  • 11. Data: 2015-04-23 09:51:53
    Temat: Re: olej w automatycznej skrzyni
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "uciu" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    news:892fa09e-c396-4657-a4a9-833461e91821@googlegrou
    ps.com...
    Kupiłem pierwsze auto z automatyczną skrzynią biegów.
    W książce piszą, że wymiana oleju po 165tyś (Skrzynia 4biegowa Aisin)
    Jak to się ma w praktyce? Co ile wymianieć?
    Obecnie auto ma 60kkm i 8 lat.

    Poszukaj instrukcji serwisowej napisanej przez Aisin.
    Producenci samochodów piszą dane z sufitu.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 12. Data: 2015-04-23 09:53:00
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "atm" <...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Ile srednio kosztuje wymiana oleju u "pana Henia" i w ASO?

    Skrzynia w Xsarze - wycena wymiany oleju w okolicach 800 zł w niezależnym
    warsztacie w Warszawie.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 13. Data: 2015-04-23 09:53:33
    Od: p...@g...com

    --Ile srednio kosztuje wymiana oleju u "pana Henia" i w ASO?

    Golf IV u "Henia" to bylo 500 pln, filtr, olej, usluga, lokalny szczecinski magik,
    szkoda ze nie chce wziac sie za AF40 czy DSG jakby pociagnal klientow z niemieckiej
    strony to by nie wiedzial na co pieniadze wydawac ...

    P.

  • 14. Data: 2015-04-23 10:12:25
    Od: M <h...@g...com>

> [...]
    szkoda ze nie chce wziac sie za AF40 czy DSG jakby pociagnal klientow z niemieckiej
    strony to by nie wiedzial na co pieniadze wydawac ...

    Kiedyś w jednym ze Szczecińskich garaży wymieniałem w Golfie 4 TDI olej w skrzyni za
    właśnie 400 - 500 zł nie pamietam dokładnie, płyn musiał być jakiś febi zielony,
    potem przyszła wymiana elektrozaworów ale to też nie duże pieniądze, w passacie z DSG
    zapłaciłem chyba z 700 zł za to samo.

  • 15. Data: 2015-04-23 10:45:07
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-04-23 o 08:37, Robson pisze:

    > Jasne, na ból zęba weź proszek przeciwbólowy. Nie pisz takich bzdur.

    Bzdur? Przypuszczam, że wątpię.

    --
    MN

  • 16. Data: 2015-04-23 11:27:05
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2015-04-23 o 09:03, atm pisze:

    > Ile srednio kosztuje wymiana oleju u "pana Henia" i w ASO?

    Kiedyś pewna firma w Warszawie proponowała zmianę za ok. 200 zł. Chyba
    wlewali ten z pierwszego tłoczenia...
    Dobry olej to koszt ok 70-90 zł/l. Do skrzyni hydraulicznej wchodzi
    nawet do 10 l. Łatwo policzyć, że to koszt rzędu 800-1000 zł. I jeszcze
    zwróć uwagę na reżimy technologiczne takiej wymiany - przy statycznej
    wymianie bez płukania (w sumie ważne, bo się wszelkie syfy z układu
    wypłukuje) pan Henio weźmie 100 zł, przy wymianie dynamicznej - potrwa
    to kilka godzin, ale pan Henio z miednicą sobie z tym nie poradzi i
    trzeba jechać do fachowego warsztatu od skrzyń (niekoniecznie ASO).
    T.

  • 17. Data: 2015-04-23 13:39:13
    Od: Robson <r...@...pl>

    > Ile srednio kosztuje wymiana oleju u "pana Henia" i w ASO?

    Średnio? Nie żartuj sobie. w jednych samochodach zrzucasz miskę ze
    skrzyni i masz dostęp do filtra, podczas gdy w innych trzeba wyjąć
    skrzynię (w jednych samochodach skrzynię wyjmuje się 2 godziny w innych
    prawie cały dzień). Do jednych skrzyń w chodzi 3-4 litry najtańszego
    dexrona do innych jak już pisali do 10l firmowego płynu, cena może
    dochodzić i do 100/l. Co ci da cena średnia?

  • 18. Data: 2015-04-23 15:30:36
    Od: uciu <a...@g...com>

    auto Suzuki Grand Vitara
    auto od znajomego (miał je od nowości) jeżdżone dziennie przez jego żone tylko na
    odcinku 6km praca - dom

    ogolnie o tym oleju myśle bo po przejechaniu około 10-15km jak się wszystko rozgrzeje
    słysze jakies takie buczenie, brzęczenie, jakby jakieś łożysko "robiło ósemki".

    Mam nadzieje ze to nie skrzynia:-) Biegi zmienia płynni, nic nie szarpie, olej ma
    kolor malinowy:-) i jest czyściutki.
    Robiłem test ze rozpędziłem się do ok 80-100 i jak było słychać ten odgłos wrzucałem
    luz na skrzyni i gasiłem silnik. Wydaje mi się, że odgłos wtedy zanika.

    Wykluczam rozrząd bo go wymieniłem - łańcuch był wyciągnięty po 58kkm przebiegu... -
    zaleta jeżdżenia na krótkim dystansie.

    Zna ktoś jeszcze jakiś inny test by sprawdzić czy to skrzynia?

    pozdrawiam

  • 19. Data: 2015-04-24 23:31:52
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-04-23 o 15:30, uciu pisze:
> [...]
    wrzucałem luz na skrzyni i gasiłem silnik. Wydaje mi się, że odgłos wtedy zanika.

    W ten sposób możesz szybko zabić skrzynię.

    Jednak dziwne jest to, że zachowuje się niejako na odwrót. Standardowo
    powinna buczeć po wyłączeniu silnika - jak pracują tarczki a konwerter
    działa "do tyłu".

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 20. Data: 2015-04-25 07:53:29
    Od: uciu <a...@g...com>

    wrzucałem luz na skrzyni i gasiłem silnik. Wydaje mi się, że odgłos wtedy zanika.

    > W ten sposób możesz szybko zabić skrzynię.

    to jak inaczej sprawdzić czy odgłos dochodzi ze skrzyni???