  • 11. Data: 2019-04-30 09:18:33
    Temat: Re: klocki hamulcowe - jaka firma?
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 30 Apr 2019 06:05:37 +0200, Marcin N
    <m...@o...pl> wrote:
    > Ponawiam pytanie: czym różnią się tanie "kiepskie" od drogich
    > "dobrych"?

    Ale osobiście odróżniasz spowalnianie od hamowania?

    --
    Marek

  • 12. Data: 2019-04-30 11:35:38
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 29.04.2019 o 23:26, Marek pisze:

    > No chyba jednak nie każdy, zdaje się 20 lat temu była afera z nowymi
    > Daewoo Tico sprzedawanymi z drewnianymi klockami.

    Jak to było z tym rozdawaniem samochodów?
    Poszukaj pod hasłem Oldcit Club, trochę 'głębiej' niż 20 lat temu.
    No, i jako że zapewne jesteś dorosły to nie muszę mówić chyba, że nie
    wszystko co jest napisane to jest 100% prawda?

    > Kiedyś w 4carsie  mnie tak zapytał, czytaj czy chcę kiepskie tanie czy
    > markowe dobre.

    I na tej podstawie wywnioskowałeś, że "kiepskie tanie" słabiej hamują?

    Pylenie, piszczenie, zbyt szybkie zużycie, nietrzymanie wymiarów, brak
    powtarzalności jakości, zbyt szybkie przegrzewanie się, "szklenie"
    okładzin, rysowane tarcz... Wiele jest możliwych cech kiepskich klocków.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 13. Data: 2019-05-01 01:58:29
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2019-04-29 o 20:25, LEPEK pisze:

    > Dobra, widzę że PMS przekształcił się w grupę do publikacji niemieckich
    > artykułów o dieslach, elektromobilności, względnie do potyczek
    > semantycznych.
    >
    > Kupiłem Delphi.
    >
    > Przy okazji - Intercars to chyba ceny mnoży sobie razy dwa, żeby potem
    > dawać rabaty 50% "na numer klienta" - taka strategia perskiego
    > sprzedawcy dywanów.

    Dokładnie tyle właśnie jest rabatu dla "zasłużonych klientów" na sporą
    część asortymentu.
    Ale z tym właśnie rabatem można te same części (i pochodzące nierzadko z
    IC) kupić na Allegro.

    Albo Ucando ma przyzwoite ceny (ale zazwyczaj przychodzą po 2 dniach, a
    z Allegro paczkomatem już następnego).

    --
    Kalkulator mocy, momentu obrotowego i przełożeń skrzyń biegów
    Engine power, torque and gear ratios calculator online:

  • 14. Data: 2019-05-01 02:02:13
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2019-04-30 o 06:05, Marcin N pisze:

    > Ponawiam pytanie: czym różnią się tanie "kiepskie" od drogich "dobrych"?
    >
    > Jedne i drugie potrafią zatrzymać koło. Nawet te drewniane z afery - też
    > potrafiły.

    Zatrzymanie koła to nie jest jakaś szczególna sztuka.
    Istotne jest przez jaki czas są w stanie wytrzymać tarcie bez
    przegrzania się i jak dobrze izolują termicznie warstwę trącą od
    cylinderka hamulcowego.

    A badziewny klocek może nie dać rady z pełną skutecznością wyhamować
    samochodu nawet raz np. z prędkości maksymalnej przegrzewając albo
    siebie, albo płyn hamulcowy.

    A to bywa istotnie nie tylko jak się jedzie z prędkością maksymalną, ale
    też z przyczepą, mocno załadowanym samochodem, w górach itp.