  • 101. Data: 2011-08-08 16:18:10
    Temat: Re: nowe auto za 60-70 tys. zł
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Arek" <a...@a...pl> napisał w wiadomości news:

    > Nawiew na twarz?

    Tak.
    Ma być szyby+nogi i nigdzie więcej.

    > Kurde coraz ciekawsze rzeczy wymyślasz. Owszem wychładza się

    Podczas jazdy przez las?
    I Ty odczuwasz różnicę 1-2 stopni, gdy nawiew nie leci na Ciebie?

    Wybacz, ale nie wierzę.

    >, tylko albo tego nie czujesz albo Twoja klima, nie daje rady i dlatego
    >ciągle masz za gorąco. To by wiele tłumaczyło.

    Masz rację, wszystkie klimy które używałem nigdy nie dawały rady, tylko
    Twoja daje.
    LOL !!!!

    Naprawdę tak ciężko zrozumieć fakt, że ludzie są różni i ich potrzeby też?

    > To jak to możliwe, że masz za gorąco?

    Mam akurat, żeby puścić sobie nawiew na 1/3 - 2/5 i tak sobie jechać bez
    konieczności kręcenia co chwilę.
    W automacie ustawiałem na 21-22 i efekt był podobny.

    > Różnica nie jest nagła ale wystarczająco odczuwalna aby była nieprzyjemna.
    > Pod warunkiem jeśli to komuś przeszkadza. Skoro Ty rozważasz kwestie
    > puszczania nawiewu na twarz, albo jakiś przeciągów w samochodzie to
    > piszemy o zupełnie innej klasy urządzeniach.

    O to chodzi.
    I tak muszę na automacie ustawiać ręcznie wiele rzeczy, żeby był zadowolony.
    Jak już pisałem - Piech kazał w W12 zrobić klimatyzację bezprzeciągową
    (niewyczuwalną) - taka by mnie pewnie zadowoliła.
    Ale takich automatów do kompaktów się po prostu nie montuje.

    > To jest akurat normalne, że wiesz lepiej niż ja,

    Nie - to Ty uważasz, ze wiesz lepiej niż ja co mi przeszkadza, a co nie.

    > Czyli to już ten etap, gdy zaczynasz kreatywnie ciąć cytaty i manipulować?

    Nie - to Ty próbujesz to nieudolnie robisz.
    Mówimy o wjechaniu w las/wyjechaniu z niego, a Ty ni z gruchy ni z pietruchy
    wyjeżdżasz ze spadkiem między 36 stopniami a 16.

    > Być może w tych "tanich" koreańskich samochodach za coś takiego trzeba
    > zapłacić kilka tysięcy zł.

    W każdym który do tej pory kupowałem z klimą trzeba było.
    Tylko jeden z nich był koreański.

    > Ja to miałem w najniższym pakiecie i co najważniejsze działające.

    Wiesz, można ustawić wersje kompakta, zaczynające się cenowo od 80 tys za
    1.4, ale nie o to chodzi.

  • 102. Data: 2011-08-08 16:20:51
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-08-08 14:58, Kamil 'Model' pisze:

    > Wiesz, to że posiadam MK3 nie znaczy że nie jeździłem nowszym modelem.
    > Akurat miałem okazję prowadzić MK5 w trasie ok. 1100 km i jakoś nie
    > zauważyłem aby był lepszy od mojego MK3.

    Jak nie dostrzegasz takiej różnicy, to całe Twoje poniższe porównanie
    traci na wartości.

    [...]

    > Więc uważam, że 85k PLN można sensowniej wydać, niż kupić Golfa MK6 ze
    > 160KM silnikiem i skrzynią DSG. Wolę klasyczny manual i kupić jakąś
    > cytrynę czy inne koreańskie wozidło, niż golfiacza...
    > Ot takie jest moje zdanie, którego nie zmienię...

    Dziwne te ceny. Fakt focus zawsze miał nieco lepsze zawieszenie, ale
    jeżeli już chodzi o silniki to focus gorzej wygląda. No i obecny focus
    jest jednak droższy od golfa.

    A.

  • 103. Data: 2011-08-08 16:28:03
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Nie wiem gdzie są te czujniki i nie wnikam. Działa to tak jak powinno.

    Moim zdaniem nie.
    Możemy na tym zakończyć?

    Czy nie jesteś w stanie przełknąć posiadania innego zdania (i potrzeb) przez
    kogoś innego?

