  • 11. Data: 2017-03-26 10:34:13
    Temat: Re: mini reaktory atomowe
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 24 Mar 2017 17:56:25 -0700 (PDT), Konrad Anikiel napisał(a):

    > No to zainwestuj.

    Ja pewnie nie zainwestuje, ale wcale mnie nie zdziwi, gdy tak bedzie.

    Wiec ciekaw jestem skad ten Twoj optymizm, ze maja na ukonczeniu.

    > Konkurencja wykupiła akcje za grosze, wzięła te 5 miliardów,
    > wszystkich zwolniła, wyprzedała majątek i poszła do domu.

    Ale to znaczy, ze:
    a) cena akcji spadla .. zdarza sie,
    b) akcjonariusze byli chetni je sprzedac z taka strata ... widac
    dobrze wiedzieli, ze firma te 5 mld zmarnowala,
    c) skoro juz cena byla smieciowa, to konkurencja skorzystala z okazji.

    Kolejno to musialo nastapic, tzn pewnie najpierw marnowala, potem cena
    spadla troche, pootem wyszlo ze zmarnowala duzo, wtedy spadly na pysk.

    No chyba, ze zle to napisales i firma zgarnela z emisji akcji tylko
    pol mld, cos zrobila, akcje poszly w gore, czesc akcjonaruszy je
    sprzedala po 50$, wartosc gieldowa siegnela 5 mld (nie mylic z ", a
    potem banka sie rozbila i niektorzy

    Ewentualnie jeszcze inaczej - firma wyszla na gielde, ale nie przez
    emisje nowych akcji, tylko przez sprzedaz obecnych przez
    dotychczasowego wlasciciela. I on zgarnal pieniadze.

    J.

  • 12. Data: 2017-03-26 11:31:21
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 26 marca 2017 17:15:22 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:

    > I to jest to, co Bartek pisze.

    Konkretnie, to ja napisałem.

    > Kto ?

    To bez znaczenia kto. Kiedyś już Ci tu o tym pisałem, poszukaj. Niemcy, zdaje się że
    to był Vaillant, może Viessmann, ale nie pamiętam dobrze. Dawne czasy. Zupełnym
    przypadkiem było to że to była konkurencja. Bo nie zatrudnili nikogo z przejmowanej
    firmy, wyprzedali wszystko na złom, albo do poddostawców, jednym słowem- zlikwidowali
    ich kompletnie. Zdaje się że zatrudnili specjalistyczną firmę do likwidacji, bo
    wszystkie kontakty nagle się urwały, a dzwonili do nas jacyś ludzie z nieznajomymi
    nazwiskami. Myślę że (tak jak w każdej firmie) wywiad gospodarczy przyglądał się
    konkurencji i wywąchał właściwy moment, zaalarmował zarząd a ci szybko podjęli
    działania. Równie dobrze mogło wypaść na kogo innego. Chociaż trochę mi to też
    śmierdzi inside jobem, bo jak porównywałem materiały informacyjne produktów tych
    dwóch firm to widziałem zastanawiające podobieństwa. Zwykłe szpiegostwo przemysłowe
    by tego nie tłumaczyło.

    > Firma zapewne juz nie miala 5 mld w banku, bo zdazyla wydac.

    Miała. To co robiła przed wrogim przejęciem było finansowane z grantu DOE a deal był
    taki że nie wolno im było mieszać kasy rządowej do finansowania innych projektów ani
    innych źródeł finansowania mieszać do projektu rządowego.

    > Ale na co wydala ? 5mld to kupa forsy, na Ferrari prezesa troche za
    > duzo.

    Nawet nie próbowali. W Stanach za takie numery idzie się siedzieć. Jak ktoś ogłasza
    wykup na giełdzie, to od razu wszyscy są starannie monitorowani przez służby.
    Zresztą, Niemcy nie ogłosili że ich zaorają. Po prostu, przyszła do nich forsiasta
    konkurencja, wszyscy spodziewali się że pod drzwi zajedzie Viano z paletą pieniędzy i
    poratuje firmę w kryzysie. To był rok 2001, panika była taka jakby księżyc spadał na
    ziemię. W Stanach mało kto wtedy myślał racjonalnie.

