  • 11. Data: 2016-09-24 13:28:01
    Temat: Re: miernik pojemności akumulatorów - polecicie coś?
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    W dniu 20.09.2016 o 18:32, yabba pisze:

    > https://www.arpol.pl/sswn/gold-ibt_inteligentny_test
    er_akumulatorow-1982.html

> [...]
    > "JAK DZIAŁA GOLD-IBT?
    > GOLD-IBT nie mierzy rezystancji i przewodności, w zamian w trakcie testu
    > wysyła impulsy o określonej
    >
    > częstotliwości. Opatentowany, neutralny dla akumulatora program
    > analizuje procesy chemiczne zachodzące
    >
    > podczas testu i dostarcza informacji o pojemności akumulatora."
    >

    > Kolega używał takiego i w jego ocenie miernik dawał wiarygodne wyniki.
    > Gdy w czasie przeglądu okresowego akumulatorów miernik pokazywał znaczny
    > spadek pojemności, to niedługo potem centralka alarmowa zaczynała
    > zgłaszać koniecznośc wymiany akumulatora.

    Bawiłem się takim i IMHO właśnie nic innego nie robi tylko mierzy spadek
    napięcia pod obciążeniem (możliwe, że w funkcji (krótkiego) czasu),
    mierzy też temperaturę (swoją, nie akumulatora) i wylicza pojemność.
    Niby to pokazywało w miarę wiarygodnie ale i tak nikt nie podchodził do
    tego pomiaru poważnie. Z resztą musiał on poleżeć z godzinę przy
    akumulatorze żeby temperatury się wyrównały co powodowało średnią
    przydatność, a nie wiem czy na dokładkę po pewnym czasie się nie
    rozkalibrował i podawał totalne bzdury.

    --
    Mirek.