  • 11. Data: 2011-10-05 21:08:04
    Temat: Re: ktoś jeździł na nalewkach (ostatnio)?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 05 Oct 2011 19:29:26 +0200, Bassteq napisał(a):
    > Mam takie od 2 lat już i nie moge narzekać. Całoroczne z grubą kostką na
    > tył i kierunkowe szosówki na przód. W Scani 124G-400. Solówka 2 osie o
    > DMC 16 ton... czyli zwykłe auto :)
    > Większość tras to asfalt ale czasem tłukę się po łąkach i polach by
    > wjechać na budowy, jeszcze rok pociągną spokojnie.

    Ale przebieg jaki juz wytrzymaly ? :-)

    J.

  • 12. Data: 2011-10-05 21:15:50
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 05.10.2011 19:09, Kuba (aka cita) pisze:
    > Chodzi mi o doświadczenia z nalewkami założonymi do zwykłego,
    > kilkunastoletniego samochodu niskiej klasy o stosunkowo niewysokiej mocy.
    > Ja wiem, ze to PMS ale może uda sie utrzymać wątek wsórd tych co
    > faktycznie mieli jakieś osobiste doświadczenia, a nie mają tylko
    > bajkopisarskie umiejętności.
    >
    > ps. tylko prosze nie wracajmy do PRLu a rozmawiajmy o dzisiejszych oponach.

    Zapewne zostanę zjechany że jestem nie dość że samobójcą to jeszcze
    mordercą...

    Mam na przodzie "nadlewki" glob guma 205 55r16 w 150konnym samochodzie.
    Jak by tego było mało są to zimówki, a ja na nich jeżdżę cały rok. Co do
    prędkości to staram sie 150 nie przekraczać, ale sporadycznie 190 na
    nich jechałem. Jeżeli chodzi o przyczepność jest OK, jak to zimówka w
    lecie, potrafi zapiszczeć na ciaśniejszym zakręcie, ale podczas
    normalnej jazdy, czy nawet mocniejszego hamowania nie zdarzyło mi się
    aby się włączył jakiś system bezpieczeństwa(ABS/ESP/ASR). W zimie było
    OK, zdecydowanie lepiej niż 4ro letnie micheliny pilot alpin!

    Oczywiście żadna opona mi się nie rozleciała, bieżnika nie zgubiłem, nic
    nie strzeliło itp..

  • 13. Data: 2011-10-05 21:35:06
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "adam" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Jesli nie chcesz kupowac nowych zimowek, moze kup caloroczne i sprzedaj
    > letnie. Wyjdzie podobnie jak nalewki
    > Wnioski nasuwaja sie same.

    no właśnie nie specjalnie mi sie nasuwają ... bo akurat całoroczne opony nie
    specjalnie mnie przekonują.
    Czy mam racje z takim nastawieniem - nie wiem, ale uważam, ze jak coś jest
    do wszystkiego, to tak naprawde jest do niczego.

    Czy jak będę chciał ruszyć w sniegu pod górke to na całorocznej dam rade? A
    może jednak świeża nalewka zadziała lepiej w tym momencie.
    Ewentualnie jak zachowa sie samochód z nową nalewką podczas awaryjnego
    hamowania na sniegu, a jak zachowa sie całoroczna?
    itd itp.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 14. Data: 2011-10-05 21:35:47
    Od: "adam" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > Ewentualnie jak zachowa sie samochód z nową nalewką podczas awaryjnego
    > hamowania na sniegu, a jak zachowa sie całoroczna?

    Kup ostatni numer AS jest test opon calorocznych.
    Wniosek ktory tam wyciagaja to: "nie dziwne ze producenci nie reklamuja opon
    calorocznych, sa zbyt dobre".
    Jesli nie chcesz calorocznych moze kup jakiegos chinczyka, jakosc pewnie
    lepsza niz nalewki a moze bedzie jeszcze taniej,
    Pzdr
    Adam

  • 15. Data: 2011-10-05 21:59:34
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    > Kup ostatni numer AS jest test opon calorocznych.

    kupuje Motor, kiedyś kupowałem jedno i drugie - ale stwierdzilem, ze
    większość sie powiela tylko artykuły są przesunięte w czasie.
    No ale zaglądne.

    > Wniosek ktory tam wyciagaja to: "nie dziwne ze producenci nie reklamuja
    > opon calorocznych, sa zbyt dobre".

    No dobra, ale jaka jest cena?
    Jak znam życie najtańsze gówna będą po 200-250zł/szt - i tu rodzi sie
    pytanie - co testowali.
    Jeśli mam kupić sredniej klasy opony i jak zwykle sprzedać samochód z nimi -
    nie interesuje mnie to.

    > Jesli nie chcesz calorocznych moze kup jakiegos chinczyka, jakosc pewnie
    > lepsza niz nalewki a moze bedzie jeszcze taniej,

    Rozważałem taką opcje.

    Póki co jednak chyba składniam sie albo jednak do normalnych, tanich ale nie
    chińskich zimówek albo tanich nalewek przy założeniu, ze będę je użytkował
    mając na uwadze co to za opony.