    > Zresztą, jak nie ma jakiś przeciągów jak w egzemplarzu który użytkowałeś

    Poczytaj trochę o czym piszesz, bo jak na razie widać że nie masz o tym
    zielonego pojęcia.
    W każdym kompakcie klima powoduje przeciągi, koniec, kropka.
    W klasie D pewnie też w większości.

    > Jeżeli Twoja super fajna klimatyzacja pozwala na nagrzanie się auta do 50
    > stopni podczas jazdy

    Nie wymyślaj pierdół o których słowa nie było, bo Ci zawsze kretynizm
    wyjdzie.

    > Masz pecha.

    LOL !!!
    Nie ma to jak samemu się podsumować. ;-)

    > 50 stopni w trasie,

    Wymyślaj dalej swoje kretynizmy.

    > Po raz kolejny udowadniasz, że Ty nigdy żadnego automatu na oczy nie
    > widziałeś.

    Masz rację, nie jestem mechanikiem, więc nie rozbierałem auta.
    Tylko efekty jego działania widziałem.. ;-)

    > Jaki nawiew na wprost?

    Taki który wieje na wysokości klaty.
    U mnie nie ma prawa takim nic wylatywać.
    Niezależnie czy wsiadam do nagrzanego auta, czy też gdy nim jadę w trasie.

    > Przestań się kompromitować. Kolejny raz udowadniasz, że klimy
    > automatycznej na oczy nie widziałeś.

    LOL !!!
    Brnij dalej w swój kretynizm.

    > Takie rozterki może mieć tylko ktoś

    Zawsze lepiej niż coś, takie jak Ty.

    > Jak słońce świeci z prawej strony to ręcznie przymykasz dysze z lewej i
    > korygujesz silę nadmuchu

    Nie.
    Nic nie przymykam, bo nic takiego wcześniej nie miałem otwartego.
    Pisałem to już z 5 razy, ale nie potrafisz czytać ze zrozumieniem, to i nie
    dotarło to do Ciebie.

    > Jak na razie to Ty

    Nie - to Ty.

    > To kup sobie

    Nie Twoja sprawa co ja sobie mam kupić i kiedy.

  • 104. Data: 2011-08-08 16:29:40
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Bo focus ma najlepsze zawieszenie w swojej klasie. Ale to, że golf ma
    > odrobinę gorsze nie oznacza, że beznadziejne. Tylko że lepsze od
    > wszystkich pozostałych.

    Bo Ty tak powiedziałeś?
    Wybacz, ale po poprzednim Twoim poście, oznacza to tylko tyle, że raczej
    jest inaczej.

    A już na pewno oznacza, że nie wiesz co to wzór, ale pyszczyć na ten temat
    Ci to nie przeszkadza.

    > Typowe podejście ludzi z problemami.

    Nie twierdziłem, że snoby nie mają problemów.

  • 105. Data: 2011-08-08 16:42:24
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-08-08 16:18, Cavallino pisze:

    > Tak.

    A po co ustawiasz sobie nawiew na twarz?

    > Ma być szyby+nogi i nigdzie więcej.

    A po cholerę ma wiać pasażerom zimnym powietrzem po nogach, zwłaszcza w
    lato, zwłaszcza gdy są boso, lub w klapkach.

    > Podczas jazdy przez las?
    > I Ty odczuwasz różnicę 1-2 stopni, gdy nawiew nie leci na Ciebie?
    >
    > Wybacz, ale nie wierzę.

    Zrób test. W upalny dzień w lato w pełnym słońcu zamknij szyby i wyłącz
    klimę. Potem to samo zrób w lesie. Odczytaj różnice wskazań. Teraz sobie
    odpowiedz o ile musi się zmienić energia do chłodzenia aby utrzymać
    stałą temperaturę.

    Jak nie będzie Ci się chciało to zrób wersję uproszczona, zostaw
    samochód na słońcu i zostaw w cieniu, ten jest mniej miarodajny ale
    również pokazuje, że różnica temperatury na zewnątrz przełoży się na
    znacznie większą w zamkniętej puszcze.

    > Mam akurat, żeby puścić sobie nawiew na 1/3 - 2/5 i tak sobie jechać bez
    > konieczności kręcenia co chwilę.
    > W automacie ustawiałem na 21-22 i efekt był podobny.

    To są Twoje słowa: "Nieprawda. Mi jest zawsze za gorąco,..."
    Tradycyjnie gubisz się w swoich wersjach.

