    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Wed, 9 May 2018 05:14:33 -0700 (PDT)
    Subject: moje przygody z ładowaniem akumlatorów
    From: Bolko <s...@g...com>

    Jakiś czas temu była tutaj rozmowa o tym że.
    Alternator jest w stanie naładować akumlator już po niedługim czasie.

    Żona teraz robi 200 km dziennie.
    Na początku jeżdziła seatem z dwuletnim akumlatorem.
    Problem z tym autem jest taki że jak klapy bagażnika nie zatrzaśnie się dobrze
    to świeci się światełko a prąd płynie.

    Wiec pewnego dnia samochód nie chce zapalić.
    Pożyczam prąd od innego samochodu.
    Zapalił bez problemu.

    Mija tydzień auto na autostradzie robi 1 kkm.
    Zostawiamy auto, rano nie odpala.
    Pożyczam prostownik od sąsiada. Taką zabawkę za 100 zł.
    Ładuje 24 h.
    Auto jeździ bez problemu.

    Kupujemy mazde.
    Seat idzie do garażu.
    Przez weekend stoi i świeci się światełko.
    Próbuje zapalić auto nawet nie ruszy.
    Pożyczamy prąd od mazdy po półgodzinie daje spokój - nie zapala.

    Jade do domu biore dziadkowy prostownik ładuje.
    Po godzinie wstaje.
    Zostawiam go na noc podłączonego.
    Auto od miesiąca jeździ bez problemów.
    Nawet światła kiedyś zostawiłem na kilka godzin i zapalił.

    Tak że alternator w moim seacie nie jest w stanie naładować akumlatora
    który ma dwa lata.

    To samo było z mazdą. Nie wiem ile miał lat akumlator.
    Ale mimo codzinnej jazdy po 200 km na autostradzie jak nie wyłączyłem świateł
    w czasie zakupów to zdechł.
    Tylko że wtedy nie miałem dziadkowego prostownika i kupiłem nowy na
    najbliższej stacji bo się zdenerwowałem.

    Ale jestem ciekaw ile by pożył jakbym bym go potraktował dziadkowym
    prostownikiem.

    Tak że po moich doświadczeniach chowam teraz dziadkowy prostownik do szafy.

    Wiec tutaj