  • 11. Data: 2009-04-27 12:00:30
    Temat: Re: kieszonka firmowa do dysku 2.5'' LENOVO
    Od: "Feromon" <f...@o...pl>

    Użytkownik "dgim" <n...@n...nic> napisał w wiadomości
    news:Xns9BF9F2C7AA0CFddddpl@193.219.28.145...
    > "Feromon" <f...@w...pl> wrote in

    > alez skupiacie sie na zupelnie innych rzeczach niz trzeba...
    > temat zakupu cudownej srubki bedzie mial sens w momencie gdy uda mi sie ja
    > odkrecic,
    > poki co bardziej realny jest zakup niestety koszyczka do dysku, czy jak kto
    > woli
    > caddy

    Odkręcenie poprez rozwiercenie śrubki niszczy śrubkę :))
    Dlatego problemem jest zakup śrubki. Wiertarkę chyba każdy ma...

    Feromon

  • 12. Data: 2009-04-27 12:38:02
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Sun, 26 Apr 2009 22:28:11 +0000 (UTC), dgim <n...@n...nic> wrote:

    >kilkoma rodzajami juz probowalem, pneumatyczny moze by sie przydal...
    Jak śrubka jest wypukła, to weź cienki brzeszczot i zrób nacięcie jak
    na płaski śrubokręt i próbuj tę śrubkę odkręcić płaskim śrubokrętem.
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 13. Data: 2009-04-27 12:55:20
    Od: "Krzysztof Kucharski" <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Użytkownik "tg" <a...@b...cpl> napisał w wiadomości

    [...]
    > z bardziej ekstremalnych sposobow to naciecie nowego rowka na
    > plaski srubokret, rozwiercenie sruby itp...
    [...]

    Ja w takich przypadkach z reguły _ostrożnie_ rozwiercam łeb wkręta, a potem
    przy pomocy _dobrych_ szczypiec płaskich wykręcam "dziada" z nagwintowanego
    korpusu. Wbrew pozorom _ostrożne_ operowanie wiertarką jest mniej
    niebezpieczne od nacinania piłką. Po prostu - rozwiercanie można
    przeprowadzać w ten sposób, że powstające opiłki spadają daleko od
    naprawianego przedmiotu. Trzeba uważać, aby nie usunąć zbyt dużej ilości
    materiału - musi pozostać solidne "coś", co da się pewnie uchwycić
    szczypcami. Kwestia wyczucia i wprawy ;-)

    Pozdrawiam - Krzysztof Kucharski

  • 14. Data: 2009-04-27 17:40:29
    Od: dgim <n...@n...nic>

    "Krzysztof Kucharski" <s...@p...onet.pl> wrote in

> [...]
    > [...]
    >
    > Ja w takich przypadkach z reguly _ostroznie_ rozwiercam leb wkreta, a
    > potem przy pomocy _dobrych_ szczypiec plaskich wykrecam "dziada" z
    > nagwintowanego korpusu. Wbrew pozorom _ostrozne_ operowanie wiertarką
    > jest mniej niebezpieczne od nacinania pilką. Po prostu - rozwiercanie
    > mozna przeprowadzac w ten sposób, ze powstające opilki spadają daleko
    > od naprawianego przedmiotu. Trzeba uwazac, aby nie usunąc zbyt duzej
    > ilości materialu - musi pozostac solidne "coś", co da sie pewnie
    > uchwycic szczypcami. Kwestia wyczucia i wprawy ;-)

    lekko nawiercilem 1 srubke ale niewiele to dalo, nie bede przeciez udaru wlaczal ;)
    jakby owa sruba nie nie stykala sie z dyskiem a byla w diametralnie mniej
    newralgicznym miejscu nie mialbym oporow a tak... zdecyduje sie raczej na zjechanie
    pilnikiem glowki. glowka jest cienka, zupelnie nie wypukla. chyba, ze kupie jakis
    super cienki pilniczek w linii prostej, zeby moc zrobic wejscie dla plaskiego
    srubokreta...
    eh mam nauczke, nastepnym razem nie dotykam uniwersalnym rozmiarem krzyzaka duzo
    mniejszych rozmiarow srubki...

    dzieki w kazdym razie za odzew

  • 15. Data: 2009-04-27 18:37:39
    Od: "Krzysztof Kucharski" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "dgim" <n...@n...nic> napisał w wiadomości

    [...]
> [...]
    > kupie jakis
    > super cienki pilniczek w linii prostej, zeby moc zrobic wejscie dla
    [...]

