  • 21. Data: 2015-03-31 12:54:07
    Temat: Re: niemieckie autostrady platne
    Od: p...@g...com

    --Tam zrobili analizę opłacalności, co się bardziej opłaca (jak egzekwować opłaty) i
    ile tych opłat zeżre dystrybucja.

    u nas tez zrobili i wyszlo ze z winietkami to szwagier nie zarobi :-)

    --Wybrali opcję najmniej upierdliwą i najtańszą.

    ich szwagier jest mniej chciwy od naszego ?

    --A w PL - najbardziej upierdliwą (bramki i kolejki) i najdroższą.

    aby wszystkim zylo sie lepiej

    --Ot i czym się różni styl myślenia Niemców od Polaków (mam na myśli ekipy
    decyzyjne).

    to sie nazywa demokracja, Frau Merkel przeciez mogla wyciac taki numer (jak niejaki
    Donald T.) ale bylo jasne ze w nastepnych wyborach znajdzie sie ponizej progu
    wyborczego ... tymczasem w Bolandzie taki numer przechodzi bez mydla ba wszystkie
    autorytety nawoluja aby obywatel jeszcze bardziej sie pochylil nadstawiajac pokornie
    4-litery ... "panstwo istnieje teoretycznie" - cytujac klasyka

  • 22. Data: 2015-03-31 13:29:53
    Od: p...@g...com

    --Za grube pieniadze zrobili sobie system platnosci dla ciezarowek.

    ktore dawno sie zwrocily a teraz planuja obnizke bo nie nadazaja ich wydawac :-)
    wplywy z LKW Maut juz przewyzszyly dotacje z budzetu na infrastrukture wiec stac ich
    zeby wplywy byly nizsze o te marne 500 mln ojro :-)

    -- Teraz tez nie bardzo wiadomo o co chodzi, ponoc zaczelo ich wkurzac, ze wplacaja
    do Unii, wplacaja, a Unia buduje autostrady ... w Polsce :-)

    zawsze chodzi o kase

    -- U nas pieniedzy na autostrady nie bylo, byl pomysl zeby zrobic prywatne, a to
    niestety oznacza bramki.

    ciekawa koncepcja ale widocznie prawdziwa bo lemingi wciagnely :-)

    P.

  • 23. Data: 2015-03-31 13:47:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
> [...]
    >wplywy z LKW Maut juz przewyzszyly dotacje z budzetu na
    >infrastrukture wiec stac ich zeby wplywy byly nizsze o te marne 500

    Budzet wszystko wciagnie :-)

    >-- Teraz tez nie bardzo wiadomo o co chodzi, ponoc zaczelo ich
    >wkurzac, ze wplacaja do Unii, wplacaja, a Unia buduje autostrady ...
    >w Polsce :-)
    >zawsze chodzi o kase

    Widac nie, skoro jak piszesz kasy maja nadmiar :-)

    >-- U nas pieniedzy na autostrady nie bylo, byl pomysl zeby zrobic
    >prywatne, a to niestety oznacza bramki.
    >ciekawa koncepcja ale widocznie prawdziwa bo lemingi wciagnely :-)

    No wiesz, jak sie chce calkiem prywatna autostrade, to generalnie
    bramki.
    Owszem, mozna jakies elektroniczne rozwiazania, ale to byl jeszcze
    ubiegly wiek jak zaczynali.

    Niby teraz okazuje sie, ze mozna inaczej, tak jakby leasing czy
    dzierzawa, ale panstwo musi miec wole doplacania.
    Przed 2004 nie mialo pieniedzy ...

    J.

  • 24. Data: 2015-03-31 13:56:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    >--Podatek drogowy. Posiadacz niemieckiego pojazdu placi co roku
    >troche euro.
    >a konkretnie okolo 300 ojro za klasycznego Paska 1.9 TDI :-)

    Te stawki sa mocno rozne. Zaleza od pojemnosci, od paliwa (diesle
    placa drozej), od klasy czystosci spalin, emisji CO2.

    http://www.kfz-steuer.de/

    >i nie niemieckiego tylko kazdego uzywanego na terenie BRD

    No wiesz, Polak jak jedzie przez Niemcy na urlop to nie placi.
    Czy nie uzywa ?

    J.