    > I tak muszę na automacie ustawiać ręcznie wiele rzeczy, żeby był
    > zadowolony.

    Sęk w tym, że Ty nigdy nie jechałeś samochodem wyposażonym w jakiś w
    miarę współczesny automat.

    > Nie - to Ty uważasz, ze wiesz lepiej niż ja co mi przeszkadza, a co nie.

    Przecież napisałeś co Ci przeszkadza, więc dlaczego mam nie wiedzieć. Ja
    w przeciwieństwie do Ciebie czytam Twoje wypowiedzi. Mimo, że co chwile
    je zmieniasz.

    > Nie - to Ty próbujesz to nieudolnie robisz.
    > Mówimy o wjechaniu w las/wyjechaniu z niego, a Ty ni z gruchy ni z
    > pietruchy wyjeżdżasz ze spadkiem między 36 stopniami a 16.

    Zrób test o którym pisałem wyżej. Może wyjść nawet większa różnica.

    > W każdym który do tej pory kupowałem z klimą trzeba było.
    > Tylko jeden z nich był koreański.

    Kiedyś klima była luksusem, w między czasie się to zmieniło i jest
    standardem, do tego współczesne działają lepiej niż co co było x-lat
    temu. Ty najwyraźniej gdzieś się zatrzymałeś.

    > Wiesz, można ustawić wersje kompakta, zaczynające się cenowo od 80 tys
    > za 1.4, ale nie o to chodzi.

    Możliwe, jednak nie wiem do czego teraz pijesz.

    Samochód o którym pisałem kosztował dużo taniej. Przypuszczam, że nie
    wiele więcej niż to koreańskie coś z zamulonym silnikiem, w którym
    masowo padają turbiny, fatalnym zawieszeniem, i bez podstawowego
    wyposażenia.

    A.

  • 106. Data: 2011-08-08 16:48:01
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-08-08 16:29, Cavallino pisze:

> [...]
    > jest inaczej.
    >
    > A już na pewno oznacza, że nie wiesz co to wzór, ale pyszczyć na ten

    Zapomniałem, że najlepiej to wiesz zawsze Ty. Najlepsze zawieszenie ma
    oczywiście kia, a wszystkie inne się nie liczą bo to samochody dla snobów.

    Definicja Snoba: osoba, która ma samochód inny niż kia.

    A.

  • 107. Data: 2011-08-08 16:52:12
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > A po co ustawiasz sobie nawiew na twarz?

    Nie ustawiam.
    Zamykam.
    Powyżej jest to jasno napisane.

    > A po cholerę ma wiać pasażerom zimnym powietrzem po nogach, zwłaszcza w
    > lato, zwłaszcza gdy są boso, lub w klapkach.

    Niestety, nie mam dwóch stref.

    > Zrób test. W upalny dzień w lato w pełnym słońcu zamknij szyby i wyłącz
    > klimę.

    Po co, skoro mówimy o przypadku włączonej klimy?
    No i ja nie mówię o tym, że nie ma różnicy, tylko że się jej nie odczuwa
    podczas przejazdu przez las.

    > To są Twoje słowa: "Nieprawda. Mi jest zawsze za gorąco,..."

    Dokładnie.
    Mniej nie ustawiam, jeśli nie jadę sam.
    Czyli praktycznie nigdy.

    > Tradycyjnie gubisz się w swoich wersjach.

    Nie, to Ty nie rozumiesz co czytasz.

    > Sęk w tym, że Ty nigdy nie jechałeś samochodem wyposażonym w jakiś w miarę
    > współczesny automat.

    Jasne, tylko Ty tak miewasz.

    > Przecież napisałeś co Ci przeszkadza, więc dlaczego mam nie wiedzieć.

    Bo nie rozumiesz co czytasz.

    >Ja w przeciwieństwie do Ciebie czytam Twoje wypowiedzi.

    Może, ale to nie wystarcza.
    Musiałbyś jeszcze rozumieć.

    > Kiedyś klima była luksusem, w między czasie się to zmieniło i jest
    > standardem

    W jakim segmencie?
    Bo na pewno nie w kompaktach, poza premium, które mnie nie interesują co do
    zasady.

    Do tej klimy w najniższym pakiecie.

  • 108. Data: 2011-08-08 16:53:53
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Zapomniałem,

    Nic nie zapomniałeś, po prostu nie rozumiesz co czytasz.

    > Definicja Snoba: osoba, która ma samochód inny niż kia.

