  • 71. Data: 2018-11-17 15:54:19
    Temat: Re: koniec diesli
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Dlatego pisałem o "elektrycznej" ekologii. Bo to jest bardzo specyficzny
    > podrodzaj ekologii.

    Ależ ona jest eco. Od Economy. Z tym że ekonomi z punktu widzenia
    producenta;)

    Shrek

  • 72. Data: 2018-11-17 16:27:44
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sat, 17 Nov 2018 11:43:33 +0000, Mateusz Viste wrote:
    > Ja nie twierdzę że jest ekonomicznie dla każdego, tylko że nie jest
    > diabłem wcielonym. A policzyć to sobie musi każdy sam.

    Dobra, policzyłem.

    Na przykładzie Dustera (bo na ich stronie fajnie można sobie wszystko
    wyklikać). W obu wariantach wersja najtańsza z możliwych. Spalanie to,
    które podaje producent dla ruchu "miejskiego".

    Benzyna (SCe): 12'000 Eur, spalanie 8.0l/100
    Diesel (dCi): 14'350 Eur, spalanie 4.8l/100

    Wychodzi różnica przy zakupie 2350 Eur na korzyść benzyny.

    Obecna cena paliwa (z dziś, stacja w większym mieście niedaleko mnie):

    ON 1.42 Eur
    95 1.46 Eur

    Czyli po 100'000 km zużylibyśmy za 11'680 Eur benzyny, lub 6'816 Eur
    ropy. Diesel wychodzi na zero już przy 50'000 km, a dalej to tylko
    oszczędność. Przy czym silnik wysokoprężny z założenia jest trwalszy, no
    i przyjemniejszy w prowadzeniu. Kosztów serwisowych nie liczę, bo są tu i
    tu, i tak samo w obu przypadkach różne drobiazgi mogą się posypać.

    Mateusz

  • 73. Data: 2018-11-17 18:02:21
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sat, 17 Nov 2018 15:08:45 +0100, Myjk wrote:
    > Wersja spalinowa Outlandera zjeżdża nawet na jednym kole ->
    > https://www.youtube.com/watch?v=xa2x_M6HmKE

    Teraz dopiero zajrzałem w link. Śmieszne te testy, takie typowo dla
    mieszczucha, żeby miał wrażenie że kupił fajny samochód. :)

    Mi tam zdecydowanie bardziej podobają się testy w faktycznym terenie:
    https://www.youtube.com/watch?v=EC1PUc1Xk_o

    Mateusz

  • 74. Data: 2018-11-17 18:36:21
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 16 Nov 2018 18:08:17 +0100, J.F.

    > Pojemnosc troche tez. Na gazie mialem ~300km zasiegu
    > i to bylo troche uciazliwe..

    Dla przeciętnego kowalskiego nie będzie uciążliwe.

    > Kombinuja z elektrodami ciekłymi - akumulator mozna by zatankowac.
    > Mnie sie platonicznie podobaja akumulatory sodowo-siarkowe - mimo
    > paru wad zdaja sie miec sporo zalet.

    Po 50 cyklach mają 50% wyjściowej pojemności, a przy niskich temperaturach
    też pojemność znacznie spada. To są dewastujące wady.

    > W tym i mozliwosc tankowania w trasie ...

    Znaczy że szybko się ładują?

    > No i ciagle nam zostaja w rezerwie ogniwa paliwowe, chocby na wodor.

    I chyba tak zostaną, bo proces pozyskiwania wodoru to jakiś żal. Jedynie
    gdzie widzę bardziej powszechne zastosowanie, to w komunikacji miejskiej.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 75. Data: 2018-11-17 22:56:30
    Od: kk <k...@o...pl>

    > No nie, za drugim razem przecież tłumaczył że sam tak wybrał. Tylko po
    > prostu uznał, że elektryk nie nadaje się do niczego.

    Nie nadaje się do tego czego on akurat potrzebuje. Ja też chciałbym
    Twizy, ale na razie nabyłem coś uniwersalniejszego.

  • 76. Data: 2018-11-18 01:38:19
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.11.2018 o 22:56, kk pisze:

    > Nie nadaje się do tego czego on akurat potrzebuje.
    A że nie jest nikim nadzwyczajnym, to znaczy że nie nadaje się do tego,
    co większość ludzi potrzebuje. Czyli nie nadaje się do niczego:P

  • 77. Data: 2018-11-18 11:12:11
    Od: j...@i...pl

    On Fri, 16 Nov 2018 19:24:11 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Tak nawiasem mowiac - to ostatnio najwiekszy smrod poczulem w jakiejs
    >malej wiosce ...

    Nie trzeba wybierać się na wioskę. Ja pracuję na warszawskich
    Włochach. "Miasto Ogród Włochy". Niska zabudowa, 80% domów to
    ogrzewanie indywidualne. Jak temp. na zewnątrz spada poniżej 5 st. to
    pojawia się specyficzny smrodek palonego, mokrego, wegla, przez który
    przebijają się różne inne zapaszki. Z kominów wydobywa się różnej
    "maści" dym - od białego do czarnego. Taka ekologia. A potem róznej
    maści pseudo ekolodzy typu Zielone Mazowsze, Warszawski Alarm Smogowy
    itp. zwalają to na diesle, a ostatnio też i na benzyniaki. Tylko na
    wykresach ładnie widać wzrosty poziomów PM w środku nocy. Pewnie to
    wtedy wszystkie diesle, koniecznie z wycietymi DPFami, wyjeżdżają na
    łowy.

    Taka mapka z dziś:

    https://i.pinimg.com/564x/1a/d0/ef/1ad0ef1a6867ba1ce
    375f4b6ac3b7ccf.jpg

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 78. Data: 2018-11-18 19:04:53
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 18 Nov 2018 11:12:11 +0100, j...@i...pl

    > A potem róznej
    > maści pseudo ekolodzy typu Zielone Mazowsze, Warszawski Alarm Smogowy
    > itp. zwalają to na diesle, a ostatnio też i na benzyniaki.

    Bzdura, obserwuję ichniejsze profile na FB i tam wskazują
    jednoznacznie na zanieczyszczenie niską emisją z kominów
    domowych.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 79. Data: 2018-11-18 20:29:08
    Od: j...@i...pl

    On Sun, 18 Nov 2018 19:04:53 +0100, Myjk <m...@n...op.pl> wrote:

    >Bzdura, obserwuję ichniejsze profile na FB i tam wskazują
    >jednoznacznie na zanieczyszczenie niską emisją z kominów
    >domowych.

    Co trzeci post WAS traktuje o dieslach. Diesle złe, producenci
    oszukują, zakaz importu diesli. To tylko z kilku ostatnich dni.

  • 80. Data: 2018-11-18 21:23:58
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 18 Nov 2018 20:29:08 +0100, j...@i...pl

    > Co trzeci post WAS traktuje o dieslach. Diesle złe, producenci
    > oszukują, zakaz importu diesli. To tylko z kilku ostatnich dni.

    Czyli w mniejszości zwalają na obecny syf. Niemniej to nie zmienia faktu że
    diesle, szczególnie bez DPFu (lub z wyciętym filtrem), to syf, którego
    powinno się z miejsca zakazać w granicach większych miast, podobnie jak
    kopcenia kominami. Ty ze złej strony mieszkasz, ja niestety od strony
    Lublina i Siedlec, skąd największy kopcący syf zjeżdża. Praktycznie nie ma
    diesla na wschodnich blachach które nie kopci.

    --
    Pozdor
    Myjk