  • 11. Data: 2010-05-02 17:07:42
    Temat: Re: magnes na pół
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Tornad" <t...@h...com> napisał w wiadomości
    news:3461.00002111.4bdcf8f3@newsgate.onet.pl...

    > Nic z tych rzeczy, beda sie odpychaly. Magnes glosnikowy w ksztalcie
    > krazka z
    > dziura jest namagnesowany w kierunku poprzecznym tzn. na jednej podstawie
    > ma N
    > a na przeciwnej S. Jak byc je przecial jak to pisze zabawny Przedpisca tak
    > aby
    > utworzyly sie dwa krazki to wtedy by sie przyciagaly. Jak go przetniesz po
    > srednicy to zlozone na stole normalnie sie odepchna.

    Jesteś tego pewien ?
    Co będzie jak jedną połówkę pierścienia obrócisz "do góry nogami" ? :)

  • 12. Data: 2010-05-02 20:26:55
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

    > Użytkownik "Tornad" <t...@h...com> napisał w wiadomości

    > Jesteś tego pewien ?
    > Co będzie jak jedną połówkę pierścienia obrócisz "do góry nogami" ? :)

    Wiadomo co będzie. Ogólnie to się czepiasz szczegółów. Wymyśl lepiej
    zastosowanie do magnesów co się tylko odpychają.

  • 13. Data: 2010-05-02 23:14:35
    Od: Padre <P...@n...net>

    > Decydujaca jest sama "bletka" czyli tarcza. Nie jakies tanie chinskie
    > badziewie, blaszany krazek z dziura oblepiony proszkiem diamentowym lecz
    > profesjonalna tarcza diamentowa, ktora ma wglebienia wypelnione stopem z
    > piaskiem diamentowym. Jak jedno ziarenko sie wykruszy to jego role przejmuje
    > nastepne a jest ich w takiej tarczy sporo. Dobra tarcza o srednicy 10 cali, tu
    > w Hameryce kosztuje okolo 100-120 dolarow.

    Nie wiem jaką tandetę u was sprzedają poniżej 100 dolarów ale upewniam
    cię że tarcza diamentowa fi 230mm do cięcia betonu którą kupiłem wczoraj
    za 20 złotych nie jest pokryta z zewnątrz tylko ma diamenty wewnątrz w
    całym 12 milimetrowym pierścieniu i używa się ją tak długo aż wymieniony
    pierścień cały się zetrze. Oczywiście profesjonalne tarcze mają dużo
    więcej diamentów w jednostce objętości i lepszy (trwalszy) stop w którym
    są one osadzone ale do jednostkowej pracy ich zakup mija się z celem.

    Zawodowo zajmuje się witrażownictwem i używam m.in. sprzętu firmy
    Inland, płacę spore pieniądze za kompatybilne tarcze diamentowe made in
    USA i te dopiero są tandetne, mało że warstwa z diamentami jest bardzo
    cienka, to jeszcze potrafi się złuszczyć po zużyciu góra 20% co nigdy
    nie zdarzyło mi się w innych tarczach nawet made in China...

  • 14. Data: 2010-05-03 00:06:31
    Od: "Tornad" <t...@h...com>

    > Jesteś tego pewien ?
    > Co będzie jak jedną połówkę pierścienia obrócisz "do góry nogami" ? :)
    > 7
    A coz to za filozofia abys watpil, ze magnes przeciety wzdluz linii sil pola
    (w nim), kazdy kawalek bedzie sie od reszty odpychal. Ja pisze pamietajac cel
    tej dyskusji. Pytajnik chce przecinac swoje magnesy wlasnie tak. Wzdluz linii
    sil. Zatem na pile diamentowej nie bedzie problemu; w chwili przeciecia te dwa
    kawalki sie odepchna. Jesli by cial w poprzek, ciecie moze byc bardziej
    skomplikowane. Np silny magnes neodymowy ciety w ten sposob grozi gwaltownym
    zablokowaniem tarczy.
    Oczywiscie, ze jesli go odwrocisz, malo on sie sam moze odwrocic, to te
    kawalki beda sie przyciagac. Dlatego pislem o koniecznosci mocowania magnesu w
    czasie ciecia by uniknac takich niespodziewanek.
    Pzdr.
    Tornad

  • 15. Data: 2010-05-03 00:27:15
    Od: "Tornad" <t...@h...com>

> [...]
    > cienka, to jeszcze potrafi się złuszczyć po zużyciu góra 20% co nigdy
    > nie zdarzyło mi się w innych tarczach nawet made in China...

    Chwali sie. Skoro jestes takim fachowcem to dlaczego nie poradzisz
    Pytajnikowi jakiego sprzetu ma uzyc? Ja pisze w oparciu o doswiadczenia
    hamerykanskie; nie reklamuje ani zadnej firmy, nawet chinskiej, ktore czy tego
    chcemy czy nie ale produkuja czesto sprzet najwyzszej jakosci.
    Ja przestrzegam przed badziewiem nie tylko chinskim. I cena czesto nie jest
    adekwatna do jakosci. Chyba normalne jest, ze kazdy diler chce kupic towar za
    bezcen a sprzedac z kilkukrotnym nawet zyskiem. Tarcze made in USA czesto so
    produkowane wlasnie w Chinach, w Indiach czy innej Tajlandii gdzie wiekszosc
    przedsiebiorstw przeniesiono z uwagi na tania sile robocza. To sa
    skomplikowane relacje. Dlatego napisalem, ze najwaniejsza jest "bletka" dobrej
    jakosci i opisalem z grubsza jak ma wygladac. I Ty to potwierdzasz wiec nie
    widze powodu by czuc sie winny dezinformacji; na pewno moja rada jesli mu nie
    pomoze to przynajmniej nie zaszkodzi...
    Pzdr.
    Tornad

  • 16. Data: 2010-05-03 19:10:33
    Od: JAM <j...@y...com>

    On May 2, 1:07 pm, "Plumpi" <p...@o...pl> wrote:
> [...]
    pl...

    > Jesteś tego pewien ?
    > Co będzie jak jedną połówkę pierścienia obrócisz "do góry nogami" ? :)

    Przeciez koledzy tu o monopolach dyskutuja :-) Monopole jak wiadomo
    nie maja gory i dolu. No chyba ze chodzi o monopol panstwowy, ale to
    ze tak powiem inna banka,

    JAM
    http://marchel.home.comcast.net/~marchel/

  • 17. Data: 2010-05-03 20:01:01
    Od: Padre <P...@n...net>

> [...]
    > chcemy czy nie ale produkuja czesto sprzet najwyzszej jakosci.
    > Ja przestrzegam przed badziewiem nie tylko chinskim.

    Nie radzę bo nie ciąłem diamentem magnesu a zmyślać nie lubię, odniosłem
    sie tylko do Twojej sugestii jakoby warte zakupu tarcze z ścierniwem
    diamentowym w masie kosztowały od 100 dolarów wzwyż skoro bywają ponad
    dziesięciokrotnie tańsze a zawsze żyłem w przekonaniu że to w Polsce
    bardziej trzeba uważać żeby nie kupić bubla. Wracając do tarcz do
    precyzyjnego ciecia na mokro szkła o grubości 15mm używam tarczy o
    grubości 0,5 mm takiej przed jaką przestrzegałeś, z blachy z
    powierzchniowym drobnym ale gęstym nasypem osadzonym w bardzo twardym
    metalu, tnie doskonale i nie strzępi krawędzi bo jest wysokiej jakości.
    Ergo, liczy się dobranie sprzetu do jego przeznaczenia a nie ogólne
    wytyczne :)