  • 11. Data: 2011-01-22 14:37:31
    Temat: Re: mobilna wersja strony
    Od: Michał Gancarski <m...@g...com>

    On Sat, 22 Jan 2011 14:46:53 +0100, Piotr Siudak wrote:

    > powiedzieli "spierdalaj" losowo wybranej części odwiedzajacych.
    > zasadniczo bez powodu.

    Zasadniczo dla powodów znanych im. To nie to samo co "bez powodu". Zawsze
    komuś mówisz "spierdalaj", oni poszerzyli to jedynie na wszystkie IE.

    --
    Michał Gancarski

    Sieeeaaaaaaaaaaa!

  • 12. Data: 2011-01-22 15:22:33
    Od: "Gabriel Zastawnik" <z...@p...fm>

    Użytkownik "Michał Gancarski" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    > Zwracanie uwagi na pewien problem. Kto to ma robić jeśli nie agencje
    > interaktywne? Google i Facebook olały IE6, czekam z niecierpliwością aż
    > zrobią to z IE7. Nie zapominaj też, że to agencja dobiera sobie klientów.
    > Jeśli może wybierać bo ma wielu chętnych, to może sobie pozwolić by komuś w
    > korporacyjnym środowisku nie wyświetliła się jej strona.

    Ale mnie nie chodzi o IE6! Ani o IE7 nawet.
    Chodzi mi o to, ze mam IE8 (a oprocz tego Safari, FF, O i moje ulubione Chrome)
    a oni wywalaja mi komunikat o tym, ze mam stara wersje przegladarki IE. To jaka
    mam miec jak mam najnowsza oficjalną?
    Pisalem w kontekscie Twojego zdania na temat tego ze mamy sie uczyc jak ta
    strona jest swietnie zrobiona.
    Nie jest. Browser detection w najgorszym mozliwym wykonaniu.

    > No właśnie popatrzyłem ale nadal nie rozumiem co jest w tym "głupiego". Z
    > czyjej perspektywy? Zrobili dobrą stronę, wiedzieli na co się decydują.
    > Jest w porządku, a nawet świetnie. Mamy 2011, nie ma niczego złego w takim
    > kroku. Jedyne co mnie boli, to że wszyscy tak nie robią/robimy :-) Ale znów
    > - w większości przypadków nie można sobie jeszcze na to pozwolić.

    Ale ty mieszasz ciagle kwestie ideologiczne z technicznymi. Ja bym chcial tez
    zeby IE nie bylo problemem. A najlepiej zeby IE6 i IE7 automagicznie zniknelo z
    komputerow wszystkich uzytkownikow na swiecie. Ale tak sie niestety nie stanie.

    Ja zauwazylem tylko problem z tym, ze uzytkownikom z IE praktycznie odcieli
    dostep do strony (nie do tresci, tylko do strony jako do calosci - w sensie
    tekstu, grafiki i layoutu). Uzytkownikom IE8 serwuja.. no nie wiem jak to
    nazwac.. POSH w idealnym wydaniu:)

    Mam nadzieje ze widzisz o co mi chodzi - stworzyli swietne rozwiazania, ale
    czemu nie zaimplementowali ich do IE8, skoro tak niewiele potrzeba? A zastapili
    to tragicznym komunikatem o starej (sic!) wersji przegladarki.
    Btw - to bylo pytanie oczywiscie nie do Ciebie. Jesli bym chcial to wiedziec
    czemu tak zrobili, to napisze do nich maila.

    Ale moją wypowiedz caly czas traktuj w kontekscie swojej pierwotnej - o uczeniu
    się od kogos. W IE skopali sprawe calkowicie. W innych przegladarkach oczywiscie
    strona jest idealna.

    Poza tym to grupa dyskusyjna, wiec czasem nie traktuj tego jako najezdzanie na
    swoją osobe. Bo przeciez ze strona nie masz nic wspolnego. Ot chcialem problem
    uwypuklic. Nie wszystko zloto co mryga;)

    Gabriel Zastawnik
    http://www.sigsoft.pl

  • 13. Data: 2011-01-22 15:27:00
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    W dniu 2011-01-22 12:48, Gabriel Zastawnik pisze:
    > IE8 jest juz calkiem dobrą przeglądarką.

    Bez przesady, IE8 jest co najwyżej całkiem dobrą wersją Internet
    Explorera, ale dobrą przeglądarką mógłby być w czasach Firefoksa 2.

    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";

  • 14. Data: 2011-01-22 15:41:04
    Od: "Gabriel Zastawnik" <z...@p...fm>

    Użytkownik "Paweł Piskorz" <n...@p...nie?> napisał w wiadomości
    > Bez przesady, IE8 jest co najwyżej całkiem dobrą wersją Internet

    Kurcze... zaraz wyjde na ostatniego obronce IE na tej planecie;P Hehe Mimo ze
    nie mam najmniejszego zamiaru:)

    Powtorze jeszcze raz - nie mieszajcie ideologii (w sensie IE musi odejsc) i
    technicznego rozwiazania konkretnych problemow.
    Skoro stworzyli piekną, skalowalną stronę dla innych przegladarek, czemu
    uzytkownikom IE8 zaserwowali bledny browser detection?
    Michal podal linka i opatrzyl go komentarzem "patrzcie i uczcie sie". No to
    zwracam uwage, ze problem IE rozwiazali do kitu. I napisalem rowniez ze w innych
    przegladarkach strona wyglada bosko. Czyli: patrzcie i uczcie sie, ale nie
    powielajcie ich rozwiazania dla IE, bo lezy i kwiczy.

