  • 41. Data: 2018-11-16 08:12:12
    Temat: Re: odwieczne pytanie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 15 Nov 2018 19:50:16 GMT, Piotr Karocki napisał(a):
    > ocx, sys, cpl, scr, i wiele wiele innych. Wazny jest header EXE.

    sys i ocx mi nie dziala - brak skojarzania.

    cpl jakos dziwnie ... niby startuje, a nie startuje.
    Ale nawet notepad.exe po skopiowaniu do innego katalogu mi nie
    startuje - zabezpieczenie jakies, czy antywirus ?

    > Wczesniej jeszcze COM, ale to bardzo dawne czasy (i to akurat wziete
    > jest bezposrednio z CP/M).
    >
    > Magic wymaga otwarcia pliku - i otworz pan teraz katalog via NFS, z
    > drugiego konca swiata, zawierajacy np. 30 tysiecy plikow. Kazdy z nich
    > musialby byc otwarty, co oznacza wiele minut czekania.

    > Wiadomo co, bo przeciez to ja decyduje co bedzie uruchamiac ktore
    > rozszerzenie.

    Rozszerzenie, a kolega proponuje, zeby decydowal magic z pliku.

    > O, na ktory to system nie ma wirusow? OS/360? :)

    Byly dziury :-)

    > Dziwnie prawisz, jako ze im bardziej wspolczesny flash (wiecej-bitowy
    > per cell), tym trwalosc takiej pamieci jest mniejsza.

    Akurat przy kamerze jakby mniej istotne - 1000 zapisow to 3 lata,
    gwarancja wygasla :-)

    > Bo glupio bylo wybrac o wiele lepiej dopracowany np. OS/360 czy .Net.
    > Java modna wtedy byla. A ze z Java sa problemy, to wiedza wszyscy.
    > Chodzilo jednak przede wszystkim o jednolitosc (z punktu widzenia
    > aplikacji)

    Jednolitosc, rozne procesory ... i mysle ze troche o ochrone i
    wirtualna pamiec - procesor nie zapewnial, ale JVM mogl.

    > No ale jesli jestes taki wspanialy, bwana kubwa i tak dalej - zglos sie
    > do pilnujacych Androida, pociagnij ten projekt, napraw go... A
    > przynajmniej wez udzial w pisaniu np. schedulera.

    Moze do konkurencji sie zglosic :-)

    J.

  • 42. Data: 2018-11-16 11:00:46
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 16 Nov 2018 08:12:12 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Akurat przy kamerze jakby mniej istotne - 1000 zapisow to 3 lata,
    > gwarancja wygasla :-)

    Wystarczy rynkowe 2 lata. Urządzenie ma działać tylko do końca
    gwarancji.

    > Jednolitosc, rozne procesory ... i mysle ze troche o ochrone i
    > wirtualna pamiec - procesor nie zapewnial, ale JVM mogl.

    Czego procesor nie zapewniał? Mm? Skoro zdecydowano by oprzeć się o
    kernel Linuxa to w ogromnej większości dostępnych i wspieranych
    architektur każda miała mm (w sensie procesor architektury miał).
    Więc IMHO wybór jvm wynikal głównie z mody na jave i lenistwa.

    --
    Marek

  • 43. Data: 2018-11-16 16:33:44
    Od: Netx <n...@g...pl>

    W dniu 2018-11-11 o 10:38, Piotr Karocki pisze:
    > jak pamiec jest potrzebna, bo sie np.
    > laduje strona WWW z masa wodotryskow, to ta pamiec ma byc gotowa, a nie
    > dopiero wtedy wyszarpywana z procesow
    > (...) Scheduler zwalnia pamiec "w wolnym czasie", kiedy to nikomu nie
    > przeszkadza i nic nie opoznia. Bo dokladnie tak ma robic, i tak jest
    > dobrze, wbrew twoim wyzwiskom.

    Ja zauważam jednak taką wadę że aplikacja do nagrywania rozmów mi
    wylatuje po kilku-kilkunastu minutach z pamięci i nagrywanie rozmów
    przychodzących przestaje działać. W poprzednich wersjach androida było ok.

  • 44. Data: 2018-11-16 19:24:16
    Od: ALEX MR <k...@s...us>

    W dniu 15.11.2018 o 22:02, Marcin pisze:

    > W praktyce w telefonii komorkowej to stacje bazowe synchrozniuja czas do
    > GPS bo to tanie i dobre zrodlo czasu jest.

    A smart, bez sima, da radę synchronizować czas z satelitami GPS? Czy
    tylko sieć komórkowa?

    --
    ALEX MR
    "Fratres Militiae Templi, Pauperes Commilitones Christi Templique Salomonis"

  • 45. Data: 2018-11-16 21:04:07
    Od: Piotr Karocki <p...@i...org>

    > Nie slyszalem, zeby ktos robil specjalny soft pod Polske.
    Ale soft nie musi byc specjalny. Tylko trzeba wskazac serwer czasu
    urzedowego. Np. jak chcesz wykorzystac do wystawienia mandatu
    ("przekroczenie czasu"), i do tego typu rzeczy.
    Co masz w telefonie nikogo nie interesuje :)

    >A smart, bez sima, da rade synchronizowac czas z satelitami GPS?
    Da rade. Tyle ze skads musi wiedziec ile sekund przestepnych musi
    dodac.
    Czas GPS to nie jest czas UTC (ani tym bardziej GMT).

