  • 11. Data: 2014-01-09 21:57:41
    Temat: Re: nawet udany filmik..
    Od: "Wojtek" <w...@l...plll>

    > Z jazdą samochodem jest bardzo podobnie. Nic tak nie uczy pokory jak
    > jakieś zdarzenie które testuje zwieracze. I farta mają ci co tylko na
    > zwieraczach kończą. Oni takich filmików nie muszą oglądać.
    >
    > --
    > Krzysiek
    Święte słowa!. Tak zrobiłem wypadek na motocyklu. Na szczęscie tylko złamany
    nos i "jajami" wyrwany zbiornik paliwa z mocowań (jaja pozostały na
    miejscu):) że o przednim kole i widelcu nie wspomne bo stał się tylni.. .
    Oczywiście moto do kasacji a ja do końca życia będę pamietał że kask bardzo
    ogranicza pole widzenia. Koleś z naprzeciwka mi zajechał a ja go nie
    widziałem bo lekko w prawo akurat patrzyłem.......

    --
    wojtek

  • 12. Data: 2014-01-09 22:27:51
    Od: cumulonimbus <y...@b...upa>

    W dniu 2014-01-09 08:20, Myjk pisze:
    > Wed, 08 Jan 2014 15:50:52 +0100, cumulonimbus

    > Ostrobramska x Fieldorfa w DC. Człowiek chciał bardzo być zgodny z
    > przepisami i nie przejechać na żółtym by nie dostać przypadkiem fotki z
    > radaru strzelającego wjazd na czerwonym.
    > Mnie z kolei "nie chciało" się zatrzymywać na żółtym (czyt. zgapiłem się
    > chwilę i byłem w takim miejscu, że ni w pindę ni w oko). Dostaliśmy więc
    > fotkę wspólnie zatrzymując się na pasach dla pieszych.

    Roger!

    BTW, jest jakiś plan wprowadzenia znaków 3d (czy czegoś podobnego) w
    okolicach przejść dla pieszych - żeby kierowca miał wrażenie, że na
    drodze bawi się dziecko.
    Głupota

    --

    signature

  • 13. Data: 2014-01-09 23:26:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 9 Jan 2014, Wojtek wrote:

    > a ja do końca życia będę pamietał że kask bardzo
    > ogranicza pole widzenia.

    No co Ty nie powiesz.
    Toć kask to samo dobro jest, i NIGDY nie może zaszkodzić,
    nieznaszsię ;)
    (nie bić za NTG trollowanie :> ale NMSP)

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2014-01-10 00:05:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 9 Jan 2014, Myjk wrote:

> [...]
    > chwilę i byłem w takim miejscu, że ni w pindę ni w oko). Dostaliśmy więc
    > fotkę wspólnie zatrzymując się na pasach dla pieszych.

    Moment.
    Jechałeś OBOK niego, czy zatrzymałeś się ZA NIM?
    (usiłuję to sobie poukładać)

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2014-01-10 08:25:20
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 10 Jan 2014 00:05:24 +0100, Gotfryd Smolik news

    > Moment.
    > Jechałeś OBOK niego, czy zatrzymałeś się ZA NIM?
    > (usiłuję to sobie poukładać)

    Jechałem środkowym pasem, przede mną pojazd zaczął hamować (z ~60 do 50
    przy radarze). Rzeczony minął mnie lewym pasem (tak z prędkością +5-10/h,
    ale też już ze świecącym stopem), więc zmieniłem pas na lewy z myślą, że to
    jakiś bardziej "niebojaźliwy". :P Byłem więc za nim w momencie hamowania,
    ale przy awaryjnym musiałem uciec na bok i zatrzymałem się na równi z nim.
    Na szczęście miałem gdzie.

    To dlatego, że koleś w momencie jak mu się zapaliło żółte, PUŚCIŁ trzymany
    wcześniej hamulec, a po chwili znowu zahamował tym razem z nogą w podłodze
    zatrzymując się centralnie na pasach dla pieszych.

    Przy FR zawsze uważam, bo ludzie mają skrajnie irracjonalne zachowania. I
    nie, nie winię za to FR, tylko ludzi -- najpierw zapieprzających 2x
    dopuszczalna a przy radarze zwalniającyh poniżej progu maksymalnej, bo
    nawet nie wiedzą z jaką prędkością mogą tam jechać, ablo właśnie stających
    dęba przed skrzyżowaniem.

    --
    Pozdor Myjk

  • 16. Data: 2014-01-10 09:42:38
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-01-10, Myjk <m...@n...op.pl> wrote:

> [...]
    > dopuszczalna a przy radarze zwalniającyh poniżej progu maksymalnej, bo
    > nawet nie wiedzą z jaką prędkością mogą tam jechać, ablo właśnie stających

    Dlatego taki napastliwy fotoradar (w sensie mandatu za zatrzymanie sie za
    linia) powoduja u ludzi takie chore zachowania typu ostre hamowanie czy
    hamowanie jeszcze na zielonym - bo czy aby zaraz nie zapali sie zolte?

