  • 21. Data: 2016-02-08 19:12:35
    Temat: Re: kropka
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    wystarczy twojego debilizmu w moim wątku

    czyli jak pisałem wyżej, chodzi o tą samą polaryzację do kropki na
    schemacie?

    czyli w smps flayback wszystkie strzałki są u góry?

  • 22. Data: 2016-02-09 00:40:13
    Od: Jawi <g...@p...fm>

    W dniu 2016-02-08 o 17:15, Mario pisze:
    > Albo przyjmujesz do wiadomosci, że istnieją w praktyce inżynierskiej
    > jakieś standardy albo idź na pole kopać kartofle.
    A możesz podać linka do kartofli?
    A najlepiej jakiegoś pdfa po polsku.

  • 23. Data: 2016-02-09 03:13:08
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 2016-02-09 o 00:40, Jawi pisze:
    > A możesz podać linka do kartofli?
    > A najlepiej jakiegoś pdfa po polsku.

    Mogę ci sprzedać za 10 zł jak Pszemol identyfikatorowi :)

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 24. Data: 2016-02-09 08:01:12
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Mario" <M...@...pl> wrote in message news:n9bhq8$nvp$1@dont-email.me...

    > Mogę ci sprzedać za 10 zł jak Pszemol identyfikatorowi :)

    To jest jedyny skuteczny sposób na głupie/trywialne pytania :-)

  • 25. Data: 2016-02-09 12:12:44
    Od: "Marek" <t...@f...kuku.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl.invalid> napisał w wiadomości

    > Po raz kolejny - chodzi o początki uzwojeń. Nie ucz mnie oznaczeń
    > transformatorów, bo z ich projektowania żyję, u diabła!

    To się fachowo nazywa "zaciski jednoimienne".

    --
    Pzdr.
    Marek

  • 26. Data: 2016-02-09 19:11:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ..
    Hello J.F.,
    >Po raz kolejny - chodzi o początki uzwojeń. Nie ucz mnie oznaczeń
    >transformatorów, bo z ich projektowania żyję, u diabła!

    To podaj norme mowiaca, ze to ma byc poczatek :-P

    A jak zamowie u Ciebie taki specjalny trafo, z uzwojeniami nawinietymi
    w dwie strony, to tez mi kropkami oznaczysz poczatki ?

    A jak zamowie toroidalny jednowarstwowy, to bedziesz wiedzial po
    zejsciu z nawijarki gdzie jest poczatek ?

    J.

  • 27. Data: 2016-02-09 19:44:07
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Tue, 9 Feb 2016 19:11:47 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >To podaj norme mowiaca, ze to ma byc poczatek :-P

    A dokładniej chodzi o początek *elektryczny* nie fizyczny, jest to
    oczywiście kwestia umowna, ale zdroworozsądkowo nie ma tego co
    komplikować - kropka = początek.
> [...]
    >
    >A jak zamowie toroidalny jednowarstwowy, to bedziesz wiedzial po
    >zejsciu z nawijarki gdzie jest poczatek ?

    Wiesz, na toroidzie nawija się i po 10-15 uzwojeń, spolaryzowanych i
    jakoś to wychodzi. Numery potrafią być przy np. jednofazowych
    transformatorach UI gdzie jedno uzwojenie to drut okrągły podawany z
    tyłu maszyny i nawijane w jednym kierunku (i nie chodzi tu o kierunek
    lewo-prawo a o kierunek obrotu wrzeciona), drugie profilowy podawany z
    przodu i nawijane w przeciwnym kierunku, jedno uzwojenie łączone
    szeregowo a drugie równolegle. Dodajmy do tego odczepy, najlepiej
    niesymetryczne i .... potrafi wyjść niezła zagadka co tak właściwie
    jest nawinięte i czy da się to połączyć bez prucia i nawinięcia jednej
    z cewek ponownie.

    A przy wysokim napięciu możesz mieć stopniowaną izolację i naprawdę
    jest istotne gdzie jest niski a gdzie wysoki potencjał :)
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 28. Data: 2016-02-09 20:04:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Grzegorz Krukowski" napisał w wiadomości grup
    com...
    On Tue, 9 Feb 2016 19:11:47 +0100, "J.F."

    >A dokładniej chodzi o początek *elektryczny* nie fizyczny, jest to
    >oczywiście kwestia umowna, ale zdroworozsądkowo nie ma tego co
    >komplikować - kropka = początek.

    Z tym, ze rownie dobrze moze byc i elektryczny koniec :-)

    >Wiesz, na toroidzie nawija się i po 10-15 uzwojeń, spolaryzowanych i
    >jakoś to wychodzi.

    Mnie tylko chodzi, czy po zejsciu z nawijarki Roman jakos odrozni
    gdzie byl ten poczatek :-)

    >A przy wysokim napięciu możesz mieć stopniowaną izolację i naprawdę
    >jest istotne gdzie jest niski a gdzie wysoki potencjał :)

    A owszem, ale wtedy bym jednak wolal sie skonsultowac z dokladna
    dokumentacja.

    P.S. ktos potrafi dojrzec ile tam jest odczepow i po co ?
    https://www.youtube.com/watch?v=sqMGgVZXseA

    J.

  • 29. Data: 2016-02-09 21:07:52
    Od: Jawi <g...@p...fm>

    W dniu 2016-02-09 o 08:01, Pszemol pisze:

    > To jest jedyny skuteczny sposób na głupie/trywialne pytania :-)
    Ostatnie kilka pytań obala Twoją teorie :)

  • 30. Data: 2016-02-09 21:21:35
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Tue, 9 Feb 2016 20:04:58 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Użytkownik "Grzegorz Krukowski" napisał w wiadomości grup
    .com...
    >On Tue, 9 Feb 2016 19:11:47 +0100, "J.F."

    >Z tym, ze rownie dobrze moze byc i elektryczny koniec :-)

    Dyskusje o początku końca i końcu początku nie mają nigdy końca ;) ...

    >Mnie tylko chodzi, czy po zejsciu z nawijarki Roman jakos odrozni
    >gdzie byl ten poczatek :-)

    W mojej byłej firmie odróżniałem bez problemu bo ... wszystkie
    nawijarki toroidalne nawijały w tym samym kierunku.

    A w tzw. rzeczywistości dużej firmy: dokumentacje są pisane według
    pewnych reguł i założeń; jednym z nich jest to że nawijający wie w
    jakiej kolejności ma co nawijać i jak ma oznaczyć każde wyprowadzenie
    i to starczy ;) (a że życie sobie to już insza inszość).

    >A owszem, ale wtedy bym jednak wolal sie skonsultowac z dokladna
    >dokumentacja.
    >
    >P.S. ktos potrafi dojrzec ile tam jest odczepow i po co ?
    >https://www.youtube.com/watch?v=sqMGgVZXseA

    Prawdopodobnie: po stronie SN jedno uzwojenie z jednym biegunem na
    obudowie, nn podzielone na dwie części, albo do regulacji albo PE
    znajduje dokładnie w połowie pomiędzy L a N :) na to co wychodzi w
    stanie surowym nie patrz, tam mogą być ekrany, czujniki itp. atrakcjie
    niepokazane na filmie.
    --
    Grzegorz Krukowski