    Bez przesady, za snoba się nie uważam, a mam inny.
    Mam lepszą definicję snoba: ktoś kto kupuje daną rzecz drożej niż by mógł,
    tylko po to aby się skuteczniej nią chwalić.

  • 109. Data: 2011-08-08 16:59:32
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-08-08 16:28, Cavallino pisze:

    > Możemy na tym zakończyć?
    Powinieneś już dawno, chwile po tym jak skończyły Ci się argumenty.

    > Czy nie jesteś w stanie przełknąć posiadania innego zdania (i potrzeb)
    > przez kogoś innego?
    A czy ty nie jesteś w stanie zrozumieć, że nie wszyscy muszą myśleć
    dokładnie tak samo jak Ty?

    > W każdym kompakcie klima powoduje przeciągi, koniec, kropka.
    > W klasie D pewnie też w większości.
    No tak, tak musi być bo Ty tak napisałeś. Pewnie producenci dokładają do
    tego samego sterownika, w przypadku kompaktu, specjalną funkcję:
    "generuj przeciąg", aby niejakiemu Cavallino, żal dupy nie ściskał.

    [...]
    > Nie wymyślaj pierdół o których słowa nie było, bo Ci zawsze kretynizm
    > wyjdzie.
    Nie tylko nie czytasz tego co pisze Twój rozmówca, ale nawet tego co sam
    piszesz.

    > Wymyślaj dalej swoje kretynizmy.
    Nie moje tylko Twoje, ale zgadzam się 50stopni w trasie to kretynizm.

    > Taki który wieje na wysokości klaty.
    > U mnie nie ma prawa takim nic wylatywać.
    > Niezależnie czy wsiadam do nagrzanego auta, czy też gdy nim jadę w trasie.

    Przeczytaj co wyciąłeś.

    > LOL !!!
    > Brnij dalej w swój kretynizm.
    Wszystko na co Cię stać? Mogłeś chociaż wyciąć cytaty.

    > Nie.
    > Nic nie przymykam, bo nic takiego wcześniej nie miałem otwartego.
    > Pisałem to już z 5 razy, ale nie potrafisz czytać ze zrozumieniem, to i
    > nie dotarło to do Ciebie.

    Już dotarło, masz manuala, ale jako, że pochodzi z jedynej sensownej
    koreańskiej marki, to jest bardziej automatyczny niż większość
    automatów. Dobry jesteś.

    > Nie Twoja sprawa co ja sobie mam kupić i kiedy.

    To przestań płakać, że jeździsz taczką. Napisz, że masz taki bo taki
    potrzebujesz i nie jęcz jak stara baba.

    A.

  • 110. Data: 2011-08-08 17:15:29
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-08-08 15:47, J.F. pisze:

    > Jakim bledem ? cos musimy uznac za dokladne , ten za stacji ma atest GUM,
    > umozliwia porownanie roznych samochodow itd.

    Co nie zmienia faktu, że parę razy przytrafiło mi się, że zatankowałem
    więcej niż wynosi pojemność baku i to na markowych stacjach. Pomijam
    jeszcze kwestię dość dużej zmiany objętości benzyny w zależności od
    temperatury.

    > Podniecam sie "jakie oszczedne auto", wyliczam czy mi sie nie oplaca
    > sprzedac, sprawdzam czy do Szczecina przez Niemcy sie oplaca, albo
    > zastanawiam czy to zima czy cos sie zepsulo.
    > Moge tez z czystym sumieniem na grupe napisac "a gdzies ty widzial auto
    > ktore pali 6/100, krolu kapelusznikow" :-)

    No dobra jedziesz w trasę. Coś masz w baku ale dokładnie nie wiesz ile.
    Potem tankujesz i wiesz teoretycznie ile zatankowałeś. Dojeżdżasz na
    miejsce i też nie wiesz dokładnie ile Ci w baku zostało. Więc nie możesz
    precyzyjnie określić ile litrów paliwa spaliłeś.

    Aczkolwiek racją jest, że komputery w samochodach są różne i z różną
    dokładnością to średnie spalanie podają. W moim akurat jest tak, że
    wychodzi to całkiem dokładnie. Czyli zeruje gdy mam np. wskaźnik w
    określonej pozycji. Potem n-tankowań do pełna. Potem liczę gdy wskaźnik
    znowu jest w tej samej pozycji. O ile nie trafiłem na stację, gdzie
    kombinują to wychodzi z dokładnością prawie do 1l to samo.

    A.