  • 16. Data: 2011-10-05 22:05:03
    Od: " Michał" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Kuba \(aka cita\) <y...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > umiejętności.
    >
    > ps. tylko prosze nie wracajmy do PRLu a rozmawiajmy o dzisiejszych oponach.

    Mam wrażenie że miałem takie ze 3..4 lata temu przez około 2 miesiące,
    nie pamiętam jak one się u mnie znalazły ale chyba jak rozwaliłem
    oponę w pierwszym lepszym punkcie powiedziałem żeby mi założyli
    cokolwiek na chwilę.

    Było to coś w rodzaju 205/55 R15, chyba zimówki w lecie
    nie było problemów jakiś tylko je rozwaliłem odrazu z tego co pamiętam
    200km/h spoko jechało ale nie wytrzymało dziur i/lub krawężników.
    auto było FWD słabe koło 146koni a opony z tyłu, może to były te co
    mi się tył ślizgał po zakrętach w każdym razie dramatów żadnych nie
    było najwyżej auto bokiem trochę sunęło na jakimś deszczu czy coś.

    Pozdrawiam.

  • 17. Data: 2011-10-05 22:09:45
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

> [...]
    > Czy mam racje z takim nastawieniem - nie wiem, ale uważam, ze
    > jak coś jest do wszystkiego, to tak naprawde jest do niczego.

    Jeździłem na "całosezonówkach" , niestety nie powiem jakich bo
    nie pamiętam ... i zachowywały się w zimie bardzo pozytywnie jak
    i w lecie ... lepiej niż tanie zimówki jakie mam w roomsterze.
    Imho były bardziej "zimowe" niż "letnie" ... więc chyba jest
    sens kupić "wyższe" wielosezonówki ... ale jakichś porównań nie
    robiłem. Więc nie będę doradzał. Np mogę jeśli o letnie doradzić
    te co mam na roomsterze - budżetowe, ale zajebiście pozytywnie
    mnie zaskakują ... zdaje się jakieś bridżstony, aż spojrzę
    później, co by było dla potomnych ... Bo zimówki, które mam -
    to już lepiej łyżwy założyć :)

    --
    Czas na odważne decyzje:

    =>>> http://www.rafalgil.pl/dusza.jpg <<<=

  • 18. Data: 2011-10-05 22:23:15
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

> [...]
    > bajkopisarskie umiejętności.
    >
    > ps. tylko prosze nie wracajmy do PRLu a rozmawiajmy o dzisiejszych oponach.

    Miałem w MB Vito, przy prędkości 140km/h spadł bieżnik. Wniosek
    wyciągnij sam :)

  • 19. Data: 2011-10-05 22:30:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 5 Oct 2011 21:35:06 +0200, Kuba (aka cita) napisał(a):
> [...]
    > Czy mam racje z takim nastawieniem - nie wiem, ale uważam, ze jak coś jest
    > do wszystkiego, to tak naprawde jest do niczego.

    I zmieniasz opony trzy razy dziennie ?
    Czy moze masz 4 samochody, bo przeciez jeden nie moze byc dobry rano, w
    poludnie, wieczorem i w nocy. Oczyswiscie co miesiac trzeba nowe, bo jakze
    to - wrzesniowe auto uzuwac w pazdzierniku ? :-)

    > Czy jak będę chciał ruszyć w sniegu pod górke to na całorocznej dam rade?

    Na debicy navigator dasz rade.
    Chyba ze to bedzie w lodzie a nie w sniegu.

    J.

  • 20. Data: 2011-10-05 22:53:04
    Od: kamil d <k...@t...pl>

    > Chodzi mi o doświadczenia z nalewkami założonymi do zwykłego,
    > kilkunastoletniego samochodu niskiej klasy o stosunkowo niewysokiej mocy.

    Jak chcesz to mam do opylenia 175/60/R14 kupione od Gold Gum z Olsztyna.
    Zamówiłem przed ostatnią zimą w ramach eksperymentu, niestety
    eksperyment się nie udał i nie mam zamiaru już na tym gównie jeździć.

    Auto nastoletnie, bardzo niskiej klasy i małej mocy, tj. Lanos 1.6. Co
    prawda nie ma problemu z wyważeniem i nie ma "bicia" ale jeździ się
    TRAGICZNIE. Jazda na tym czymś jest po prostu niebezpieczna, o mokrym
    nie ma co wspominać, hamowanie i przyśpieszanie jak na lodowisku.
    Najgorsze jest to, że auto ma tendencje do ślizgania się nawet na
    suchym, nie wiem z czego robią te opony ale przyczepności prawie nie ma
    i np. bardzo łatwo wykręcić bąka po rozbujaniu samochodu.
    Przed ostrzejszym zakrętem zawsze bardzo zwalniałem bo bałem się że
    wylecę do rowu. Żeby było jasne, nie jeżdżę swoim złomem szybko.
    Jedyny pozytyw, że ze śniegu dawało się jakoś w miarę łatwo wyjechać.

    Nie kupił bym już tego nawet do miasta chyba, że ktoś lubi zbierać
    pieszych na maskę.

    --
    kamil d