  • 51. Data: 2015-02-20 16:31:16
    Temat: Re: obwód RLC
    Od: "Ministerstwo Propagandy" <N...@g...pl>

    pracy? nie pracy, strzelania z... (*)

    (*) zostawiam to Twojej powskiej inteligencji...

  • 52. Data: 2015-02-20 16:46:06
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2015-02-20 o 13:13, Piotr Gałka pisze:

    > Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" <s...@s...spam.spam.com> napisał w
    > wiadomości news:mc75a9$ijl$1@node2.news.atman.pl...

    > Dlaczego ciekawy?
    > Pytanie było czy I = IR + IL + IC (prawo Kirchhoffa).
    > Napisałeś: "Nie."

    Natomiast i(t) = iR(t) + iL(t) + iC(t) tak, bo prawo Kirchoffa działa
    chwilowo a nie całkowo.

  • 53. Data: 2015-02-20 16:54:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" napisał w wiadomości

    >Natomiast i(t) = iR(t) + iL(t) + iC(t) tak, bo prawo Kirchoffa działa
    >chwilowo a nie całkowo.

    Calkowo tez dziala, chyba ze wezel gromadzi ladunek.
    Ale jak gromadzi, to i tak calkowo dziala lepiej niz chwilowo :-)

    J.

  • 54. Data: 2015-02-20 16:56:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "bartekltg" napisał
    On 20.02.2015 15:52, Piotr Wyderski wrote:

    >LTSpiceIV wygląda, zę korzysta z metody trapezów (A-stabilna:))
    >lub metody Gear'a, o której dotąd nie słyszałem...

    Mam wrazenie ze metoda "AC" liczy w miare normalnie, macierzami.

    "Transient" to i tak musi inaczej.

    J.

  • 55. Data: 2015-02-20 17:15:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Ministerstwo Propagandy" napisał
    >http://zsyp.eu/smieci/zadanko_RC.JPG
    >czy Komuś chciało by sie to sprawdzić?

    Na oko poprawnie.
    Zaoszczedzilbys sobie roboty, gdybys zauwazyl

    I= U/(R+1/jwC)

    Uc = I * 1/jwC = U / ( (R+1/jwC) * jwC) = U/ (jwCR +1)

    >straszny wzór wychodzi, coś chyba robię źle...

    No ba, musi, dzielenie zespolone jest wredne.
    W koncu musisz skomplikowana geometrie wektorowa zapisac w jednym
    wzorze.

    Czasem lepiej nie dzielic do konca :-)

    Zreszta nie jest tak zle i po standardowym potraktowaniu
    Uc=U ( -jwCR+1) / (w^2C^2R^2 +1)

    J.

  • 56. Data: 2015-02-20 17:21:01
    Od: "Ministerstwo Propagandy" <N...@g...pl>

    dzieki

    a możesz mi jeszcze przypomnieć j^2 to +1 czy -1?

  • 57. Data: 2015-02-20 17:21:37
    Od: "Ministerstwo Propagandy" <N...@g...pl>

    > a możesz mi jeszcze przypomnieć j^2 to +1 czy -1?

    sqrt(-1)^2 = -1?

  • 58. Data: 2015-02-20 18:42:35
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "bartekltg" <b...@g...com> napisał w wiadomości
    > *) w temacie obu części postu:
    >
    > http://aszdziennik.pl/114063,uczelnie-alarmuja-juz-c
    o-drugi-student-nie-potrafi-skopiowac-tekstu-z-wikip
    edii

    Sprowokowałeś mnie do opisania czegoś.

    Info od kolegi prowadzącego zajęcia na wydziale fizyki PG.
    Studentom pierwszego roku fizyki (nie mówimy o innych wydziałach typu
    mechaniczny) daje takie zadanie:
    Mają na rysunku obwód w kształcie prostokąta: na dole dwie baterie w szereg,
    po prawej i po lewej wyłączniki, w górnej gałęzi 2 żarówki.
    Zadanie: Wyłączniki są włączone - obie żarówki się świecą.
    Wyłączamy wyłącznik po prawej stronie i:
    a. zgaśnie żarówka po prawej
    b. zgaśnie żarówka po lewej,
    c. zgasną obie żarówki,
    d. nie zgaśnie żadna.
    Aż 5% przyjętych na I rok fizyki nie umie dać prawidłowej odpowiedzi.
    P.G.

  • 59. Data: 2015-02-20 18:48:05
    Od: "Ministerstwo Propagandy" <N...@g...pl>

    trzeba by się zastanowić, czy to jest ich wina, a nie tuska i gronkiewicz
    waltz?
    bardzo chciałbym sie dowiedzieć czego to uczą tusk i gronkiewicz?

    P.S. 5%, to faktycznie straszne, prawie jak suckes tvn na ukrainie...

  • 60. Data: 2015-02-20 18:56:09
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Natomiast i(t) = iR(t) + iL(t) + iC(t) tak, bo prawo Kirchoffa działa
    > chwilowo a nie całkowo.

    Dla mnie iR(t) to prąd w funkcji czasu - gdy rozważamy cały długi przebieg.
    iR albo IR to chwilowa wartość prądu.
    Nie znam konwencji w której duże I oznacza całkę prądu.
    P.G.