    > A potem wlasciciele, czyli akcjonariusze, moga zdecydowac - zamykamy
    > firme, sprzedajcie co sie da, wyplaccie pieniadze.
    > I to moze byc znacznie wiecej niz 50 centow.
    >
    > Co to za firma ? To chyba nie tajemnica ?

    HPower. Jeszcze chyba gdzieś mam czapeczkę z logo.

  • 13. Data: 2017-03-26 11:41:45
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 26 marca 2017 17:34:08 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:

    > Ja pewnie nie zainwestuje, ale wcale mnie nie zdziwi, gdy tak bedzie.
    >
    > Wiec ciekaw jestem skad ten Twoj optymizm, ze maja na ukonczeniu.

    Nie, nie uważam że mają na ukończeniu. Ale znam ten rynek trochę, nie zdziwię się
    jeśli ktoś się da nabrać. Tak jak Kazachstan dał się nabrać na SMART. I jakieś Araby.
    Z drugiej strony, uczestnicy ITERa podeszli do projektu w stylu "My się nabrać nie
    damy na żadną ściemę. Najpierw wszystko musi być zaprojektowane na papierze, potem
    będzie kasa". No i tak się bujają z tym w nieskończoność.

  • 14. Data: 2017-03-26 21:07:44
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 24 Mar 2017 12:35:45 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > ... mamy juz 2017, a ja ciagle nie moge dolac paliwa do telefonu.

    To już było. Laptopa zasilanego alkoholem (toshiba) widziałem w 2006r
    na cebicie.

    --
    Marek

  • 15. Data: 2017-03-26 21:10:46
    Od: Marek <f...@f...com>

    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Czy jednak sie zgadzamy: "moze nam zajac 10 lat" = "obecnie nie
    mozemy
    > nic pokazac" ?

    A mnie bardziej interesuje, jak oni chcą przebić się przez ścianę
    antyatomowej paranoi.

    --
    Marek

  • 16. Data: 2017-03-27 11:23:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >A mnie bardziej interesuje, jak oni chcą przebić się przez ścianę
    >antyatomowej paranoi.

    Bedzie cena dobra, to ludzie przymkna oko :)

    W koncu sa jakies miasteczka na Alasce, gdzie ludzie maja problem :-)

    J.

  • 17. Data: 2017-03-27 11:24:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    On Fri, 24 Mar 2017 12:35:45 +0100, "J.F."

    >To już było. Laptopa zasilanego alkoholem (toshiba) widziałem w 2006r
    >na cebicie.

    No i gdzie takowy mozna kupic ?

    Cos dziala, ale widac kiepsko ...

    J.

  • 18. Data: 2017-03-27 18:42:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    napisał:

> [...]
    >kasa".
    >No i tak się bujają z tym w nieskończoność.

    Jak przeczytalem, ze Iter projektowany na 20-30 lat, to zaraz
    pomyslalem, ze to jakas sciema.
    Po tylu niedzialajacych tokamakach.

    Ale moze sie myle.

    W zwiazku z tym ciekawe, kto te papiery sprawdzal :-)

    J.

  • 19. Data: 2017-03-27 20:32:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    napisał:

    >Konkretnie, to ja napisałem.

    W cytacie jest Bartek. Tzn ze akcjonariusze moga zadecydowac, ze
    sprzedajemy co sie da i zwracamy sobie pieniadze.

    >To bez znaczenia kto.

    To akurat ma bardzo duze znaczenie, bo dopoki akcjonariusze sa
    akcjonariuszami, to ciekaw jestem kto i jak mialby ich uprzedzic.

    >Kiedyś już Ci tu o tym pisałem, poszukaj.
    >Niemcy, zdaje się że to był Vaillant, może Viessmann, ale nie
    >pamiętam dobrze.

    Vaillant to teraz dziwnie ... a moze typowo, z jednej strony:
    http://enefield.eu/news/vaillant-provides-hotel-with
    -fuel-cell/

    Z drugiej - jakos nie widze, aby sie tymi ogniwami paliwowymi
    chwalili.

    Taki produkt widmo, jak u innych firm ?

