  • 81. Data: 2015-04-15 16:26:21
    Temat: Re: niemieckie autostrady platne
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    dyskusyjnych:

    > Jak zrobia winietki to bedzie wszytko jedno.

    Dlatego mówię, że wtedy będę stratny o cenę winietki w stosunku do stanu
    obecnego.

    > No ale powiedz gdzie tu sens i gdzie logika od rzadowej strony ?
    > Wprowadzac jakis nakaz, ryzykowac proces w sadzie i odszkodowanie wysokie
    > w razie przegranej,

    Zawsze to taniej niż od razu zapłacić tyle ile żądają, bo wiadomo że
    przegną.

    > a wszystko po to, zebys zaplacil 150 zl rocznie a nie 50 zl za wycieczke ?
    > A co oni na tym zyskaja ? :-)

    Uznanie narodu w wakacyjne wyjazdy?

  • 82. Data: 2015-04-15 16:27:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    grup

    >Nie kawałek, tylko całość.

    A propos - conieco o finansach A1/GTC

    http://trojmiasto.gazeta.pl/trojmiasto/1,35612,14642
    014,Gdzie_trafiaja_zyski_z_autostrady_A1__I_co_wspol
    nego.html

    Z czego wynika ze tak naprawde powinna kosztowac 3x drozej.
    Ale benzyna na niej bez akcyzy :-)

    Jest w tym maly kruczek - kredyt maja 4-5%, i to chyba w Euro.
    Obligacje skarbowe sa obecnie na 2-2.5%.

    No ale Panstwo nie moze wiecej obligacji wypuscic, bo juz ma za duze
    zadluzenie :-)

    Czyli mamy poltorej prywatnej autostrady do negocjacji winietkowych.

    J.

  • 83. Data: 2015-04-15 16:31:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    grup

    >Dlatego mówię, że wtedy będę stratny o cenę winietki w stosunku do
    >stanu obecnego.

    A to zalezy od tego ile placisz na autostradach.
    Mniej czy wiecej od winietki.
    Ile jezdzisz po ekspresowkach jest nieistotne :-)

    >Zawsze to taniej niż od razu zapłacić tyle ile żądają, bo wiadomo że
    >przegną.

    Oj, a jak wygraja w sadzie i jeszcze dojda karne odsetki ?

    >Uznanie narodu w wakacyjne wyjazdy?

    No to czas przypomniec lokalnym przedstawicielom Partii przed wyborami
    :-)

    J.

  • 84. Data: 2015-04-15 16:45:39
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    .pl...

> [...]
    nego.html

    > Z czego wynika ze tak naprawde powinna kosztowac 3x drozej.

    Nie wiem skąd ten wniosek - ale jasno pokazuje gdzie można oszczędzić.
    Cała kasa płatna za pobór (18 mln zysku firmeki inkasującej oznacza pewnie z
    kilkaset milionów kosztów), zysk GTC - jak widać prawie w całości zeżarł
    wszystkie opłaty wniesione przez kierowców itd.

  • 85. Data: 2015-04-15 16:47:46
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    .pl...

    > A to zalezy od tego ile placisz na autostradach.

    Na koncesjonariuszy nic, bo omijam, a na państwowych góra 50-100 zł rocznie.

    > Mniej czy wiecej od winietki.

    Dużo mniej.

    > Oj, a jak wygraja w sadzie i jeszcze dojda karne odsetki ?

    To i tak będzie taniej.
    Bo żaden sąd nie pozwoli im wliczyć w koszty zysku na poziomie 30% rocznie.

  • 86. Data: 2015-04-15 21:33:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 15 Apr 2015 16:45:39 +0200, Cavallino napisał(a):
    014,Gdzie_trafiaja_zyski_z_autostrady_A1__I_co_wspol
    nego.html

    > Nie wiem skąd ten wniosek -

    Z bramek wplywa 130 mln, ktore jest przelewane do KFD, a ten placi
    umowiona kwote 490 mln.