    > Tia, ciekawe skad sie ukulo popularne powiedzenie wsrod
    > developerow piszacych w javie "Write Once, Debug Everywhere".
    Czy ja napisalem ze sie udalo to, o co im chodzilo?
    Napisalem wrecz: "A ze z Java sa problemy, to wiedza wszyscy".

    >Czego procesor nie zapewnial? Mm? Skoro zdecydowano by oprzec sie o
    >kernel Linuxa to w ogromnej wiekszosci dostepnych i wspieranych
    >architektur kazda miala mm (w sensie procesor architektury mial).
    >Wiec IMHO wybor jvm wynikal glownie z mody na jave i lenistwa.
    Oj, chyba jednak nie.
    Java pojawila sie w 1995 roku, ale prace zaczeto wczesniej. 1991 rok.
    Duzo AT (80286) jeszcze wtedy pracowalo. A VM dopiero od 386 bylo.
    Linux dopiero sie pojawil, i to jako produkt studenta, mocno krytykowany
    przez jego wykladowce od systemow operacyjnych (bo nie byl to
    mikrokernel, tylko monolitic).
    Co to znaczy wiekszosci? 80386, 80486, 80286 - czyli w dwu na trzy
    jest? Czy jednak w wiekszosci nie ma, bo wiecej pracuje 80286 niz
    pozostalych? A ile jest mikrokontrolerow? A propozycje, by routery
    wymienialy sie paczkami programowymi i w ten sposob modyfikowal sie
    chocby routing, to tez inne procesory niz te z komputerow. A te w
    centralach telefonicznych? A te w owczesnych telefonach? Przeciez Java
    byla w telefonach duzo przed smartphone.

    >Ja zauwazam jednak taka wade ze aplikacja do nagrywania rozmow mi
    >wylatuje po kilku-kilkunastu minutach z pamieci i nagrywanie rozmow
    >przychodzacych przestaje dzialac.
    > W poprzednich wersjach androida bylo ok.
    Jak wylatuje po jakims czasie, to bym stawial ze zabiera duzo pamieci -
    na tyle duzo, ze kernel sie tym procesem zaczyna interesowac i daje mu w
    dziob. Moze wraz ze zmiana kernela stal sie on bardziej agresywny (choc
    pewnie to mozna gdzies zmienic w ustawieniach), a moze i przy okazji
    nagrywarka sie zmienila, i nagrywa nie w mono a w stereo i w lepszym
    bitrate, wiec zzera wiecej pamieci niz kiedys? Albo nagrywarka uzywa
    multimedia system defaults, a te sie zmienily? Albo inna aplikacja uzywa
    wiecej pamieci, co zmusza OS do restrykcyjnej polityki pamieciowej, moze
    nowa aplikacja wciskana przez Google ktorej wczesniej nie bylo, albo
    ktora byla mniej pamieciozerna (np. mapy - im nowsze, tym wieksze).
    Albo wlasciwie nie albo, tylko lub - bo moga sie laczyc :)
    Mozliwych przyczyn jest tak wiele, ze nie da sie nic konkretnegowskazac.

  • 46. Data: 2018-11-16 21:40:49
    Od: Alf/red/ <a...@u...waw.pl>

    W dniu 15.11.2018 o 21:03, Piotr Karocki pisze:
    > Pytasz co znaczy legalnie? Napisalem: w Polsce obowiazuje czas UTC(PL),
    > ktory nie jest tym samym co UTC+1 ani UTC+2 (przywolana ustawa)

    Się zgadza. Ale nie o to pytałem.

    > Widziales tresc tych dokumentow,

    Widziałem. Sprowadzają się do "istnieje UTC(PL) które jest polskim UTC
    [brak definicji], i są dwa serwery czasu (i telefon)". Nic o tym, co
    jest legalne lub nie, albo co by zmuszało do używania właśnie tych.
    Chyba że domyślnie jest zmuszony tylko sektor public. Ale to też powinno
    być napisane.
    Przypomnę o co idzie: "w Polsce można legalnie tylko dwóch". Czyli inny
    serwer, np. MS albo, tfu tfu, wewnątrzfirmowy, są nielegalne. Widzisz,
    audytowałem takich serwerów już kilka, i nie wiedziałem, że za nie
    grozi... no właśnie, co? Grzywna? Więzienie?

    > czy napisales co slina na klawiature przyniesie?

    Ale dyskutujmy może na pewnym poziomie, dobrze?

    I jeszcze pytanie: czym istotnym się różni UTC(PL) od UTC+1/UTC+2, że
    tak to akcentujesz?

