  • 201. Data: 2011-08-09 12:23:10
    Temat: Re: nowe auto za 60-70 tys. zł
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "Bartłomiej Zieliński"

    "Doczytałem gdzieś na jakichś forach, że prócz (a może i zamiast)
    pływaka
    stosuje się termistor NTC. Ogólnie, paliwo go chłodzi, więc ma dużą
    rezystancję i prąd przez kontrolkę rezerwy nie płynie (albo jest za mały
    żeby lampka świeciła). Gdy paliwa jest za mało, termistor nagrzewa się
    stopniowo, zmniejsza rezystancję, lampa zaczyna świecić."

    Co się dzieje zimą? A może ten termistor jest połaczony komputerem z
    czujnikami temp. zewnętrznej, wewnętrznej, czujnikami temp paliwa i
    otaczających go gazów, satelitami GPS i plamami na słoncu? Po co ktoś
    miałby tak zagmatwać prostą jak drut technologię głupiego pływaka?

  • 202. Data: 2011-08-09 12:25:44
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik Cavallino napisał:
    > Jak raz zatankujesz pod korek, a następnym razem 5 l, to skąd wiesz ile
    > paliwa zostało w baku, czyli ile faktycznie spaliłeś?

    Dlatego prawie zawsze tankuję do pełna, chyba że w okolicy nie ma stacji
    budzącej zaufanie (wiem, to subiektywne).

    > Pozostaje tankowanie do pełna (więcej do wlewu nie wlejesz), ale to nie
    > jest zbyt wygodne.

    Właściwie ostatnie moje auto, w którym można było tankować pod korek, to
    Polonez. Ale tam wlew paliwa był szerszy od pistoletu. Natomiast w
    Peugeotach 307 i 308 (i pewnie w innych autach też) są jakieś takie
    plastikowe "dinksy" przy wlewie, które co prawda trzymają pistolet, ale
    za to nigdy dokładnie nie wiem ile weszło. Z drugiej strony, można
    przyjąć, że popełnia się zawsze podobny błąd.

  • 203. Data: 2011-08-09 12:29:26
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-08-09 09:53, Cavallino pisze:

    > Widac większość jest nienormalna, tylko ten twój jest normalny.
    > Jedno dodatkowe pytanie - Ty piszesz że nigdy automat nie dmucha przez
    > środkowe wywiewy, czy się nie zrozumieliśmy?

    Gdy samochód jest rozgrzany i załączy się automat (przy rozruchu, po
    krótkim postoju, czy jak testowo wyłączę klime) to największy podmuch
    idzie na przednią szybę i bocznymi nawiewami. Środkiem chyba też coś
    leci ale słabo (nigdy jakoś mocno się temu nie przyglądałem, jednak
    zauważyłem ten słabszy podmuch bo na początku zastanawiałem się czy to
    tak ma być, czy coś się popsuło).

    W trakcie jazdy, gdy klima dmucha sobie minimalnie, wówczas czuję, że
    środkiem coś dmucha jak przyłożę rękę ale chyba nadal słabiej niż
    bokami. Choć nie wiem tego na 100% bo każdym nawiewem leci bardzo słabo
    (bo jest ich łącznie 12), jednak wystarczająco aby utrzymać odpowiednią
    temperaturę.

    > Mam dokładnie inne obserwacje, totalne golasy od dawna mnie nie
    > interesują, podobnie jak wydawanie więcej na wyposażenie niż na samochód.
    > I w cenie w które sprawdzałem i kupowałem Kia i Fiat Bravo nie miały
    > konkurencji, nie licząc potworków w rodzaju Logana.
    > Ale ok - znajdź mi diesla 110-120 KM z klimą i klimatyzowanym schowkiem
    > za 61 tys.
    > Potrafisz?

    Znajomy ostatnio kupował 307 z silnikiem diesla, dość sensownie
    wyposażony, z fajnymi fotelami, ale lakier zwykły i koła stalowe i
    zapłacił mniej niz 60k. Nie pamiętam ile dokładnie.

    Inny znajomy golf 5, tdi 1.9. Ze standardowym wyposażeniem, czyli
    klimatronik, radio, pełna elektryka, komputer, automatycznie
    przyciemniane lusterko, czujnik deszczu, czujniki parkowania, co prawda
    bez ESP też zapłacił w okolicach 60k.

    Ja kupowałem też golfa 5, tyle, że silnik benzynowy tsi, ta wersja jest
    minimalnie tańsza niż diesel, ale odrobinę lepiej wyposażony niż ten
    powyżej, również za minimalnie powyżej 60k.

    Inny znajomy przymierzał się do focusa ostatecznie zrezygnował ale z
    tego co pamiętam cena też oscylowała w okolicach 60k. Kolejny kupił
    mazdę 3, też ledwo przekroczył 60k, ale tam z kolei siedzi dość średni
    silnik. Za to jeśli chodzi o wyposażenie to najwięcej bajerów. Nie wiem
    które są zbędne.

    W tym samym czasie (kilka lat temu) tak samo wyposażona kia była droższa
    o ok. 5k fakt, że bez negocjacji.

