  • 71. Data: 2015-04-14 20:44:51
    Temat: Re: niemieckie autostrady platne
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości
    grup

    >Oj, ciężarowy chyba płaci więcej niż 2x stawka osobówki.

    ciezarowe sa rozne, mniejsze, wieksze, usrednilem.
    W sumie to takiego tira i 5000 nie powinno przerazac ... tylko jak
    ktory ma krotsze kursy to powie "a ja nie potrzebuje".

    >Jak drugie tyle co zgarnia z winietek, o co Ci chodzi?
    >Jeśli to co zgarnia z winietek mu wystarcza na odsetki, to i zapłata
    >z funduszu nie może być wyższa.

    Ale droga kosztuje 16gr/km, a odsetki drugie 16gr/km.
    Kierowca ma placic 32gr, czy rzad ma doplaci te 16 ?

    >Pewnie mają mniej samochodów, więc można się spodziewać, że u nas
    >sprzeda się więcej.
    >Zwłaszcza że tranzyt z Wschodu na Zachód chyba rzadziej idzie przez
    >Czechy.

    To pamietaj juz mielismy - rzad zbieral 100 zl z winietki za dwa dni,
    a jednemu Kulczykowi placil ~150 zl za przejazd..

    >Nikt nie proponował ich zniesienia w zamian za winietki.
    >Nikt na kogo można było zagłosować.

    No to zaglosowales za bramkami i je masz :-)

    >Co Ty chcesz fundować tirowcom winietkę za 300 zł za auto?
    >Chyba na jeden przejazd, a nie na rok.
    >Weź zobacz ile kosztują przejazdy tirów u sąsiadów.

    No ale sasiedzi maja platne za kilometr.
    Tylko zrobili to bezbramkowo ... my juz zreszta tez.

    O, viatoll przynosi ~1.3 mld rocznie.
    http://www.biznes.newseria.pl/news/przychody_z_syste
    mu,p1315009912
    troche malo, osobowe musza duzo doplacic, 200zl rocznie, i winieta
    obowiazkowa jak za Pola :-)

    J.

  • 72. Data: 2015-04-14 20:46:07
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-04-13 o 18:25, Budzik pisze:

    > No zgadza się.
    > Ale co to ma wspolnego z dzisiejszymi uwarunkowaniami?

    Pewnie to że przedmówca też proponował obowiązkową winietkę
    nie tylko za autostrady.

    Pozdrawiam

  • 73. Data: 2015-04-14 23:08:48
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Ale droga kosztuje 16gr/km, a odsetki drugie 16gr/km.
    > Kierowca ma placic 32gr, czy rzad ma doplaci te 16 ?

    A kto dopłaca teraz za przejazdy po darmowych ekspresówkach?
    No to źródło ma być to samo.

    > To pamietaj juz mielismy - rzad zbieral 100 zl z winietki za dwa dni, a
    > jednemu Kulczykowi placil ~150 zl za przejazd..

    No bo nie chodzi o płacenie za przejazd, tylko o zapłacenie całościowej
    kwoty, która wystarczy na pokrycie kosztów.

    > No to zaglosowales za bramkami i je masz :-)

    Nie zagłosowałem za bramkami, podobnie jak nie zagłosowałem za fotoradarami.
    To oszuści u władzy nielegalnie (bo bez zgody wyborców) postanowili coś
    sobie wymyślić.

    > No ale sasiedzi maja platne za kilometr.

    Generalnie my też, wystarczy dołożyć viatola na autostradach
    koncesjonowanych, a winietki dołożyć dla osobowych.
    Ale czy jesteś pewien, że wszyscy w Europie mają za km?

  • 74. Data: 2015-04-14 23:09:49
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał w wiadomości grup

    > Pewnie to że przedmówca też proponował obowiązkową winietkę
    > nie tylko za autostrady.

    Ale tu nie chodzi o "nie tylko za autostrady", ale o "zwykłe drogi krajowe",
    bo innych nie było.
    A o nich nikt nie wspominał.
    Różnica zasadnicza.

  • 75. Data: 2015-04-15 01:08:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 14 Apr 2015 23:08:48 +0200, Cavallino napisał(a):

    > A kto dopłaca teraz za przejazdy po darmowych ekspresówkach?
    > No to źródło ma być to samo.

    Ale podatnicy znacznie lepiej zniosa darmowe ekspresowki niz
    doplacanie do Kulczyka :-)

    > No bo nie chodzi o płacenie za przejazd, tylko o zapłacenie całościowej
    > kwoty, która wystarczy na pokrycie kosztów.

    No coz, podejrzewam ze Kulczyk i GTC sa za. Pod warunkiem ze zaplata
    bedzie odpowiednio wysoka. A nasze wladze by chcialy placic dwa razy
    mniej minus jeszcze jakas kwota za viatoll :-)

    J.