    --
    Alf/red/

  • 47. Data: 2018-11-19 04:34:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 15 Nov 2018 07:41:24 +0100, Marek napisał(a):

    > Służę przepisem. Ma zbaczyć całość nazwy, ale to tylko kosmetyka.
    > Uruchomienie ma być utrudnione ponieważ kazdy mount point dostępny
    > dla. usera jako rw jest noexec (nosuid),

    Zegnajcie programisci ?
    Bo jak uruchomic wlasny program ?

    > a jesli nawet dojdzie do
    > uruchomienia ograniczone prawa usera ograniczą praktyczne działanie
    > i skuteczność tylko do małych i nudnych obszarów gdzie user ma
    > dostęp rw. Binaria mają być niekompatybilne między różnymi
    > dystrybucjami z powodu różnicy w wymaganych bibliotekach co wymusi
    > dystrybucję złośliwego oprogramowania w źródłach wraz z instrukcją i
    > listą zależnych bibliotek wymaganych do skomplikowania lub
    > uruchomienia jeśli wysyłany jest skrypt.
    > Czyzbym dał przepis na współczesne unices?

    Albo i Androida, Windows itp ..

    J.

  • 48. Data: 2018-11-19 11:05:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ALEX MR" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >A smart, bez sima, da radę synchronizować czas z satelitami GPS? Czy
    >tylko sieć komórkowa?

    Teoretycznie da, ale:
    -bez lacza danych i AGPS bedzie to dluzej trwalo,
    -w budynku marne szanse na zadzialanie,
    -roku bodajze w GPS nie ma, trzeba znac z dokladnoscia do ~10 lat ...
    -strefa czasowa ? No, majac pozycje z GPS mozna ustalic dosc dobrze
    ... ale pewnie znow google to zrobil u siebie na serwerze.

    J.

  • 49. Data: 2018-11-19 14:40:49
    Od: Piotr Karocki <p...@i...org>

    Alf/red/ <a...@u...waw.pl> wrote:
    > Przypomne o co idzie: "w Polsce mozna legalnie tylko dwoch". Czyli
    > inny serwer, np. MS albo, tfu tfu, wewnatrzfirmowy, sa nielegalne.
    > Widzisz, audytowalem takich serwerow juz kilka, i nie wiedzialem,
    Czyli chwalisz sie swoja niekompetencja, tak? Gratuluje.

    A o tym, ze nalozenie mandatu za przewoz bagazu bez biletu bagazowego, po
    zmierzeniu bagazu miarka, okazalo sie "z mocy prawa niewazne", bo miarka
    nie miala certyfikacji Urzedu Miar pan slyszal? Pewnie nie...

    Wewnatrzfirmowy? Oczywiscie ze tak. Kazda LAN powinna miec wlasny serwer
    czasu (dla stacji klienckich), a ten serwer powinien sie synchronizowac do
    czegos na zewnatrz. Jesli czas jest istotnym elementem (timestamp do czegos
    formalnego pozniej jest wykorzystywany), to tym zewnetrzem sa wskazane dwa
    serwery czasu (jesli chcesz sie oprzec na NTP; rozporzadzenie mowi o kilku
    metodach).

    > I jeszcze pytanie: czym istotnym sie rozni UTC(PL) od UTC+1/UTC+2,
    > ze tak to akcentujesz?
    Tym, ze np. Polska moze nie zaakceptowac kolejnej sekundy przestepnej, i
    UTC(PL) bedzie sie roznilo o ta sekunde od UTC "normalnego". Moze miec
    zmiane lato/zima kiedy chce, i twoj system bedzie wskazywal poprawna
    godzine mimo tego ze nikt mu nie zaktualizowal definicji stref czasowych.
    Ktore, nawiasem mowiac, zmieniaja sie kilka, a czasem kilkanascie razy
    kazdego roku.

  • 50. Data: 2018-11-19 18:56:37
    Od: Alf/red/ <a...@u...waw.pl>

    W dniu 19.11.2018 o 14:40, Piotr Karocki pisze:
    > Czyli chwalisz sie swoja niekompetencja, tak? Gratuluje.

    No tak, a mam to ukrywać? To nadal zostałbym niekompetentny. A tak to
    mam szansę. I poniósłbym kaganek oświaty dalej w naród. I grono
    czytających też.
    Ale Ty wciąż nie chcesz napisać, co grozi za używanie innego serwera,
    niż te dwa poznańskie. Grube tysiące serwerów tak robią, i co?

    > Wewnatrzfirmowy? Oczywiscie ze tak.

    Oczywiście tak jest nielegalny? No i co z tego? Właśnie o to dopytuję.

    > Kazda LAN powinna miec wlasny serwer
    > czasu (dla stacji klienckich),

    No przecież jest nielegalny. Każda LAN powinna mieć nielegalne
    rozwiązania? Przecież można (legalne jest) używać tylko dwóch
    "państwowych"...

    > Tym, ze np. Polska moze nie zaakceptowac kolejnej sekundy przestepnej,

    Często tak się dzieje? Jaką z tego będzie mieć korzyść?

    > Moze miec zmiane lato/zima kiedy chce,

    Przecież to jest regulowane ustawą, a nie serwerem czasu.

    --
    Alf/red/