    Co ciekawe golfy mają w standardzie 10 poduszek, ani 307 ani ceed nie
    miały tylu, czy to zbędny bajer to nie wiem.

    Oczywiście każdy ma klimatyzowany schowek:)

    > Nie jest - to minimum wyposażenia.
    > Zazwyczaj występuje w takim pakiecie, że nic więcej mi do niego nie
    > potrzeba (czyli el. szyby i lusterka, dzielona kanapa, czy cd).
    >
    > Za to cała reszta to te dodatkowe zbędne duperele.

    Zgadzam się, jednak czujnik deszczu, klimatronik, jeżeli dobrze działa
    to nie jest zbędna duperela. Aczkolwiek można się bez tego obejść, tylko
    po co skoro mam to w cenie.

    > Na szczęście kupujący dostaje wybór za co chce płacić, a za co nie.
    > Zmuszanie do kupowania "bogatego" wyposażenia to minus a nie plus.

    Ale jak mogę to dostać w cenie bez żadnych kosmicznych dopłat, to
    dlaczego mam rezygnować? Zwłaszcza, że takie bajery jak wspominane
    wcześniej automaty, trochę podnoszą komfort podróży.

    A.

  • 204. Data: 2011-08-09 12:30:26
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" <B...@p...pl> napisał w
    wiadomości news:

> [...]
    >to nigdy dokładnie nie wiem ile weszło. Z drugiej strony, można przyjąć, że

    Przyjmowanie czegoś na czuja, czego nie jesteś w stanie nawet zweryfikować w
    żaden sposób, jest dla Ciebie obarczone mniejszym błędem, niż wskazania
    czujnika rezerwy?

    No to sorry, moim zdaniem jest dokładnie odwrotnie.

  • 205. Data: 2011-08-09 12:36:10
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-08-09 09:57, Cavallino pisze:

    > No właśnie.
    > Bo nie przeczytałeś pytania, ale nie przeszkadzało Ci to odopowiadać z
    > dużym znawstwem na nie.
    >
    > I tak właśnie robisz nagminnie.

    To, że jak zwykle sobie coś ubzdurałeś nie oznacza, że każdy musi iść
    Twoim dziwnym tropem.

    Gość napisał, że golfem dobrze mu się jeździ. Ty sobie ubzdurałeś, że to
    nie jest wzór, mimo, że nikt tak nie napisał. Ja Ci poleciłem jazdę
    próbną abyś się przekonał. Nie wiem na czym miało polegać to "duże
    znawstwo".

    Tylko że, Ty jak zwykle wiesz wszystko lepiej nawet jeżeli nic na dany
    temat nie wiesz. Bo przecież tylko stwierdzasz fakty.

    A.

  • 206. Data: 2011-08-09 12:41:47
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]

    > Twoim dziwnym tropem.
    >
    > Gość napisał, że golfem dobrze mu się jeździ. Ty sobie ubzdurałeś, że to

    Nic sobie nie ubzdurałem, tylko zadałem takie pytanie.
    Na które Ty z dużym znawstwem odpowiedziałeś twierdząco, oczywiście bzdurami
    w swoim stylu i nie na temat.
    Nawet nie wiedząc na jakie pytanie odpowiadasz.

    I jako że robisz to nagminnie, to mi szkoda dalszego czasu.
    EOD

  • 207. Data: 2011-08-09 12:48:39
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "Arek"

    > Tylko że, Ty jak zwykle wiesz wszystko lepiej nawet jeżeli nic na dany
    > temat nie wiesz. Bo przecież tylko stwierdzasz fakty.

    Mam prośbę, wsadz kała do KF, wszystkim będzie się lepiej żyło.

    Pozdrówki

  • 208. Data: 2011-08-09 13:05:43
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik Cavallino napisał:
    > Przyjmowanie czegoś na czuja, czego nie jesteś w stanie nawet
    > zweryfikować w żaden sposób, jest dla Ciebie obarczone mniejszym
    > błędem, niż wskazania czujnika rezerwy?

    A w jaki sposób zweryfikować czujnik rezerwy?
    Nalewając paliwa do pełna w chwili gdy się zaświeci. Ale tu jest znowu
    kwestia dokładności nalewania paliwa... i koło się zamyka.
    Chyba, że masz jakąś sprytniejszą metodę weryfikacji dokładności
    czujnika rezerwy.

  • 209. Data: 2011-08-09 13:07:13
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-08-09 12:41, Cavallino pisze:

> [...]
    > bzdurami w swoim stylu i nie na temat.
    > Nawet nie wiedząc na jakie pytanie odpowiadasz.
    >
    > I jako że robisz to nagminnie, to mi szkoda dalszego czasu.

    "Przejedź się a potem się wypowiedz." - to była ta wypowiedź z dużym
    znawstwem? Przebadaj się człowieku.

    A.

  • 210. Data: 2011-08-09 13:07:51
    Od: Arek <a...@a...pl>

    > Użytkownik "Arek"

    > Mam prośbę, wsadz kała do KF, wszystkim będzie się lepiej żyło.

    Czekam aż mnie splonkuje, wielokrotnie mi to obiecywał, a ciągle nie
    mogę się doczekać.

    A.