    Gdyby tak bilans mial wyjsc na zero, to musialaby kosztowac ~33gr/km.

    Chociaz ... ciezarowki chyba tam na bramkach nie placa.
    To moze i tak naprawde wplywa 200 czy 300 mln ..

    > ale jasno pokazuje gdzie można oszczędzić.
    > Cała kasa płatna za pobór (18 mln zysku firmeki inkasującej oznacza pewnie z
    > kilkaset milionów kosztów)

    Myslisz ? Watpie. Pismak nie pomylil zysku z przychodem ?

    Ila tamtych bramek jest ? Na koncach powiedzmy po 8, w drodze ze 12,
    razem powiedmy 30, ze 150 etatow, po 4 tys to 7 mln rocznie.

    > zysk GTC - jak widać prawie w całości zeżarł
    > wszystkie opłaty wniesione przez kierowców itd.

    Bo te oplaty symboliczne, tu ktos musi wybulic 490 melonow.

    J.

  • 87. Data: 2015-04-15 22:58:42
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    net...
> [...]
    > umowiona kwote 490 mln.
    >
    > Gdyby tak bilans mial wyjsc na zero, to musialaby kosztowac ~33gr/km.

    Ale to nie jest droga państwowa, a o nich pisałem w kontekście stawki 10 gr

    > Chociaz ... ciezarowki chyba tam na bramkach nie placa.

    Niby dlaczego nie?

    > To moze i tak naprawde wplywa 200 czy 300 mln ..

    > Myslisz ? Watpie. Pismak nie pomylil zysku z przychodem ?

    Nawet jakby - 18 mln zaoszczędzone.

    > Bo te oplaty symboliczne, tu ktos musi wybulic 490 melonow.

    190, bo 300 i tak już buli.
    Ale jak od 190 odejmiesz 18 za obsługę bramek i 110 nieuzasadnionego zysku
    GTC to już tak wiele nie zostaje.
    Wystarczy spokojnie z kasy za winietki.

    Podejrzewam że bardzo podobnie jest w większości koncesjonowanych
    przypadków.

  • 88. Data: 2015-04-16 00:10:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 15 Apr 2015 22:58:42 +0200, Cavallino napisał(a):
    > Ale to nie jest droga państwowa, a o nich pisałem w kontekście stawki 10 gr

    Roznica glownie na odsetkach.

    > Niby dlaczego nie?

    Bo maja swoje viatolle.
    Tzn za przejazd placa, ale nie do tej kasy.

    > Nawet jakby - 18 mln zaoszczędzone.

    No, winietki tez beda troche kosztowac.

    > 190, bo 300 i tak już buli.
    > Ale jak od 190 odejmiesz 18 za obsługę bramek i 110 nieuzasadnionego zysku
    > GTC to już tak wiele nie zostaje.

    No, czy on taki nieuzasadniony ... sie jeszcze okaze, ryzyko kursowe
    ponosza ..

    > Wystarczy spokojnie z kasy za winietki.
    > Podejrzewam że bardzo podobnie jest w większości koncesjonowanych
    > przypadków.

    No coz, na razie AW podnosi oplaty i tlumaczy ze musi ... oczywiscie
    tlumaczyc to zawsze latwo, ale moze maja jakies rachunki na poparcie.

    J.

  • 89. Data: 2015-04-16 17:10:09
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    .net...

    > Roznica glownie na odsetkach.

    Nie tylko.
    Na państwowej nie trzeba zarabiać.
    A jakaś stopa zwrotu z inwestycji właścicielowi się należy.
    To samo dotyczy obsługi - u operatora może być drożej, bo to on decyduje
    kogo i za ile zatrudnia.

    > Bo maja swoje viatolle.
    > Tzn za przejazd placa, ale nie do tej kasy.

    Gdzie tak masz?
    Bo raczej nie na koncesjonowanych autostradach.