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 17. Data: 2014-01-10 09:49:59
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2014-01-10 09:42, AZ pisze:

    > Dlatego taki napastliwy fotoradar (w sensie mandatu za zatrzymanie sie za
    > linia) powoduja u ludzi takie chore zachowania typu ostre hamowanie czy
    > hamowanie jeszcze na zielonym - bo czy aby zaraz nie zapali sie zolte?

    U niektórych może tak, ale to nadal ich wina, a nie FR. Gdyby normalnie
    jechali to nie ma problemu z przejechaniem na czerwonym (żółte
    wystarcza). Wystarczy stosownie zwolnić do ograniczenia...

  • 18. Data: 2014-01-10 10:01:31
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-01-10, Artur Maśląg <n...@w...pl> wrote:

    > U niektórych może tak, ale to nadal ich wina, a nie FR. Gdyby normalnie
    > jechali to nie ma problemu z przejechaniem na czerwonym (żółte
    > wystarcza). Wystarczy stosownie zwolnić do ograniczenia...

    No ja tu sie z Toba zgadzam. Ale nadal poprawa bezpieczenstwa przez FR
    pozostaje dyskusyjna. Moze wystarczyloby, zeby FR nie byl tak napastliwy
    i nie bylo kar za wjazd za linie/pasy tylko na skrzyzowanie.

    Juz kiedys pisalem - podobne niebezpieczenstwo stwarza FR na Trasie Torunskiej
    nieopodal CH Targowek - droga ekspresowa a znajda sie idioci co na lewym pasie
    hamuja do 50 km/h. To juz nie jest droga gdzie jedzie sie 50 km/h i ewentualnie
    wjedzie sie komus w bagaznik przy kilku-kilkunastu kilometrach na godzine, przy
    tych predkosciach moze to sie skonczyc konkretnym dzwonem.

    Co do nadgorliwosci SM jezeli chodzi o zatrzymanie:
    <http://www.youtube.com/watch?v=LYlCv-vHzn8>

    IMHO to juz jest najzwyklejsze skurwysynstwo.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 19. Data: 2014-01-10 10:40:41
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 10 Jan 2014 09:01:31 +0000 (UTC), AZ

    > Moze wystarczyloby, zeby FR nie byl tak napastliwy
    > i nie bylo kar za wjazd za linie/pasy tylko na skrzyzowanie.

    Fotki dwie poszły. Czy przyjdzie kara w takiej sytuacji to zobaczymy. Żeby
    było ciekawiej, to na wysokości tamtego pacjenta jechał pojazd przez
    którego "uciekałem" na lewy pas -- przejechał spokojnie i fotki nie dostał.
    My, owszem.

    --
    Pozdor Myjk

  • 20. Data: 2014-01-10 14:26:51
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2014-01-10 10:01, AZ pisze:

    > No ja tu sie z Toba zgadzam. Ale nadal poprawa bezpieczenstwa przez FR
    > pozostaje dyskusyjna.

    Dla mnie jest faktem, więc staje się bezdyskusyjna.

    > Moze wystarczyloby, zeby FR nie byl tak napastliwy
    > i nie bylo kar za wjazd za linie/pasy tylko na skrzyzowanie.

    Nie jestem zbytnio ortodoksyjny w tej materii - lepiej że
    zdążył się zatrzymać za linią, niż jechać na czerwonym itd.,
    choć z drugiej strony nie wiadomo, czy wjechał tam z przypadku,
    czy też celowo (mimo braku miejsca) i tak mu się zostało.
    Różne też są skrzyżowania - w porannych korkach samemu mi się
    zdarza stawać na niektórych za pasami, ponieważ staję tam na
    zielonym i czekam aż zrobi się miejsce po drugiej stronie
    skrzyżowania.

> [...]
    > wjedzie sie komus w bagaznik przy kilku-kilkunastu kilometrach na godzine, przy
    > tych predkosciach moze to sie skonczyc konkretnym dzwonem.

    To niech się ludzie nauczą jeździć względnie zgodnie z przepisami
    i nauczą się ile jechać można. Jakoś w innych krajach FR na trasach
    się trafiają i nie zauważyłem by takie cuda się działy. W Polsce
    niestety póki co takie zachowania miejsca mają.

    > Co do nadgorliwosci SM jezeli chodzi o zatrzymanie:
    > <http://www.youtube.com/watch?v=LYlCv-vHzn8>
    >
    > IMHO to juz jest najzwyklejsze skurwysynstwo.

    Mam wrażenie, że już to jakiś czas temu oglądałem i coś mi
    tam nie pasowało, niemniej jeżeli faktycznie tak się
    zachowuje tamtejsza SM, to określenie jest dość trafne.