  • 25. Data: 2015-03-31 14:00:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-03-31 o 11:53, J.F. pisze:

    >I o to chodzi - nieprawdą jest, że ktoś podatku nie płaci "jako Polak
    >przejeżdżający". Po prostu nie płaci, bo nie mieszka, tak samo jak
    >nie
    >płacę podatku klimatycznego w uzdrowisku, jeśli tam nie pojadę (co
    >nie
    >jest przecież dyskryminacją, tylko essentiaila negotii tego podatku).

    No wiesz, jakby tak w Polsce zaprowadzic uzdrowiskowosc na terenie
    calego kraju, oplate klimatyczna powiedzmy 50 zl dziennie, ale
    odliczalna od podatku jako wydatek na cele zdrowotne ... to Unia chyba
    slusznie by protestowala ...

    J.

  • 26. Data: 2015-03-31 14:07:06
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello przemek,

> [...]

    > nawoluja aby obywatel jeszcze bardziej sie pochylil nadstawiajac
    > pokornie 4-litery ... "panstwo istnieje teoretycznie" - cytujac klasyka

    Po raz kolejny - BYŁA PROPOZYCJA WINIETEK! Kulawa i do dyskusji ale
    była. Została zjebana z góry na dół i na odwrót przez absolutnie
    wszystkich. Nie doszło do jakiejkolwiek dyskusji, był ogólnonarodowy
    wrzask, dlaczego ktoś kto jeździ raz na rok ma płacić za winietkę.
    Wtedy wręcz ŻĄDANO bramek, argumentując, że pół świata ma bramki i
    jest cacy.

    Po aferze Winietou żaden rozsądny polityk nie odważył się zaproponować
    winietek w jakiejkolwiek formie.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 27. Data: 2015-03-31 14:37:45
    Od: masti <g...@t...hell>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

> [...]
    > wrzask, dlaczego ktoś kto jeździ raz na rok ma płacić za winietkę.
    > Wtedy wręcz ŻĄDANO bramek, argumentując, że pół świata ma bramki i

    bo Winetu chciał wprowadzić opłaty za drogi, których jeszcze nie było.

    > Po aferze Winietou żaden rozsądny polityk nie odważył się zaproponować
    > winietek w jakiejkolwiek formie.

    ale zaproponowali

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 28. Data: 2015-03-31 15:28:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    >bo Winetu chciał wprowadzić opłaty za drogi, których jeszcze nie
    >było.

    Ba - na wszyskie powyzej gminnych.

    I jak znam zycie - winietki by trzeba placic, a autostrad nadal by nie
    bylo :-)

    Poza tym - z samej akcyzy od paliw wplywalo cos 15 mld. Tak naprawde
    to jeszcze plus VAT.
    Jesli wladza nie potrafi z 15 wygospodarowac troche na autostrady, to
    powiedzmy 1.5 mld z winietek (15 mln samochodow * 100zl) jej starczy ?

    Byl czas, gdy ustawa nakazywala na drogi krajowe wydac 30% z tej
    akcyzy.
    A 70 % to na rozkurz ...

    J.

  • 29. Data: 2015-03-31 16:58:13
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

> [...]
    > wrzask, dlaczego ktoś kto jeździ raz na rok ma płacić za winietkę.
    > Wtedy wręcz ŻĄDANO bramek, argumentując, że pół świata ma bramki i

    Została zjebana bo w propozycji nie była jako opłata za
    autostrady tylko za wyjazd z miasta. Miała być więc podatkiem
    nie za przejazd autostradą a za przejazd dowolną dziurawą
    drogą poza terenem zabudowanym.

    Pozdrawiam

  • 30. Data: 2015-03-31 19:49:24
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Pszemol"

    > Krajom UE nie wolno promowac wlasnych obywateli/firm, a dyskryminowac
    > zagranicznych.
    > Platne autostrady OK, ale Niemcy tez musza placic :-)
    >
    > Tu co prawda Niemcy jak najbardziej beda placic, ale Unia sie moze
    > nieprzychylnie popatrzec na te ulge podatkowa.

    Dlaczego?
    Ty, jako Polak przejeżdzający przez Niemcy, tez masz ulgę w ich podatkach!
    Nie płacisz w ogóle niemieckich podatków!
    ---
    Jak ma duży bak. Inaczej musi zatankować i zapłacić podatki w paliwie.
    Chyba, że drogi nie ma.