  • 11. Data: 2018-12-19 10:51:25
    Temat: Re: naprawa organów elektronicznych
    Od: "Adam Schodowy" <a...@g...pl>

    "ToMasz" <t...@p...fm.com.pl> wrote in message
    news:pv8pv9$5bi$1@dont-email.me...
    > witam
    > mam organy elektroniczne, thompson, takie za 100zł, 5 oktaw, raczej duze.
    > niektóre klawisze wymagały mocniejszego nacisku. próba naprawy tej
    > niedogodności skończyła się katastrofą. "przełączniki" są wykonane tak jak
    > na pilocie TV. Plastikowy klawisz naciska na gumę przewodzącą, która
    > dotyka styków na pcb. tyle ze te styki są.... namalowane gumą przewodzącą
    > lub czymś podobnym. chcialem to naprawić za pomocą kleju

    są rózne rodzaje tych przewodzących lakierów - droższe i lepiej przewodzące
    np srebrowe i gorsze bodaj grafitowe, sądzę że jakbyś spróbował srebrowego,
    być może po obu stronach styku, to uzyskałbyś pożądaną "wrażliwość"
    klawiatury

  • 12. Data: 2018-12-19 11:02:13
    Od: "Adam Schodowy" <a...@g...pl>

    aha, ale najsampierw, zanim zaczniesz skrobanie, malowanie, naklejanie - o
    ile ten grafit jeszcze się trzyma miedzi, może zwyczajnie przetrzyj obie
    strony jakimś tekstylium co nie zostawia farfocli (odpada np toaletowiec,
    chusteczki, bawełniane szmatki) nasączonym jakimś odtłuszczaczem czy
    stężonym spirytem. jak szkoda spirytu to może czujne szurnięcie drobnym
    papierkiem ściernym może też by zrobiło robotę (na pcb a nie gumie)?

  • 13. Data: 2018-12-19 11:11:45
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-12-19 o 10:51, Adam Schodowy pisze:
    > są rózne rodzaje tych przewodzących lakierów
    Zaiste. :-)
    https://ksr-ugc.imgix.net/assets/001/645/514/7d1f8b4
    b355542a402bbfca46a5a5a1a_original.gif?ixlib=rb-1.1.
    0&w=680&fit=max&v=1392666198&auto=format&gif-q=50&q=
    92&s=a4da8a7052ef73ef17d8acccbf68b962

    A tu źródło
    https://www.kickstarter.com/projects/1597902824/agic
    -print-printing-circuit-boards-with-home-print

    Robert

  • 14. Data: 2018-12-19 15:13:05
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

    W dniu 2018-12-18 o 20:34, Włodzimierz Wojtiuk pisze:
    > On 2018-12-18 20:23, ToMasz wrote:
    > (ciap)

    > To może to pomoże:
    > https://sklep.pckliper.pl/LAKIER-GRAFITOWY-DO-NAPRAW
    Y-SCIEZEK-PRZEWODZACYCH-p23134

    > Włodek
    Skoro na PCB ściera się warstwa węglowa, to faktycznie talki lakier może
    być rozwiązaniem
    6 zł nie pieniądze. Trzeba by spróbować na innym kawałku PCB jak to się
    zachowuje po wyschnięciu (czy się np. nie ruszy )

  • 15. Data: 2018-12-21 01:16:26
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2018-12-18 o 20:23, ToMasz pisze:
    > chyba nie pomoże w tym przypadku. Gumki są zdrowe, maleńkie, ale
    > zdrowe. styki na pcb przestały przewodzić prąd
    > ToMasz

    Właśnie wyszperałem coś takiego:
    https://allegro.pl/oferta/gumki-do-pilotow-100szt-kl
    ej-8g-ag-przewodzace-7450025681
    - ale to wklejam tak tylko, "dla potomności", bo z Twoich wpisów
    wygląda, że Ci się raczej nie przyda...

  • 16. Data: 2018-12-21 08:37:07
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 21.12.2018 o 01:16, JaNus pisze:

> [...]
    ej-8g-ag-przewodzace-7450025681

    >  - ale to wklejam tak tylko, "dla potomności", bo z Twoich wpisów

    zrobiłem sobie sam lakier na bazie srebra. zeszlifowalem srebrną
    łyżeczkę. nie dacie wiary, taka substancja zajebiście przewodzi prąd.
    tyle ze najcieńsza scieżka jaką udało mi się na próbę zrobić miała
    milimetr. ja na jednym milimetrze w organkach mam scieżkę przerwę
    scieżkę i pół przerwy. jak patrze przez mocną lupę na mój zaschnięty
    srebrny lakier to wygląda jak bym zalał bezbarwnym głazy, odłamki srebra.
    druga próba - genialny pomysł - to lakier zmieszany z pyłem ze szczotki
    węglowej z komutatora silnika. no jasny gwint. zamiast niszczyć ołówki o
    nieznanym przewodnictwie, wystarczy zeszlifować szczotkę ktora z zasady
    ma mieć jak najmniejszy opór. tym czarnym lakierem jestem w stanie
    zrobić cieńsza scieżkę. w zasadzie to zrobiłem sobie coś na kształt
    ostrego śrubokręta, zanurzałem w lakierze i dotykałem raz płytki, żeby
    otrzymać cieniutką linię. niestety, nie jestem w stanie 5 razy idelanie
    trafić w punkt. próbowałem wycinać taśmę klejącą i maskować przerwy -też
    porażka. próbowałem zalać całe pole stykowe i w środku przeciąć - nie
    potrafię trafić w środek. w sensie środek wyznaczany naciśnięćiem gumki
    przewodzączej. płytka ma około 50 śrubek, wiec niema szans na jakieś
    odbitk gumki na pcb i tp.
    robie na magnesach i kontaktronach

    ToMasz