  • 76. Data: 2015-04-15 13:59:04
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    net...

    > Ale podatnicy znacznie lepiej zniosa darmowe ekspresowki niz
    > doplacanie do Kulczyka :-)

    Może tak, może nie.
    Trochę może to egoistyczne - bo chciałbym jeździć autostradami w cenie
    ryczałtowej.
    Ale z drugiej strony nie do końca - bo zdecydowanie częściej jeżdżę
    ekspresówkami, a będzie tego więcej, gdy S5 będzie skończona (do Wrocławia i
    Nowych Marz).

    > No coz, podejrzewam ze Kulczyk i GTC sa za. Pod warunkiem ze zaplata
    > bedzie odpowiednio wysoka. A nasze wladze by chcialy placic dwa razy
    > mniej minus jeszcze jakas kwota za viatoll :-)

    Najwyżej udowodnią w sądzie, że należy im się więcej - tak czy tak IMO gra
    warta świeczki.

  • 77. Data: 2015-04-15 14:00:20
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > No coz, podejrzewam ze Kulczyk i GTC sa za. Pod warunkiem ze zaplata
    > bedzie odpowiednio wysoka. A nasze wladze by chcialy placic dwa razy
    > mniej minus jeszcze jakas kwota za viatoll :-)

    BTW: przecież AW i GTC JUŻ W TEJ CHWILI są tak właśnie finansowani (AW nie
    w całości), więc o co Ci chodzi tak naprawdę?

  • 78. Data: 2015-04-15 14:19:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    grup

    >BTW: przecież AW i GTC JUŻ W TEJ CHWILI są tak właśnie finansowani
    >(AW nie w całości), więc o co Ci chodzi tak naprawdę?

    O ile wiem, to kawalek GTC jest tak finansowany.
    Ten co powstal w drugiej czesci, i od poczatku byla mowa "uzgodnimy
    cene, bedziemy placic raty za budowe i za obsluge". No i w porzadku -
    cene uzgodniono, placa zgodnie z umowa, da sie.

    Jesli chodzi o trzy pierwsze odcinki AW i chyba pierwszy odcinek GTC,
    to umowa byla inna - "robta jak chceta, zarabiajta na bramkach ile
    chceta".
    No i teraz jest kwestia uzgodnienia ceny za juz wybudowana droge i juz
    dzialajace bramki, a to zawsze trudniejsze, gdy nie mozna postraszyc
    "nie obnizycie ceny, to nie bedziecie budowac i nie zarobicie" :-)

    Byc moze sie myle, i cala GTC leci w pierwszym trybie, oraz pozniejsze
    czesci AW.

    J.

  • 79. Data: 2015-04-15 14:22:45
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > O ile wiem, to kawalek GTC jest tak finansowany.

    Nie kawałek, tylko całość.

    > Byc moze sie myle, i cala GTC leci w pierwszym trybie, oraz pozniejsze
    > czesci AW.

    Dokładnie tak jest, cała GTC i część A2.
    Co do GTC - jak inaczej budżet miałby zapłacić za zwolnienie z opłat
    weekendowych, wakacyjnych przejazdów rok temu?

  • 80. Data: 2015-04-15 15:18:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    grup

    >Może tak, może nie.
    >Trochę może to egoistyczne - bo chciałbym jeździć autostradami w
    >cenie ryczałtowej.

    Nie mowie nie, tez bym chcial, choc dawniej to mowilem ze chce za
    darmo,
    w koncu jesli Panstwo dostaje ode mnie 15 mld w akcyzie plus VAT,
    a na drogi wydaje 5 mld, to cos mi sie nalezy :-)

    Teraz trudno sie dzoszukac ile poszlo na drogi, ale chyba duzo, z tym
    ze doplat z Unii tez duzo.

    >Ale z drugiej strony nie do końca - bo zdecydowanie częściej jeżdżę
    >ekspresówkami, a będzie tego więcej, gdy S5 będzie skończona (do
    >Wrocławia i Nowych Marz).

    Jak zrobia winietki to bedzie wszytko jedno.
    A jak wprowadza elektroniczne oplaty za autostrady, to zobaczysz ze
    wkrotce wprowadza odplatnosc za uzycie ekspresowek :-)

    >Najwyżej udowodnią w sądzie, że należy im się więcej - tak czy tak
    >IMO gra warta świeczki.

    No ale powiedz gdzie tu sens i gdzie logika od rzadowej strony ?
    Wprowadzac jakis nakaz, ryzykowac proces w sadzie i odszkodowanie
    wysokie w razie przegranej,
    a wszystko po to, zebys zaplacil 150 zl rocznie a nie 50 zl za
    wycieczke ?
    A co oni na tym zyskaja ? :-)

    J.