    ichnie "počitač" brzmi mi trochę jak rosyjskie "???????", czyli policzyć i
    bliskie jest słowu "počitadlo" oznaczające, po prostu - liczydło.

    (1) https://pl.wikipedia.org/wiki/Strajk_dzieci_wrzesińs
    kich

    Dobra, idę kimać, bo już późno, fotki na NK wrzucałem, nie bez problemów.

    to ja tego też nie powiem!
    (C) Tewje do Pana Boga.

  • 13. Data: 2016-02-04 11:01:28
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    W dniu 03.02.2016 o 14:39, Marek pisze:
    > Czy ktoś korzystał z serwisu http://skalibrujtv.pl/ i i mógłby się
    > podzielić wrażeniami po takiej kalibracji?

    Pomysłowość ludzka na wyciąganie kasy nie zna granic...

    > "sukienka aktorki ma być alizarynowa to na ekranie ma być azilarynowa
    > a nie róż wpadający w beż"

    A jakie to ma kurwa (nie da się użyć innego słowa) przy poziomie tego co
    w tym TV leci ?

  • 14. Data: 2016-02-04 11:08:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ACMM-033" napisał w wiadomości grup

    >Czesi sobie poradzili, nazywając to-to počitač. Z (polskim)
    >komputerem jednak jest o tyle inaczej, iż kiedyś, np. w wojskowości,
    >używano słowa komput, już przed kilkuset laty
    >https://pl.wikipedia.org/wiki/Komput

    Obawiam sie, ze malo ktory Polak to slowo pamieta.

    >A wspólny rdzeń znaczy to samo, czyli plus-minus policzyć coś. Skoro
    >się to przyjęło, to nie było sensu na siłę zastępować tego jakimś
    >nowotworem.

    Jak cala masa innych slow, ktore sie przyjely.

    >Tak, jak megaszkaradne "fi(u)czer", to nic innego, jak
    >cecha/właściwość.

    z lekkim przesunieciem w strone pozytywna, czyli zalet.

> [...]
    >bardziej swojsko, ichnie "počitač" brzmi mi trochę jak rosyjskie
    >"???????", czyli policzyć i bliskie jest słowu "počitadlo"

    Podobnie po niemiecku (Rechner) czy francusku.

    No ale komputer to nie liczydlo, wiec ja protestuje :-)
    A manipulator stolokulotoczny to nie mysz, wiec tez protestuje :-)

    Nawiasem mowiac - on juz nie jest kulotoczny :-)

    J.

  • 15. Data: 2016-02-04 12:05:14
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > A jakie to ma kurwa (nie da się użyć innego słowa) przy poziomie tego co
    > w tym TV leci ?

    Przy poziomie tego co leci w TV, to kolor sukienki moze byc najbardziej
    zajmujacy;-)
    Ale idzie na lepsze, czekamy na Sonde.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 16. Data: 2016-02-04 12:22:15
    Od: v...@g...com

    użytkownik v...@g...com napisał:

    > Środkowe kwadraty

    Niestety tylko dla monitora, jak ktoś ma ochotę na zabawy.
    http://natural-color-pro.software.informer.com/

    Dawno temu bawiłem się w takie rzeczy, dokładnie
    wszystkiego nie pamiętam.

  • 17. Data: 2016-02-04 16:48:43
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 4 Feb 2016 11:01:28 +0100, sundayman
    <s...@p...onet.pl> wrote:
    > A jakie to ma kurwa (nie da się użyć innego słowa) przy poziomie
    tego co
    > w tym TV leci ?

    Nie wiem, kurwa, jak komuś może się wydawać, że współczesny tv służy
    tylko do oglądania TV.

    --
    Marek

  • 18. Data: 2016-02-05 03:10:58
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > No ale komputer to nie liczydlo, wiec ja protestuje :-)

    Acz krewniak jego. Abakus chyba pierwszym pra-pra-szczurem...

    > A manipulator stolokulotoczny to nie mysz, wiec tez protestuje :-)

    No, bo u mnie na światełko, albo głaskanie paluszkiem, jest jeszcze taki
    "dynks", ktory mnie troche dziwi w urządzeniu tej klasy, ale działa dobrze,
    co to ja go paluszkiem, troszku jak "joystick". Trochę wkurwia, gdy się przy
    palcowaniu w klawiaturę palec o to zaczepi... i nawet nie chodzi o
    przesunięcie się przez to kursora, bo zawsze można wrócić, chodzi o to, że
    często przez to "zjadają się", albo mylą, położone w pobliżu litery, a ja
    mimo dysgrafii i dysleksji, ze słowników, ani autokorekty, niemalże nie
    korzystam, dzięki pamięci - mało kto mnie w ortografii pokona.

    > Nawiasem mowiac - on juz nie jest kulotoczny :-)

    Ja tam jeszcze jakieś stołokulotoczne mam i nawet działają, ale muszę
    uważać, żeby się po tyłku nie drapać, bo kulka zarasta i się po rolkach
    ślizga :))
    Mam jeszcze gdzieś w kącie jakiegoś stołoniekulotocznego, czy
    niestołokulotocznego, jeden chu...dy pies, na światełko, ale mi jego kamerka
    cipieje i kursor mi jakieś "bredgensy" ((c) Andrzej Lepper) urządza po
    ekranie.

    Dobra, zmykam, bo mi pies piska, że do łóżka chce :)

    to ja tego też nie powiem!
    (C) Tewje do Pana Boga.

  • 19. Data: 2016-02-05 03:12:16
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > Nie wiem, kurwa, jak komuś może się wydawać, że współczesny tv służy
    > tylko do oglądania TV.

    No, jeszcze pornosy można zapuszczać, ale tam, to kolor już mniej ważny, co
    innego się liczy :))

    to ja tego też nie powiem!
    (C) Tewje do Pana Boga.

  • 20. Data: 2016-02-05 10:01:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ACMM-033" napisał w wiadomości grup
    >Acz krewniak jego. Abakus chyba pierwszym pra-pra-szczurem...

    Krewniak, ale daleki. Nie nazywajmy samochodu bryczka, czy samolotu
    dylizansem :-)

    >No, bo u mnie na światełko, albo głaskanie paluszkiem, jest jeszcze
    >taki

    Mniejsza o technologie - manipulator to nie zwierzatko, nie wolno tak
    nazywac :-)

    Manipulator tez zreszta obce slowo :-)

    J.