  • 31. Data: 2015-04-06 22:14:12
    Temat: Re: niemieckie autostrady platne
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Mon, 30 Mar 2015 12:25:04 -0500, "Pszemol" <P...@P...com>
    wrote:

    >W Polsce też masz płatne autostrady.

    Ale płacą za nie i Polacy i Niemcy. A w Niemczech będą płacić Polacy.
    A Niemcy nie.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 32. Data: 2015-04-10 12:30:07
    Od: p...@g...com

    -- Ale płacą za nie i Polacy i Niemcy. A w Niemczech będą płacić Polacy. A Niemcy
    nie.

    Niemcy tez beda placic i co najwyzej czesc bedzie im zaliczona w postaci obnizonego
    KFZ Steuer, czyli biorac znow klasycznego Paska 1.9 TDI mamy co nastepuje:

    300 ojro KFZ Steuer - 100 ojro winietka = 200 ojro do kasy

    P.

  • 33. Data: 2015-04-10 13:31:46
    Od: Dawid <x...@n...pl>

    W dniu 2015-04-06 o 22:14, jerzu pisze:

    > Ale płacą za nie i Polacy i Niemcy. A w Niemczech będą płacić Polacy.
    > A Niemcy nie.

    pamiętasz nasze powiedzonko o # Tomku w domku#?
    ile lat Niemcy pozwolili nam jezdzić za darmo?
    nasi jeszcze nie mieli autostrad, a już liczyli kasę,
    wkurzyli sąsiada i im dokopie, proste.
    tak zresztą wkurzają każdego i zbierają powoli za to plony.

  • 34. Data: 2015-04-10 13:48:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Dawid" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    >pamiętasz nasze powiedzonko o # Tomku w domku#?
    >ile lat Niemcy pozwolili nam jezdzić za darmo?

    Ale teraz Niemce sa w Unii i sie skonczyla wolnosc w swoim domku :-)

    J.

  • 35. Data: 2015-04-10 14:13:25
    Od: p...@g...com

    --ile lat Niemcy pozwolili nam jezdzić za darmo?

    jedyne rozsadne wyjscie w tej sytuacji to wprowadzenie przez polski rzad nowego
    podatku na wzor niemieckiego :-) na 100% misie w Ministerstwie Finansow juz
    kalkulatory startuja ...

    P.

  • 36. Data: 2015-04-10 20:49:12
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-04-10 o 14:13, p...@g...com pisze:
> [...]
    podatku na wzor niemieckiego :-) na 100% misie w Ministerstwie Finansow juz

    Nie startują.
    Trafił im się jeden inteligentny który zauważył że żeby rząd na rzęsach
    stawał to nie doprowadzi statusu naszych autostrad do takiego stanu
    jak w Niemczech. Więc nie da się wprowadzić tego pomysłu.

    Pozdrawiam

  • 37. Data: 2015-04-10 21:02:05
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-04-10 20:49, RadoslawF wrote:

> [...]
    > stawał to nie doprowadzi statusu naszych autostrad do takiego stanu
    > jak w Niemczech. Więc nie da się wprowadzić tego pomysłu.

    Mówiąc status masz na myśli długość i gęstość, czy standard? Bo jeśli
    chodzi o standard to akurat nasze są generalnie póki co lepsze (czemu
    się trudno dziwić, bo o pół wieku młodsze).

    Shrek.

  • 38. Data: 2015-04-11 12:48:30
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-04-10 o 21:02, Shrek pisze:

    > Mówiąc status masz na myśli długość i gęstość, czy standard? Bo jeśli
    > chodzi o standard to akurat nasze są generalnie póki co lepsze (czemu
    > się trudno dziwić, bo o pół wieku młodsze).

    Nie mam na myśli standardu, długości ani gęstości tylko status.
    Sporo z nich jest drogami mającymi innego właściciela niż
    państwo więc złodzieje z rządu nie mogą za przejazd nimi
    sprzedawać winietek.

    Pozdrawiam

  • 39. Data: 2015-04-11 14:17:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 10 Apr 2015, Shrek wrote:

    > Mówiąc status masz na myśli długość i gęstość, czy standard?

    Hm... ja bym obstawił "stan prawny".
    Z (pół)prywatnymi autostradami, koncesjami, zobowiązaniami odnośnie
    innych dróg i nie wiadomo czym jeszcze.
    Pewnie "solidnie obudowane" (przepisami i zastrzeżeniami w umowach),
    strach ruszać, bo wyjdzie że jakieś odszkodowanie przypadnie zapłacić
    z powodu przecinka w złym miejscu.

    pzdr, Gotfryd

  • 40. Data: 2015-04-11 14:21:19
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał w wiadomości grup

    > Nie mam na myśli standardu, długości ani gęstości tylko status.
    > Sporo z nich jest drogami mającymi innego właściciela niż
    > państwo więc złodzieje z rządu nie mogą za przejazd nimi
    > sprzedawać winietek.

    Oczywiście że mogą.
    Wystarczy ustalić, że koncesjonariusz dostaje od państwa wynagrodzenie, a
    wpływy państwo zabiera dla siebie.
    Tak właśnie jest m.in. na A1 i nowej kulczykowej części A2 chyba również.

    A wtedy, czy wpływy państwo osiąga na bramkach, czy winietkami, to wsio
    ryba.