  • 101. Data: 2018-11-19 13:51:34
    Temat: Re: koniec diesli
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mateusz Viste" napisał w wiadomości grup
    ..
> [...]
    >odpowiedź. Otóż "hybryd" jest kilka wariantów:

    >REEV (Range Extended Electric Vehicle): pojazd elektryczny, gdzie
    >napędem jest silnik elektryczny, a generator spalinowy pozwala go
    >doładować w razie potrzeby.

    > PHEV (Plug-In Hybrid Vehicle): Modele hybrydowe, posiadające silnik
    >spalinowy i silnik elektryczny. Silnik elektryczny i akumulatory w
    > hybrydzie typu plug-in są doładowywane za pomocą ładowarki lub ze
    > zwykłego gniazdka. Silnik elektryczny pełni rolę wsparcia dla
    > silnika
    > spalinowego, ale może także być wykorzystany samodzielnie.

    No i imo moga sie tez doladowac z silnika spalinowego ..

    >HEV (Hybrid Electric Vehicle): Tradycyjna hybryda silnika spalinowego
    >elektrycznego, HEV różni się od PHEV tym, że silnik elektryczny nie
    >wymaga doładowywania, doładowuje się on energią z hamowania. Nie ma
    >możliwości podróżowania w trybie wyłącznie elektrycznym, silnik
    >elektryczny pomaga w dynamicznym ruszaniu miejskim.

    Cos tu nie tak. A pierwszy prius to jaki byl ?
    Bo roznil sie tym, ze akumulatora nie mozna bylo doladowac z gniazdka,
    z braku wtyczki/gniazda w samochodzie.
    Akumulator ladowal sie z silnika spalinowego, z hamowania byc moze
    tez, pozwalal na samodzielna jazde - tylko krotko i niezbyt szybko, bo
    byl malej pojemnosci i mocy ..

    >Michał pisał że ma Outlandera w wersji "PHEV", czyli ten mocno
    >skomplikowany (drogi) wariant. Ty natomiast myślałeś o "REEV", a to
    >zaiste brzmi niegłupio, pod warunkiem że wbudowana prądnica jest w
    >stanie
    >zapewnić wystarczająco mocy by dało się jechać z pustym aku.

    >Sprawność jak sądzę jest w takim wypadku tragiczna,
    >no ale z założenia to ma raczej działać tak jak kanister który wożę w
    >bagażniku.

    Zeby dojechac do najblizszej ladowarki i zafundowac sobie dlugi obiad
    ?
    To powinno starczyc na jazde w trasie.
    Ze 25-40kW powinno wystarczyc ... do jazdy 130 po plaskim :-)

    Tylko niestety - sprawnosc tragiczna :-(

    J.

  • 102. Data: 2018-11-19 13:52:08
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2018-11-16 o 14:28, Dominik Ałaszewski pisze:

    > Najpierw należałoby skonstruwać sensowny akumulator.

    Nie widzę szans na to.

  • 103. Data: 2018-11-19 13:54:28
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2018-11-16 o 16:11, Myjk pisze:
    > Fri, 16 Nov 2018 13:42:00 +0000 (UTC), Dominik Ałaszewski

    > Powielasz zasłyszane mity. Przeczytaj poprzedni wątek porównujący emisję
    > samochodów z ICE do elektryków i uzupełnij ew. o fakty które tam poruszone
    > nie były, tj. bezpośredni wpływ spalin na ludzi.

    Emisja to szczegół.
    Ale co z żałosną gęstością energii?
    Waga, ciężar!!!

  • 104. Data: 2018-11-19 14:00:43
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 19-11-2018 o 13:51, J.F. pisze:

> [...]
    > Akumulator ladowal sie z silnika spalinowego, z hamowania byc moze tez,
    > pozwalal na samodzielna jazde - tylko krotko i niezbyt szybko, bo byl

    Jak to pierwszy Prius?
    To cały czas jest standard we wszelkich Toyotach.
    Wersja extra z Plug-in to inna bajka i zupełnie inna kasa.

  • 105. Data: 2018-11-19 14:03:02
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 19 Nov 2018 12:10:41 +0100, J.F.

    > Zdaje sie, ze przestalo dzialac i co do ukladow scalonych.

    Ale długo działało i pewnie by działało nadal, tylko w zasadzie większej
    mocy już nie potrzeba. Za to ceny spadają.

    > No nie, troche wczesniej.
    > Po prostu pewne rzeczy trzeba odkryc, to jest troche kwestia
    > przypadku.
    > I lata leca.

    No to popatrzmy przez pryzmat elektroniki czy medycyny. Ludzie nad tym
    pracują, to odkrywają. Akumulaotory leżały odłogiem praktycznie do roku
    2000 kiedy to urządzenia mobilne zaczęły ruszać. A i tu głównie kładziono
    nacisk na zmniejszenie zużycia energii niż na zwiększenie pojemności aku.
    Co oczywiście jest logiczne ale nie tłumaczy braku walki z akumulatorami.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 106. Data: 2018-11-19 14:10:17
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2018-11-17 o 14:27, Myjk pisze:

    > O tej wadzie już wiadomo.

