  • 81. Data: 2019-11-28 23:24:04
    Temat: Re: [ntg] ZGAGA
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Kolonoskopie robiłem na żywca & oglądałem własne kiszki od środka na
    > monitorze. Bardziej "inwazyjnym" było dla mnie gastro
    > - poszarpane gardło czułem ze 2-3 dni

    nie, takim hardcorem to nie jestem, żeby być przy tym obecnym :)
    Dziękuję. Konował podłączył mi venflon czy jak to się tam nazywa, kazał
    liczyć do tyłu od 10 i jak doliczyłem do 3 to się obudziłem po zabawie.

    I to jest gitara. Nic mnie potem nie bolało ani nic. Tylko to moralne
    upokorzenie, że mi tam... Ale udaję przed sobą że nic nie zaszło, nic
    się nie stało.

  • 82. Data: 2019-11-30 22:52:36
    Od: "Andrzej P. Wozniak" <u...@p...onet.pl.invalid>

    Osoba podpisana jako sundayman <s...@p...onet.pl>
    w artykule <news:qrphec$2i9bm$1@portraits.wsisiz.edu.pl> pisze:

    > nie, takim hardcorem to nie jestem, żeby być przy tym obecnym :)

    Żaden hardkor. To jedyne badanie, które możesz mieć w dupie i nie przejmować
    się, że się posrasz ze strachu.

    --
    Andrzej P. Woźniak u...@p...onet.pl (zamień miejscami z<->h w adresie)

  • 83. Data: 2019-12-01 17:24:53
    Od: wowa <w...@g...pl>

    > Osoba podpisana jako sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Żaden hardkor. To jedyne badanie, które możesz mieć w dupie i nie przejmować
    > się, że się posrasz ze strachu.

    Tylko jest jeden haczyk który wyszedł po przeczytaniu kilkudziesieciu
    opini. Jeśli jesteś chudy bierz znieczulenie, grubi mogą to mieć w
    dupie :)
    Wojtek

  • 84. Data: 2019-12-01 19:06:57
    Od: "Andrzej P. Wozniak" <u...@p...onet.pl.invalid>

    Osoba podpisana jako wowa <w...@g...pl>
    w artykule <news:5de3e955$0$554$65785112@news.neostrada.pl> pisze:

    > Tylko jest jeden haczyk który wyszedł po przeczytaniu kilkudziesieciu
    > opini. Jeśli jesteś chudy bierz znieczulenie, grubi mogą to mieć w dupie
    > :)

    To jest wyrównywanie szans. Chudy ma większe szanse na znieczulenie przed
    badaniem, gruby ma większe szanse na szybką rewizytę lub znieczulenie po
    badaniu - przed operacją.

    --
    Andrzej P. Woźniak u...@p...onet.pl (zamień miejscami z<->h w adresie)

  • 85. Data: 2019-12-01 19:08:23
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello wowa,

    Sunday, December 1, 2019, 5:24:53 PM, you wrote:

    > Tylko jest jeden haczyk który wyszedł po przeczytaniu kilkudziesieciu
    > opini. Jeśli jesteś chudy bierz znieczulenie, grubi mogą to mieć w
    > dupie :)

    Jestem gruby i zdecydowanie zalecam znieczulenie. Ryzyko bólu jest
    zdecydowanie zbyt duże. Natomiast przed gastroskopią - która w
    porównaniu z kolonoskopią na żywca jest absolutnie komfortowym
    badaniem - zalecam żądanie środka uspokajającego oraz bezwzględnie
    znieczulenie gardła. Nie ma mowy wtedy o poszarpanym gardle.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 86. Data: 2019-12-02 18:45:42
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 28.11.2019 o 14:16, Queequeg pisze:

> [...]
    > rozpuścić fotopolimer.
    >
    > Roztwór B327, użyty (z nieużytym, bez rozpuszczonej miedzi, nie działa).
    > Do tego kret w granulkach. Może być "woda kretowa" (z już rozpuszczonym
    > kretem).
    >
    > Bardzo szybko robi się wtedy intensywnie czarny osad. Wrzucenie granulki
    > kreta też powoduje, że granulka momentalnie robi się czarna. Mam też
    > wrażenie, że reakcja jest egzotermiczna. Wydziela się też silnie wonny
    > gaz (chlor?).
    >
    > Coś się wtedy chyba utlenia, ale co, jak i dlaczego? Jaka jest reakcja?

    Alkalizacja powoduje wytrącenie żelowatego, niebieskiego wodorotlenku
    miedzi. Alkalizacja powoduje również rozkład nadsiarczanu. Wydzielające
    się przy tym się ciepło podgrzewa roztwór, co powoduje rozkład
    wodorotlenku miedzi do czarnego tlenku. Gaz to tlen, a właściwie aerozol
    tlenu i roztworu, stąd "zapach". Nawiasem mówiąc wdychanie tego aerozolu
    to zły pomysł. Złym pomysłem jest także alkalizacja nadtlenków, stają
    się niestabilne, i mogą zachować się niesympatycznie. Akurat nadsiarczan
    jest tu w miarę grzeczny, ale z nadtlenkiem wodoru już może nie być tak
    sympatycznie.

    P.P.

  • 87. Data: 2019-12-03 02:50:43
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > badaniem - zalecam żądanie środka uspokajającego oraz bezwzględnie
    > znieczulenie gardła. Nie ma mowy wtedy o poszarpanym gardle.

    To jeszcze dodam - koleżanka małżonka niedawno robiła gastroskopię
    (osoba 180cm jakieś 60kg, czyli gruba nie jest wbrew temu co ciągle
    gada). Robiła to w sedacji - czyli taki "głupi jaś".
    Nic nie pamięta, nic jej nie bolało, była zadowolona, tylko musiałem ją
    prowadzić do auta pod rękę, bo była letko na bani :)

  • 88. Data: 2019-12-05 15:20:18
    Od: wowa <w...@g...pl>

> [...]
    > badaniem - zalecam żądanie środka uspokajającego oraz bezwzględnie
    > znieczulenie gardła. Nie ma mowy wtedy o poszarpanym gardle.

    Powtarzam, że to tylko statystyka z opini. Miałem robione na żywca i
    było dobrze. Coś czuć ale do bólu daleko. Mam podejrzenia graniczące z
    pewnością iż chodzi o umiejętność obsługi tego sprzętu. Natomiast nie
    wiem czy bym się na gastroskopie zdecydował. Już oglądanie gardła
    patyczkiem powoduje gwałtowny odruch :)
    Wojtek

  • 89. Data: 2019-12-05 17:19:20
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello wowa,

> [...]
    > pewnością iż chodzi o umiejętność obsługi tego sprzętu. Natomiast nie
    > wiem czy bym się na gastroskopie zdecydował. Już oglądanie gardła

    Wierz mi, że w dupie (nomen omen) mam statystykę. Nigdy więcej nie
    zgodzę się na kolonoskopię na żywca i każdego będę namawiał, żeby się
    nie godził. Na grzyba testować swoja odporność na ból?

    Co do gastroskopii - napisałem: znieczulenie gardła. Też mam odruchy.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 90. Data: 2019-12-06 18:09:44
    Temat: [ntg] ZGAGA
    Od: Tomalo <r...@g...com>

    Przepis na zgage:
    Kupić sól morską w grubych kryształach.
    Jak się ma zgagę to dajesz jeden kryształ pod język i trzymasz aż się rozpuści.
    Najczęściej wtedy już zaga mija.
    Sól grubą kupisz w niektórych sklepach lub w tych z tzw zdrowa żywnością.
    Pozdrów!