  • 1. Data: 2010-08-09 08:11:53
    Temat: smiglo
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    potrzebuje porady od specjalistow od smigiel.

    wisi sobie na zawiasie klapka 10x10cm. Masy powiedzmy 10-20g [1-2mm
    grubosci plastik].

    Jakie parametry smigla i silnika sa potrzebne, zeby ciag powietrza
    odchylil klapke prawie do poziomu ? No powiedzmy o 70 stopni.

    --
    J.

  • 2. Data: 2010-08-09 08:17:04
    Temat: Re: smiglo
    Od: "TomekM" <adm[@]chrzanow.pl>

> [...]
    >
    > Jakie parametry smigla i silnika sa potrzebne, zeby ciag powietrza
    > odchylil klapke prawie do poziomu ? No powiedzmy o 70 stopni.

    ja bym raczej kombinowała z jakaś dmuchawą wentylatorową o w miare skupionym
    strumieniu powietrza.
    Śmigło modelarskie o średnicy 20cm może nie wystarczyć.

    Tomek

  • 3. Data: 2010-08-09 08:32:24
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "TomekM" <adm[@]chrzanow.pl> napisał w wiadomości

    > ja bym raczej kombinowała z jakaś dmuchawą wentylatorową o w miare
    > skupionym strumieniu powietrza.
    > Śmigło modelarskie o średnicy 20cm może nie wystarczyć.

    20cm to wystarczy do popędzenia w pionie niezłego modelu akrobacyjnego
    ważącego ponad kilogram.
    10-20g to śmigiełko max kilka cm oraz miniaturowy silnik np. z wibratora z
    komórki.

    Marek

  • 4. Data: 2010-08-09 08:36:08
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    http://allegro.pl/show_item.php?item=1180028117

  • 5. Data: 2010-08-09 09:02:23
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello marko1a,

    Monday, August 9, 2010, 10:32:24 AM, you wrote:

    > 20cm to wystarczy do popędzenia w pionie niezłego modelu akrobacyjnego
    > ważącego ponad kilogram.
    > 10-20g to śmigiełko max kilka cm oraz miniaturowy silnik np. z wibratora z
    > komórki.

    20W wentylator osiowy z trudem uchyla lekką klapkę mocowaną na
    wysokości niewiele wyższej od srodka ciężkości. Tak wygląda praktyka
    :(

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 6. Data: 2010-08-09 09:34:12
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    > 20W wentylator osiowy z trudem uchyla lekką klapkę mocowaną na
    > wysokości niewiele wyższej od srodka ciężkości. Tak wygląda praktyka
    > :(

    Wentylator to inne urządzenie i do czegoś innego zaprojektowane i
    wykorzystywane. Chyba nie chciałbyś aby taki wentylator w biurze powodował
    że wszystkie kartki z biurek odlecą.
    Nie ma co wogóle porównywać do silników i śmigieł modelarskich.

    Marek

  • 7. Data: 2010-08-09 10:12:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "marko1a" <m...@l...de> napisał w

    > 20cm to wystarczy do popędzenia w pionie niezłego modelu
    > akrobacyjnego ważącego ponad kilogram.
    > 10-20g to śmigiełko max kilka cm oraz miniaturowy silnik np. z
    > wibratora z komórki.

    Praktyka na razie jest taka ze wentylator z peceta daje rade
    uchylic niewiele, lepszy wentylator tylko troche wiecej, smiglo z
    suszarki tez sobie kiepsko radzi - widac jest duza roznica miedzy
    ciagiem na smigle, a sila parcia na klapke juz w odleglosci rzedu
    kilku centymetrow.

    Z modelarskimi nie mam doswiadczenia, wiec zasiegam porady.

    P.S. co to jest smiglo 10x5 ? 10cm srednicy, 5cm skoku ?

    J.

  • 8. Data: 2010-08-09 10:23:52
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello marko1a,

    Monday, August 9, 2010, 11:34:12 AM, you wrote:

    [...]

    >>> 10-20g to śmigiełko max kilka cm oraz miniaturowy silnik np. z
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
> [...]
    > że wszystkie kartki z biurek odlecą.
    > Nie ma co wogóle porównywać do silników i śmigieł modelarskich.

    Odnoszę się do silnika z wibratora z komórki o mocy ułamka wata a nie
    do silnika modelarskiego o mocy ułamka konia mechanicznego. Jest
    oczywiste, że modelarski silnik 2.5cm^3 (seryjny, nie wyczynowy),
    który ma moc maksymalną na poziomie kilkuset watów, wyprostuje klapkę.
    Ale myslę, że Jarkowi chodzi o bardziej realne źródło mocy do tego
    śmigła/wentylatora niż spalinowy silnik modelarski.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 9. Data: 2010-08-09 10:26:15
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello J.F.,

    [...]

    Totalny OT - mam nadzieję, że to Ty przyjąłeś moje zaproszenie :)

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 10. Data: 2010-08-09 10:45:28
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    > P.S. co to jest smiglo 10x5 ? 10cm srednicy, 5cm skoku ?

    Ja też tyle że mój syn bawi się w modelarstwo.

    Nie jestem pewien ale chyba to są wymiary w calach śmigła całego z kołpakiem
    i średnicą osi / długości pojedynczej łopaty. Czasem wymiar pojedynczej
    łopaty wychodzi mniejszy lub większy ale o co chodzi to nie wiem.

    http://www.gamahobby.com/x_C_Dz__PD_5510152__PND_551
    0035.html

    Marek