> [...]
    >DOE a deal był taki że nie wolno im było mieszać kasy rządowej do
    >finansowania innych projektów ani innych źródeł finansowania mieszać

    no to:
    a) rzad sie pewnie jakos zabezpieczyl, aby zrobila to, na co byla
    umowiona,
    b) grant badawczy jak to grant - pieniadze przeznaczone na wydanie, a
    nie na lezenie w banku.
    trzeba wydac, rozliczyc, kopie faktur dla DOE.

    >Nawet nie próbowali. W Stanach za takie numery idzie się siedzieć.
    >Jak ktoś ogłasza wykup na giełdzie, to od razu wszyscy są starannie
    >monitorowani przez służby.
    >Zresztą, Niemcy nie ogłosili że ich zaorają.

    Ale Niemcy oglosili wykup ? To wtedy akcje raczej nie spadaja.

> [...]
    >To był rok 2001, panika była taka jakby księżyc spadał na ziemię. W
    >Stanach mało kto wtedy myślał racjonalnie.

    Ale jak ci sie wymknelo - firma byla w kryzysie, mimo rzekomych 5 mld
    kapitalu z akcji:-)

    Az taka panika ? To tylko WTC, nie kryzys jak w 2008

    >HPower.

    Jesli dobrze widze, to bylo tych akcji za 112 mln $
    http://www.nasdaq.com/markets/ipos/company/h-power-c
    orp-74996-2457

    Pozniejszych danych nie widze ... ale w 2003 zostala przejeta przez
    /polaczona z Plug Power
    Przy cenie akcji ok 5$.
    http://www.ir.plugpower.com/profiles/investor/ViewSE
    C.asp?dHlwZT1wJmI9JklEPTIyMTYwMTQ=
    a jesli nie zadziala
    http://www.ir.plugpower.com/profiles/investor/secxml
    .asp?Bzid=604&p=57

    A , widze, stracic mozna bylo:
    http://www.nytimes.com/2002/11/13/business/company-n
    ews-plug-power-to-acquire-h-power-in-a-stock-swap.ht
    ml

    Plug Power, a start-up fuel cell manufacturer based in Latham, N.Y.,
    said it would acquire H Power, a rival based in Belleville, N.J., in a
    stock swap valued at about $50.7 million. Shares of both companies
    have fallen sharply from the highs of 2000 when investors expected the
    market for fuel cells to develop much more rapidly than it has. The
    deal values H Power, which traded as high as $173 two years ago, at
    just $4.70 a share, but that is more than double its closing price of
    $2.19 on Monday. Barnaby J. Feder

    No, to ciekaw jestem - akcje w ofercie pierwotnej siegnely tych $173
    (co nam daje tylko 1.2mld), czy dopiero w pozniejszych transakcjach, z
    czego firma juz g* miala. I nic tu sie nie mowi o niemieckiej
    konkurencji.

    P.S. Firma tracila pieniadze od lat ... ciekawe skad je miala ...
    pierwotni udzialowcy napelnili konto ?
    A potem w odpowiednim momencie sprzedali na gieldzie, zarobili swoje,
    a nastepcow zostawili z reka w nocniku ?

    http://www.nasdaq.com/markets/ipos/filing.ashx?filin
    gid=1150275
    straty po pare mln rocznie, pierwotnych akcji jesli dobrze widze - 50
    mln sztuk, a na koncie 21 mln ...

    Rok pozniej bylo tak
    http://www.nasdaq.com/markets/ipos/filing.ashx?filin
    gid=1239589

    Cos mi sie widzi, ze troche poniosla Cie fantazja, a zarobil ten, kto
    od poczatku zarobic mial :-)

    J.

  • 20. Data: 2017-03-28 02:27:48
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 28 marca 2017 01:42:30 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:

> [...]
    > Po tylu niedzialajacych tokamakach.
    >
    > Ale moze sie myle.
    >
    > W zwiazku z tym ciekawe, kto te papiery sprawdzal :-)

    A jak myślisz, kto? Bo nie raz Ci tutaj to tołkowałem, mogę się założyć że
    zrozumiałeś z tego tyle co zawsze, czyli nic.