  • 41. Data: 2015-02-20 15:43:18
    Temat: Re: obwód RLC
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "bartekltg" napisał w wiadomości
    On 20.02.2015 14:54, Piotr Wyderski wrote:

    >Widać to tu i widać to na pl.sci.fizyka.
    >Wrzucał zadanka z magentostatyki, rozchodzenia się ciepłą,
    >zjawiska fotoelektrycznego...
    >To wszytko wygląda na jakiś 'wstęp do fizyki'.

    Zobacz na ile lat to juz rozciagniete - normalnie to by albo zaliczyl,
    albo go wyrzucili :-)

    Troll ?

    J.

  • 42. Data: 2015-02-20 15:44:42
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 20.02.2015 15:14, Czarek Grądys wrote:

    > Nie przeczy, dodawać prądy trzeba wektorowo.

    Ojtam wektorowo. Liczby zespolone to niby przestrzeń wektorowa
    nad |R, ale to też przede wszytkim bardzo porządne ciało i skalar.

    ;-)

    > Jak masz cewkę równolegle z
    > kondensatorem narysowane powiedzmy pionowo, to w danej chwili w cewce
    > płynie prąd do góry, a w kondensatorze do dołu. A ze źrodła w idealnym
    > przypadku 0.

    To akurat kiepski przykład na potrzebę użycia liczb zespolonych,
    go do tego wystarczy + i - ;-) JEdnym drutem wlatuje,
    drugim dokłądnie tyle samo wylatuje.

    pzdr
    bartekltg

  • 43. Data: 2015-02-20 15:47:27
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 20.02.2015 15:43, J.F. wrote:

    > Zobacz na ile lat to juz rozciagniete - normalnie to by albo zaliczyl,
    > albo go wyrzucili :-)
    >
    > Troll ?

    Rozwiązuje zadanka komuś innemu w ramach korepetycji. Nieraz tak robił,
    i widać to pośrednio po częstej tylko orientacyjnej znajomośći treści;-)
    bez uściślenia. Biedny student dał się nabrać,że 'studiowałem tam, to
    umiem' i teraz się obaj męczą.

    pzdr
    bartekltg

  • 44. Data: 2015-02-20 15:52:05
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    bartekltg wrote:

    > Tam sie chyba jednak po ludzki rozpisuje równia różniczkowe
    > (różniczkowi algebraiczne) i wali jakimś _zamkniętym_ schematem
    > różnicowym. Przynajmniej obecnie.

    Zazwyczaj jest to jakiś schemat Rungego-Kutty. A równania, owszem,
    są, ale ukryte w modelach elementów. Przeciętny użytkownik wybiera
    sobie część z biblioteki, "ciagnie druty" i nie wnika, co za szatan
    to napędza. A wyniki zazwyczaj wychodzą dobre, bo i muszą -- SPICE
    na innej fizyce niż na studiach uczą oparty nie jest.

    "Modelarze" muszą wiedzieć znacznie więcej, ale ich niewielu potrzeba.

    > Widać to tu i widać to na pl.sci.fizyka.

    Gdyby chcieć udzielić odpowiedzi w duchu obecnego poziomu PSF, to
    zdanie znacznie się upraszcza: miedzy okładkami kondensatora jest
    dziura, więc żaden prąd przez niego płynąć nie może. Cewka to zaś
    kawał drutu, a drut to zwarcie. W równoległym układzie RLC płynie
    więc prąd zwarciowy...

    > Też wydaje mi się, że to widzę. Z drugiej strony, starożytni
    > Egipcjanie i Babilończycy pisali to samo.

    No i jak skończyli? ;o)

    Pozdrawiam, Piotr

  • 45. Data: 2015-02-20 15:56:29
    Od: "Ministerstwo Propagandy" <N...@g...pl>

    chłopaki! wystarczy...

    dalej to proponuję antenę tvn/eu...

  • 46. Data: 2015-02-20 15:57:21
    Od: "Ministerstwo Propagandy" <N...@g...pl>

    http://zsyp.eu/smieci/zadanko_RC.JPG

    czy Komuś chciało by sie to sprawdzić?

    straszny wzór wychodzi, coś chyba robię źle...

  • 47. Data: 2015-02-20 15:57:45
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    bartekltg wrote:

    > Ojtam wektorowo. Liczby zespolone to niby przestrzeń wektorowa
    > nad |R, ale to też przede wszytkim bardzo porządne ciało i skalar.

    Trzeba uszanować lokalne obrządki. Elektronicy i elektrotechnicy
    mają te swoje wykresy wskazowe i bardzo je kochają. My wolimy
    sprawować posługę wg tej drugiej interpretacji, ale efektywnie
    to się do tego samego sprowadza...

    Pozdrawiam, Piotr

  • 48. Data: 2015-02-20 16:14:46
    Od: "Ministerstwo Propagandy" <N...@g...pl>

    cóż nie chciałem tego pisać, ale
    te Twoje podpowiedzi to se można wsadzić...

    ten Twój "specyficzny", żeby nie być bezczelnym "powski"
    tok rozumowania do niczego się nie przydaje...

    widać dzieło europy, jedni przeprani na po inni nie po...

    no i się dogadać nie można...

    mnie to wali, najwyżej pojadę na ukrainę i zaczne strzelać z kamacha do
    swoich europejskich przyjaciół...

  • 49. Data: 2015-02-20 16:22:55
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 20.02.2015 15:52, Piotr Wyderski wrote:

    > Zazwyczaj jest to jakiś schemat Rungego-Kutty. A równania, owszem,

    RK tak samo mogą być otwarte/zamknięte/predyktor-korektor.
    To "prostopadły" podział.

    LTSpiceIV wygląda, zę korzysta z metody trapezów (A-stabilna:))
    lub metody Gear'a, o której dotąd nie słyszałem...

> [...]
    > to napędza. A wyniki zazwyczaj wychodzą dobre, bo i muszą -- SPICE
    > na innej fizyce niż na studiach uczą oparty nie jest.

    Wiem, ale mówiliśmy o pisaniu własnego, więc trzeba w bebechy zajrzeć;)

> [...]
    > dziura, więc żaden prąd przez niego płynąć nie może. Cewka to zaś
    > kawał drutu, a drut to zwarcie. W równoległym układzie RLC płynie

    Nie czytasz uważnie. Próżnia jest przewodnikiem o oporze
    377omów, a drut stawia opór, bo elektrony mają masę, zarzuca
    je na zakrętach cewki, wypadają z toru i trzeba je ponownie rozpędzić.

    Ale może przewidujesz przyszłość, bo właśnie jeden na podstawie
    teorii względnośći i wypowiedzi muzułmańskiego klachy próbuje
    udowodnić, że Arystoteles miał rację co do mechaniki ;-)

    > No i jak skończyli? ;o)

    Nie ma na to rady. Uczestnicy rewolucji przemysłowej,
    nie da się ukryć, że rozgarnięci ludzie, też nie żyją.
    Co do jednego!

    pzdr
    bartekltg

  • 50. Data: 2015-02-20 16:27:50
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 20.02.2015 16:14, Ministerstwo Propagandy wrote:
    > cóż nie chciałem tego pisać, ale
    > te Twoje podpowiedzi to se można wsadzić...

    No pewnie, bo moje podpowiediz wymagały 'pracy',
    jak zajrzenie do wiki. A takie dotacjociągi
    tego nie umieją;-)

    > mnie to wali, najwyżej pojadę na ukrainę i zaczne strzelać z kamacha do
    > swoich europejskich przyjaciół...

    http://img.sadistic.pl/pics/bbcf8b172619.jpg

    bartekltg