  • 21. Data: 2016-06-27 13:10:11
    Temat: Re: miniaturyzacja ;)
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Tomasz Wójtowicz napisał:

    > Chodzi ci o to, że "drukarka 3D" nalewa? To NAPAWARKA byłoby odpowiednim
    > terminem.

    Niestety termin już zarezerwowany (w branży włókienniczej), a samo
    napawanie, jako proces technologiczny, ma bardziej konkretne znaczenie
    (w branży metalowej). Mogę sobie łatwo wyobrazić, że różnie drukarki
    3D mogą i będą mogły w przyszłości stosować wiele rozmaitych technik
    druku (tak jak zwykłe drukarki a to kłuja igłami, a to plują tuszem,
    a to znowu naparzają elektostatycznie tonerem).

    --
    Jarek

  • 22. Data: 2016-06-27 14:43:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >takie urządzenia nazywały się OBRABIARKI STEROWANE NUMERYCZNIE. Nagle
    >jakiś marketroid wymyślił sobie "druk 3D" i wszyscy jak głupi to

    No bo to urzadzenie nie OBRABIA.
    Poza tym jeszcze by ktos spytal - to frezarka czy tokarka, ile ma
    wrzecion, ile osi i czemu nie 6 ..

    To sie nawet doczekalo bardzo madrego terminu: Additive Manufacturing,
    w odroznieniu od obrabiarek :-)

    >To samo przecież dotyczy następnego głupiego terminu: "Internet of
    >Things". Telesterowanie to krótsza nazwa i bardziej rzeczowa.

    No - tez mozna pomylic - i co do funkcji i co do sposobu realizacji.

    J.

  • 23. Data: 2016-06-27 14:47:47
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Mon, 27 Jun 2016 12:41:04 +0200 Tomasz Wójtowicz
    <s...@s...spam.spam.com> napisał:

    >A da się już "drukować 3D" z zielonkawego przezroczystego plastiku?

    Nie wiem, ale przypuszczam że tak.

    >Swoją drogą, co za głupia nazwa "druk 3D".

    Też mi się nie podoba, ale nie ma już nadziei że uda się to zmienić.

  • 24. Data: 2016-06-27 14:52:38
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-06-27 o 12:41, Tomasz Wójtowicz pisze:
    > To samo przecież dotyczy następnego głupiego terminu: "Internet of
    > Things". Telesterowanie to krótsza nazwa i bardziej rzeczowa.
    Anglicyzmów czy kalek tam gdzie zbędne nie lubię.
    Ale polska wersja "Internet rzeczy" mi się podoba.
    A telesterowanie to mi się kojarzy, że to działa tylko w jedną stronę. :-)

    Robert

  • 25. Data: 2016-06-27 14:58:21
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Mon, 27 Jun 2016 13:10:11 +0200 Jarosław Sokołowski
    <j...@l...waw.pl> napisał:

    >Niestety termin już zarezerwowany (w branży włókienniczej)

    Jak to zarezerwowany? O ile pamiętam to spotkałem się kilka razy z
    przypadkiem, gdy maszyny z różnych branż nazywały się tak samo, a
    robiły coś zupełnie innego. Na szybko nie przytoczę przykładu, ale coś
    mi się tak kołacze. Nie byłoby jednak problemu gdyby dwie różne
    maszyny nazwać napawarką. Po prostu należałoby je rozróżniać dodając
    dalsze określenia - np. napawarka włókiennicza, napawarka tworzyw
    sztucznych.

  • 26. Data: 2016-06-27 15:19:36
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 27.06.2016 um 12:50 schrieb Tomasz Wójtowicz:

    > Chodzi ci o to, że "drukarka 3D" nalewa? To NAPAWARKA byłoby odpowiednim
    > terminem.

    Są różne technologie drukarek 3D. Jedną możesz nazywać napawarką, drugie
    spiekarką, trzecie ekstruderką, inne jeszcze inaczej. Ale jako
    określenie generyczne mi się podoba drukarka 3d i już ;-). Drukarka też
    się nazywa drukarką, choć ciśnienia już nie potrzeba, a od ciśnienia
    nazwa się wywodzi.

    Waldek

  • 27. Data: 2016-06-27 15:28:50
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan __Maciek napisał:

> [...]
    > z przypadkiem, gdy maszyny z różnych branż nazywały się tak samo,
    > a robiły coś zupełnie innego. Na szybko nie przytoczę przykładu,

    Walkę ze sklerozą możemy zacząć od "piłki ręcznej".

    > Nie byłoby jednak problemu gdyby dwie różne maszyny nazwać napawarką.
    > Po prostu należałoby je rozróżniać dodając dalsze określenia - np.
    > napawarka włókiennicza, napawarka tworzyw sztucznych.

    Tu jednak wciąż jesteśmy w okolicach mechanicznych, gdzie napawanie
    kojarzy się z procesem pokrewnym do spawania. Plastik niby też się
    spawa, ale coś to "napawanie plastiku" nie napawa mnie myślą, że to
    dobry kierunek w nazewnictwie. Ponadto daleki jestem od przekonania,
    że każda drukarka 3d musi być napawarką.

    --
    Jarek

  • 28. Data: 2016-06-27 16:14:39
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    > A telesterowanie to mi się kojarzy, że to działa tylko w jedną stronę. :-)

    Osobiście ja nie znam telesterowania bez kanału zwrotnego. Nawet w
    telewizorze uzyskujesz potwierdzenie w postaci zmiany obrazu czy dźwięku
    w zależności od wybranych funkcji na pilocie.

    Natomiast w poważniejszym telesterowaniu zawsze jest jakiś sposób
    sygnalizacji, czy i jak maszyna zareagowała na telekomendę.

    Owszem są też wpadki jak w elektrowni atomowej Three Mile Island, gdzie
    "kontrolka elektozaworu" wcale nie pokazywała, czy zawór jest otwarty,
    ani nawet czy przez cewkę zaworu płynie prąd, a jedynie, czy znajdujący
    się tuż obok pstryczek sterujący jest zamknięty czy otwarty.

  • 29. Data: 2016-06-27 16:34:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Waldemar" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >określenie generyczne mi się podoba drukarka 3d i już ;-). Drukarka
    >też się nazywa drukarką, choć ciśnienia już nie potrzeba, a od

    No, a jakze to wypluc atrament bez cisnienia ? :-)
    Fuser w laserowej tez ma sprezyny mocne ...

    J.

  • 30. Data: 2016-06-27 18:29:06
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 26 Jun 2016 13:49:19 +0200, ToMasz napisał(a):

    > nie, nie musisz nosić lupy. Nic to nieda. Wyobraź sobie, że idziesz do
    > normalnego sklepu, płacić kartą. Pani wybija kwotę na czytniku, podaje
    > Ci go i prosi pin zielony. Wykonujesz polecenie. za chwile słyszysz pip
    > pip pip - pani mówi że jest jakiś błąd, np połączenia z bankiem.
    > Teraz sie zastanów, czy wkładałeś kartę do czytnika czy kopiarki karty
    > bankomatowej? Pin też zostawiłeś..... Za pół roku giną Ci pieniądze z
    > konta. czy będziesz pamiętał o nieudanej transakcji?

    To jest jeszcze pół biedy. Okazuje się, że część bankomatów ma
    niedostatecznie zabezpieczone oprogramowanie i mogą zostać przez
    przestępców zainfekowane oprogramowaniem, które będzie zbierać dane z
    kart osób korzystających z tego urządzenia:
    https://plblog.kaspersky.com/niewidoczne-skimmery-w-
    bankomatach/4789/
    GG#2400455 ICQ#320399066