    > Explorera, ale dobrą przeglądarką mógłby być w czasach Firefoksa 2.

    Bez przesady. W IE8 juz calkiem sporo da sie zrobic. Ale poniewaz nie chce
    rozpoczynac dyskusji na temat tego, czy IE jest dobra przegladarka (sam
    przedkladam nad wszystkie w chwili obecnej Chrome) to dodam, ze oczywiscie mam
    swiadomosc wielu bolaczek i niedorobek tego programu.

    Gabriel Zastawnik
    http://www.sigsoft.pl

  • 15. Data: 2011-01-24 09:57:27
    Od: Peter May <p...@o...pl>

    W dniu 2011-01-22 16:41, Gabriel Zastawnik pisze:
> [...]
    > (sam przedkladam nad wszystkie w chwili obecnej Chrome) to dodam, ze
    > oczywiscie mam swiadomosc wielu bolaczek i niedorobek tego programu.

    Ciekawe zestawienie tego, co przeglądarki potrafią lub będą potrafiły:
    http://caniuse.com/

    --
    Peter

  • 16. Data: 2011-01-24 17:12:07
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

> [...]
    >
    > Powtorze jeszcze raz - nie mieszajcie ideologii (w sensie IE musi
    > odejsc) i technicznego rozwiazania konkretnych problemow.

    Ja się tylko odnoszę do Twojej śmiałej tezy, jakoby IE8 był "dobrą"
    przeglądarką - zauważ że tylko to jedno zdanie zostawiłem cytując Twoją
    wypowiedź.

    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";

  • 17. Data: 2011-01-25 10:33:07
    Od: porneL <n...@p...net>

    On Sat, 22 Jan 2011 14:27:22 -0000, Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>
    wrote:

    > To niech napisze - "ta strona nie działa w IE bo IE sucks/bo nie
    > lubimy IE", a nie "It seems, that your are using an old Internet
    > Explorer version" w odniesieniu do IE8.

    W odniesieniu do innych przeglądarek IE8 jest przestarzały. Jak to samo
    pojawia się w IE9, to mają wykrywanie skopane albo przeginają :)

    --
    http://pornel.net
    this.author = new Geek("porneL");

  • 18. Data: 2011-01-25 10:37:39
    Od: Michał Gancarski <m...@g...com>

    On Tue, 25 Jan 2011 10:33:07 -0000, porneL wrote:

    > W odniesieniu do innych przeglądarek IE8 jest przestarzały. Jak to samo
    > pojawia się w IE9, to mają wykrywanie skopane albo przeginają :)

    Nie sądzę, tam wszystko po prostu opiera się o media queries, a te w IE9 są
    (?) dobrze obsługiwane.

    --
    Michał Gancarski

    Sieeeaaaaaaaaaaa!

  • 19. Data: 2011-01-25 10:39:05
    Od: Michał Gancarski <m...@g...com>

    On Sat, 22 Jan 2011 15:27:22 +0100, Michal Jankowski wrote:

    > To niech napisze - "ta strona nie działa w IE bo IE sucks/bo nie
    > lubimy IE",

    Wiesz, to jest mój domysł. Nie pytałem ich.

    > a nie "It seems, that your are using an old Internet
    > Explorer version" w odniesieniu do IE8.
    > Słownik też by się przydał ("your are")...

    No ja nie mówię, że zrobili to elegancko. Wręcz przeciwnie, natomiast nie
    potępiam samej decyzji.

    --
    Michał Gancarski

    Sieeeaaaaaaaaaaa!

  • 20. Data: 2011-01-25 20:54:26
    Od: Michał Gancarski <m...@g...com>

    On Sat, 22 Jan 2011 16:22:33 +0100, Gabriel Zastawnik wrote:

    [...]

> [...]
    > swoją osobe. Bo przeciez ze strona nie masz nic wspolnego. Ot chcialem problem
    > uwypuklic. Nie wszystko zloto co mryga;)

    Aj, no żebym ja się obrażał o dobrą dyskusję, to świat tego jeszcze nie
    widział. Podsumowując:

    1. Nie widziałem strony e IE8 zanim ją tu wrzuciłem.
    2. Nie sądzę by łatwo dało się to w IE8 zrobić tak jak oni chcieli, bo
    opiera się to na media queries.
    3. Nie potępiam ich decyzji aczkolwiek mogli to zrobić bardziej elegancko.
    4. Myślę, że warto czasem tak nagiąć zasady by się ideologicznie postawić.
    Podejrzewam, że oni po prostu są w pozycji, w której mogą. Tak jak
    2Advanced nadal może lecieć na kolejnej wersji swojej flashowej
    prezentacji, która udaje stronę. Swoją drogą, nie zmienili jej od pięciu
    lat, więc nie wiem czy jest tak dobra z ich perspektywy czy tak nie muszą
    nią zajmować.

    --
    Michał Gancarski

    Sieeeaaaaaaaaaaa!