eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › koniec diesli
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 116

  • 111. Data: 2018-11-19 17:24:02
    Temat: Re: koniec diesli
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Myjk" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:1...@m...org...
    Mon, 19 Nov 2018 12:10:41 +0100, J.F.
    >>>Właśnie że prawo Moora nie działa w odniesieniu do baterii. :/
    >> Zdaje sie, ze przestalo dzialac i co do ukladow scalonych.

    >Ale długo działało i pewnie by działało nadal, tylko w zasadzie
    >większej
    >mocy już nie potrzeba. Za to ceny spadają.

    Albo doszlismy do granic technologii.
    Co prawda taka granice dostrzegalem juz 30 lat temu :-)

    >> No nie, troche wczesniej.
    >> Po prostu pewne rzeczy trzeba odkryc, to jest troche kwestia
    >> przypadku.
    >>I lata leca.

    >No to popatrzmy przez pryzmat elektroniki czy medycyny. Ludzie nad
    >tym
    >pracują, to odkrywają. Akumulaotory leżały odłogiem praktycznie do
    >roku
    >2000 kiedy to urządzenia mobilne zaczęły ruszać.

    No nie, akumulatory byly i wczesniej potrzebne. Tylko jakby mniej.
    Do walkmanow, do wiertarek, do meleksow, do okretow podwodnych.
    Do komputerow tez.

    >A i tu głównie kładziono
    >nacisk na zmniejszenie zużycia energii niż na zwiększenie pojemności
    >aku.
    >Co oczywiście jest logiczne ale nie tłumaczy braku walki z
    >akumulatorami.

    Jedno z drugim idzie czesciowo w parze - jak sprzet jest duzy, ciezki
    i potrzebuje duzo pradu, to wiadomo, ze na przenosny sie nie nadaje.
    Trzeba najpierw zrobic oszczedny, lekki, maly ... i istniejace
    akumulatory starczaja.

    Tak pamietam dwa przyklady z lat 90-tych - Li-ion byly podobnie duze
    jak NiMH.
    Ale badania juz widac byly zaawansowane i parametry sie troche
    polepszyly.

    J.



  • 112. Data: 2018-11-19 19:05:44
    Temat: Re: koniec diesli
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2018-11-19 o 15:43, Michał Jankowski pisze:
    > W dniu 19.11.2018 o 12:24, Mateusz Viste pisze:
    >
    >> Michał pisał że ma Outlandera w wersji "PHEV", czyli ten mocno
    >> skomplikowany (drogi) wariant. Ty natomiast myślałeś o "REEV", a to
    >> zaiste brzmi niegłupio, pod warunkiem że wbudowana prądnica jest w stanie
    >> zapewnić wystarczająco mocy by dało się jechać z pustym aku. Sprawność
    >> jak sądzę jest w takim wypadku tragiczna, no ale z założenia to ma raczej
    >> działać tak jak kanister który wożę w bagażniku.
    >>
    > Lokomotywy tak działają "od zawsze" i to wyłącznie na prądzie
    > generowanym na bieżąco.

    Dodajmy, że nie o ekonomie/ekologie chodzi w lokomotywach
    spalinowo-elektrycznych, tylko po prostu inaczej się nie da.


  • 113. Data: 2018-11-20 11:36:15
    Temat: Re: koniec diesli
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2018-11-19 o 14:16, Myjk pisze:
    > Mon, 19 Nov 2018 14:10:17 +0100, robot
    >
    >> Ale ty nie wiesz, bo pisałeś, że jedyną wadą jest wolne ładowanie.
    >
    > Następny co mu trzeba tłumaczyć jak krowie na rowie? Jest to wadą, ale
    > większą wadę, która w zasadzie większość ludzi zniechęca do samochodów
    > elektrycznych (poza ceną naturalnie) jest bardzo długi czas ładowania, tj.
    > 10-20x dłuższy niż konwencjonalnych samochodów, a nie "mizerna" pojemność.
    >
    Czyli elektryki maja dwie wady. Większą i mniejszą tak?


  • 114. Data: 2018-11-20 12:00:52
    Temat: Re: koniec diesli
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 20 Nov 2018 11:36:15 +0100, robot

    > Czyli elektryki maja dwie wady. Większą i mniejszą tak?

    Podobnie jak spalinowce mają wadę większą i mniejszą, tj. zatruwają ludzi
    smrodem i hałasem do tego mają wadę w postaci mizernej sprawności w
    stosunku do elektryków.

    --
    Pozdor
    Myjk


  • 115. Data: 2018-11-20 14:29:05
    Temat: Re: koniec diesli
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-11-17 o 15:52, Mateusz Viste pisze:
    > On Sat, 17 Nov 2018 15:34:04 +0100, Myjk wrote:
    >> Znaczy Mateuszek by sam nie rozszyfrował?
    >
    > Poradził sobie, spokojnie. Jak to w przysłowiu - co Michał zgubi to
    > Mateusz znajdzie.
    >
    >> Fakty są takie, że diesel jest już droższy, co w zestawieniu z droższym
    >> zakupem auta z dieslem (nawet do turbobenzyny) dyskwalifikuje
    >> sensowność ich posiadania.
    >
    > To by trzeba dokładniej policzyć, jeśli komu naprawdę zależy. Diesel w
    > zakupie jest istotnie droższy, ale za to mniej pali. No i z reguły dłużej
    > żyje.
    To już nie jest takie oczywiste bo silnik i osprzęt wyżyłowany a koszty
    napraw
    coraz większe, uważam że nadal zwykła benzyna + gaz jest najtańsza w
    użytkowaniu.


    --
    Pozdr
    Janusz


  • 116. Data: 2018-11-20 15:02:37
    Temat: Re: koniec diesli
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 20 Nov 2018 14:29:05 +0100, Janusz

    > To już nie jest takie oczywiste bo silnik i osprzęt wyżyłowany a koszty
    > napraw
    > coraz większe, uważam że nadal zwykła benzyna + gaz jest najtańsza w
    > użytkowaniu.

    Przejechałem dieslem 180tkm od wyjazdu z salonu -- w zasadzie poza wymianą
    oleju i podkładek pod wtryskami w silniku i osprzęcie nic nie robiłem.
    Dzisiaj zakup diesla, w dobie znacznie lepiej i ciszej jeżdżących
    turbobenzyn, nie ma sensu.

    --
    Pozdor
    Myjk

strony : 1 ... 11 . [ 12 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: