  • 1. Data: 2017-12-09 21:27:22
    Temat: ogrzewanie foteli - jak to jest w praktyce zrobione?
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    witam
    chcę miec ogrzewane fotele i basta. mam matę grzewczą z norauto, trzecią
    chyba już, bo wytrzymują rok, może półtora. ale za każdą wiosną trzeba
    ją zwijać magazynować, każdą jesienią rozkładać. trzyma sie fotela na
    słowo honoru.
    Zrobiłbym to sam, porządnie, ale nie wiem jakiego rodzaju ogrzewania mam
    szukać. w macie jest to drucik cieńki jak włos, w zwykłej izolacji,
    zapętlony chaotycznie. Miałem w rękach coś o grubości i sztywności
    spinacza biurowego - obawiam się że za twarde. teraz na intenrnecie
    oglądam jakies włókno węglowe w izolacji - wydaje sie odporne
    mechanicznie, ale ma 3mm grubości. co jest seryjnie montowane w fotelach
    jako element grzewczy?
    ToMasz

  • 2. Data: 2017-12-09 22:00:35
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik ToMasz t...@p...fm.com.pl ...

> [...]
    > odporne mechanicznie, ale ma 3mm grubości. co jest seryjnie
    > montowane w fotelach jako element grzewczy?

    W jednym z odcinków samochód marzen kup i zrób Klimek montował coś
    takiego :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Stwierdzono, że demokracja jest najgorszą formą rządu, jeśli nie

  • 3. Data: 2017-12-10 11:18:09
    Od: TM <t...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-12-09 o 21:27, ToMasz pisze:
> [...]
    > oglądam jakies włókno węglowe w izolacji - wydaje sie odporne
    > mechanicznie, ale ma 3mm grubości. co jest seryjnie montowane w fotelach
    W nr 12 AutoŚwiat Poradnik jest opis montażu podgrzewania foteli. 3,99
    zł to nie majątek za 3 strony opisu. Co prawda dotyczy to starszych aut,
    ale można zmodyfikować do nowych, albo zastosować bez modyfikacji.

  • 4. Data: 2017-12-10 14:04:54
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2017-12-10 o 11:18, TM pisze:
    > W nr 12 AutoŚwiat Poradnik jest opis montażu podgrzewania foteli. 3,99
    > zł to nie majątek za 3 strony opisu. Co prawda dotyczy to starszych aut,
    > ale można zmodyfikować do nowych, albo zastosować bez modyfikacji.

    No ale jak to jest robione fabrycznie?
    Bo z fotela z grzaniem wystaje tylko kabel i nie jest to opcja,
    o którą można rozszerzyć (w sposób fabryczny) już istniejący model.

  • 5. Data: 2017-12-10 15:28:17
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-12-09 o 21:27, ToMasz pisze:
    > witam
    > chcę miec ogrzewane fotele i basta. mam matę grzewczą z norauto, trzecią
    > (...)

    A jaki pojazd?
    Bo może za niewielki pieniądz udało by się takie fotele już z fabrycznym
    ogrzewaniem znaleźć.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 6. Data: 2017-12-10 19:12:33
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 10.12.2017 o 15:28, Adam pisze:

    > A jaki pojazd?
    > Bo może za niewielki pieniądz udało by się takie fotele już z fabrycznym
    > ogrzewaniem znaleźć.

    xsara picasso 2004

  • 7. Data: 2017-12-11 09:39:10
    Od: robot <a...@o...pl>

    Próbowałem znaleźć na internetach jak jest zrobione to fabrycznie i,
    bez powodzenia. Nic się na razie nie udało wyszukać w tej kwestii.
    W międzyczasie znalazło mi takie filmiki, może Ci się przydadzą:

    https://www.google.pl/search?biw=1904&bih=1060&ei=fE
    EuWoC_KardgAaLvK74Bg&q=making+of+car+seat+warmers&oq
    =making+of+car+seat+warmers&gs_l=psy-ab.3..33i22i29i
    30k1l10.17611.19297.0.19492.7.7.0.0.0.0.116.696.4j3.
    7.0....0...1c.1.64.psy-ab..0.7.688....0.6RVvcfcqq8w

  • 8. Data: 2017-12-11 10:26:42
    Od: robot <a...@o...pl>

    Dobra, znalazłem coś.

    http://www.benzworld.org/forums/attachments/w210-e-c
    lass/406432d1319986417-seat-heater-repair-repairing-
    seat-heater-part-1.pdf
    http://www.benzworld.org/forums/attachments/w210-e-c
    lass/406433d1319986417-seat-heater-repair-repairing-
    seat-heater-part-2.pdf

    https://youtu.be/flhQe7d0lTE
    https://youtu.be/k50IHX_pNvI

  • 9. Data: 2017-12-11 13:43:20
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > co jest seryjnie montowane w fotelach jako element grzewczy?

    Robiłem jakiś czas temu tapicerkę. U mnie to wygląda tak, że drut
    oporowy jest lekko w kształcie sinusoidy, po kilka w siedzeniu i
    oparciu. Całość w jakieś dosyc sztywnej tkaninie (a może drut tak
    sztywny, bo faktycznie takie druty są sztywne) i to jest między
    warstwami gąbki. Dosyć dużo czasu upływa między włączeniem a ciepłą
    pupcią, ale fajna sprawa.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 10. Data: 2017-12-11 13:51:20
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2017-12-10 o 19:12, ToMasz pisze:

    > xsara picasso 2004

    Zdecydowanie polecam specjalizowane forma konkretnych marek. Jest jakiś
    klub miłośników Citroena, że Xsary w szczególności
    (http://klubcytrynki.pl/forum/,
    http://citroen.auto.com.pl/forum/#cat179,
    http://picassoklub.pl/index.php i pewnie parę innych).
    Ja sobie naprawiałem ogrzewanie i skorzystałem z pomocy (ktoś już to
    wcześniej robił) - był "gotowiec" ze zdjęciami, jak się do tego zabrać,
    co i w jakiej kolejności demontować. Ale mam forda...
    T.