    1. Rozwiercanie ma na celu usunięcie łba wkręta. Z natury rzeczy średnica
    wiertła powinna dorównywać średnicy łba lub niewiele ją przewyższać. W celu
    ułatwienia sobie pracy dobrze jest nawiercić pośrodku łba wkręta zagłębienie
    o średnicy 0,7 do 1,0 mm. Głębokość nawiercenia _rzędu_ 1 mm. Wykonywanie
    zagłebienia nie jest konieczne w przypadku wkrętów z łbami krzyżakowymi,
    torx itp.

    2. Dla ułatwienia wykręcenia szczypcami (kleszczami) płaskimi resztek wkręta
    z korpusu dobrze jest potraktować je (te resztki) _odrobinką_ jakiegoś
    preparatu penetrującego. Ja osobiście stosuję zwykłą naftę. Może być coś w
    rodzaju WD-40, ale, na Boga! - nie wolno tego używać w formie aerozolu! ;-)
    "Napsikać" ździebko na kapsel od piwa, a nastepnie przenieść _pół_ kropli na
    wkręt za pomocą igły, szpilki itp. Pół kropli wystarczy, cała kropla to za
    dużo ;-) Po zaaplikowaniu odczekać kwadrans, aby penetrator mógł spokojnie
    zrobić swoje. Dopiero potem próbować wykręcać trzon wkręta.

    3. Czasami udaje się zastosować pewien trik. Otóż, po "napunktowaniu" łba
    (patrz punkt 1) oraz po zaaplikowaniu penetratora (patrz punkt 2) można
    spróbować wykręcić "dziada" za pomocą wiertarki pracującej na _LEWYCH_
    obrotach. Ostre wiertło, pracujące "na lewych" czasem może zadziałać lepiej
    od niejednego dobrego wkrętaka. A jak to się nie uda, to przełączyć
    wiertarkę na prawe obroty i klasycznie rozwiercić łeb.

    4. Do wyżej opisanych operacji używam najzwyklejszej wiertarki
    akumulatorowej z supermarketu. Takiej żółtej, za kilkadziesiąt zł ;-)
    Ustawiam ją na stole roboczym i obsługuję jedną reką. W drugiej ręce trzymam
    przyczynę całego problemu. W ten sposób unikam zbędnych i niebezpiecznych
    udarów mechanicznych.

    Pozdrawiam - Krzysztof Kucharski

    P.S. Komplet _dobrych_ wkrętaków jest nie do przecenienia ;-)

  • 16. Data: 2009-04-28 18:34:40
    Od: dgim <n...@n...nic>

    > Pozdrawiam - Krzysztof Kucharski
    >
    > P.S. Komplet _dobrych_ wkretaków jest nie do przecenienia ;-)

    i po temacie szczesliwie juz ;) poszedlem dzis do leroy merlin, lazilem, lazilem, az
    znalazlem w koncu idealna rzecz. malutkie szlifierki, o srednicy z 4-5mm, dlugosci
    2-3cm, do wiertarki na cienkim palaku, 3 takie szliwiereczki kosztuja 14zl.
    wygladaja jak zapalka grubsza. swietna sprawa.

    niestety, nie znalazlem pilnika, jako, ze to dysk twardy wd40 nie mialem zamiaru
    nigdzie lac. uff ulzylo mi szalenie. obdzwonilem kilka punktow serwisowych, CSS
    100zl chcial za wywiercenie srub ;)

    1 sruby nei musialem do konca jechac, udalo sie odkrecic przez zniszczeniem zupelnie
    glowki, 2 niestety do oporu, dziadowstwo...

    obawiam sie troche opilkow od wiercenia ale na ta chwile wszystko z dyskiem jest w
    porzadku, kilka testow puscilem, wyniki sa identyczne jak przed wierceniem.

    nie pozostaje nic innego teraz, jak wymienic dysk...

    dzieki jeszcze raz za pomoc.