    Ale ty nie wiesz, bo pisałeś, że jedyną wadą jest wolne ładowanie.

  • 107. Data: 2018-11-19 14:16:38
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 19 Nov 2018 14:10:17 +0100, robot

    > Ale ty nie wiesz, bo pisałeś, że jedyną wadą jest wolne ładowanie.

    Następny co mu trzeba tłumaczyć jak krowie na rowie? Jest to wadą, ale
    większą wadę, która w zasadzie większość ludzi zniechęca do samochodów
    elektrycznych (poza ceną naturalnie) jest bardzo długi czas ładowania, tj.
    10-20x dłuższy niż konwencjonalnych samochodów, a nie "mizerna" pojemność.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 108. Data: 2018-11-19 14:54:03
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 19 Nov 2018 13:51:34 +0100, J.F.

    > No i imo moga sie tez doladowac z silnika spalinowego ..

    Tak było (albo miało być) napisane, tylko autor coś pokiełbasił.

    > Cos tu nie tak. A pierwszy prius to jaki byl ?

    Był i nadal jest HEVem.

    > Bo roznil sie tym, ze akumulatora nie mozna bylo doladowac z gniazdka,
    > z braku wtyczki/gniazda w samochodzie.

    No bo po co ładować 1kWh akumulatora skoro to starczy raptem na 1-2km
    jazdy. Szkoda czasu marnować na sięganie po wtyczkę. :P

    > Akumulator ladowal sie z silnika spalinowego, z hamowania byc moze
    > tez, pozwalal na samodzielna jazde - tylko krotko i niezbyt szybko, bo
    > byl malej pojemnosci i mocy ..

    Głównie to ten aku służy do rekuperacji i jako forma "bufora" jak potrzeba
    mocniej przyśpieszyć.

    > Zeby dojechac do najblizszej ladowarki
    > i zafundowac sobie dlugi obiad ?

    Widział ktoś kiedyś REEVa na ulicy? Ja nie, nawet na yutubowym filmie.

    > To powinno starczyc na jazde w trasie.
    > Ze 25-40kW powinno wystarczyc ...
    > do jazdy 130 po plaskim :-)

    REEV to czysty elektryk do codziennej jazdy miejskiej, a jak chce się raz w
    miesiącu pojechać dalej, to się doczepia dodatkowo generator. Może to, poza
    tym że trzeba przyczepkę wozić za autem), nawet lepsze wyjście niż
    codzienne targanie ze sobą paliwa i silnika spalinowego, tak jak OL PHEV --
    gdyby zamiast spaliniaka i baku paliwa upakować akumulatory, to by mnie
    taki samochód zadowolił praktycznie na 99,9%. Generalnie jak patrzę, to
    sporo jeszcze akumulaotrów by się zmieściło w bagażniku pod podłogą. W
    zamian za to jest przepastne miejsce gdzie jest zestaw naprawzczy do kół (z
    miejscem na dojazdówkę) oraz schowek na ładowarkę i reszta zajęta przez
    kształktki, plastiki etc. W tym miejscu spokojnie ze 2-3kWh by się jeszcze
    zmieściły, tylko nie wiem czy to aby byłoby bezpieczne.

    > Tylko niestety - sprawnosc tragiczna :-(

    Sprawność taka sama jak HEVa, tylko ta przyczepka...

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 109. Data: 2018-11-19 15:27:14
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Mon, 19 Nov 2018 14:54:03 +0100, Myjk wrote:
    > Widział ktoś kiedyś REEVa na ulicy? Ja nie, nawet na yutubowym filmie.

    BMW i3? Ma opcję z generatorem (silnik od skutera) i bakiem 9l.

    https://www.youtube.com/watch?v=fmfb8Mt5qvE

    Wygląda na to że jacyś ludzie tym jeżdżą, w ogłoszeniach widzę używane
    wystawione. No ale REEV czy PHEV, cena dalej zabija... Za dwulatka i3
    Range Extender z przebiegiem 163 tyś wołają 18 tyś. euro.

    Mateusz

  • 110. Data: 2018-11-19 15:43:02
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 19.11.2018 o 12:24, Mateusz Viste pisze:

> [...]
    > jak sądzę jest w takim wypadku tragiczna, no ale z założenia to ma raczej
    > działać tak jak kanister który wożę w bagażniku.

    Lokomotywy tak działają "od zawsze" i to wyłącznie na prądzie
    generowanym na bieżąco.

    :)

    Ale gdyby mnie było stać, to bym kupił samochód, który w jeździe po
    mieście jest wyłącznie elektryczny, a na długich jazdach po rozładowaniu
    akumulatora - spalinowy (bez różnicy, czy z przekładnią mechaniczną, czy
    elektryczną).

    MJ