  • 21. Data: 2015-04-26 13:30:05
    Temat: Re: olej w automatycznej skrzyni
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-04-25 o 07:53, uciu pisze:

> [...]
    wrzucałem luz na skrzyni i gasiłem silnik. Wydaje mi się, że odgłos wtedy zanika.

    > to jak inaczej sprawdzić czy odgłos dochodzi ze skrzyni???

    Ty by się przydał mechanik starej daty. W warsztatach używało się
    stetoskopów do diagnozy urządzeń, praktycznie identycznych jak lekarskie
    co do budowy, ale wyposażonych w różne końcówki. Mechanik potrafił
    usłyszeć, które łożysko hałasuje, czy też która panewka zaczyna się
    wybijać. Sprawdzało się stan łańcucha rozrządu bez otwierania silnika,
    można było sprawdzić nawet pierścienie tłokowe.

    Może masz w okolicy jakiegoś "dziadka" ;) mechanika?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam