  • 11. Data: 2018-05-14 12:30:30
    Temat: Re: olej w silniku - glut.
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-05-13 o 16:34, s...@g...com pisze:
    > (...)
    > Chodzi mi o to ze gdybym takie auto kupil i w srodku jednak widac bylo by gluta to
    czy jest szansa ze jakies plukanie czy czestsza wymiana oleju gluta rozpusci i
    koniecznosc remontu nie wystapi.

    Czasem dla samochodów odpalanych po latach nieużywania (kilkunastu,
    kilkudziesięciu) robiło się taki myk, że układ napełniało się miksem
    oleju silnikowego lub wręcz Mixolu, oleju napędowego i ewentualnie
    czegoś agresywniejszego, typu aceton lub nitro.

    Ale to w bardziej klasycznych silnikach.
    Potem dwie wymiany oleju i sinik w środku wyglądał jak po piaskowaniu.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 12. Data: 2018-05-14 12:40:39
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-05-13 o 18:03, Kris pisze:

    > Jaki?
    > Zawieszenie, rdza, hamulce.
    > Jakie problemy mogą być w związku z brakiem wymiany oleju w kilku(nasto) letnim
    aucie w którym oleju się nie wymienia tylko pilnuje jego poziomu?

    litr co dwa miechy. W multiplowskim jtd oleju praktycznie nie ubywa, w megance także
    samo.

    > Czego?
    > Tojak z mitycznym odpalaniem diesla "na pych"
    > Są tacy co twierdzą że silnik wtedy na złom itp a ja w czasach gdy sknerzyłem kilka
    stówek na nowe aku wielokrotnie rózne diesle odpalałem na zapych i nic złego się nie
    stało

    Ja Ci nie bronię, tylko przy ewentualnej odsprzedaży nie zapomnij
    poinformować o tym w ogłoszeniu.

    Na co dzień rozbieram i remontuje silniki po takich użytkownikach co to
    olej uważają za "byle był"...

    Owszem jak samochód masz nowy jeździsz nim 3-4 lata i sprzedajesz to Ci
    się nie dziwię, bo to idzie przycebulaczyć z 2000zł na wymianach przez
    ten czas a i tak nic się nie stanie a jeśli już to jest gwarancja :)

    Lewis

  • 13. Data: 2018-05-14 12:42:54
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    silnik pracuje ciezko (wysokie temperatury) to w niektorych jego miejscach osadza sie
    olejowa galaretka.
    szukam konkretnej odpowiedzi dotyczacej konkretnego przypadku ale chcialbym wiedziec
    czy ktos praktycznie przerabial sytuacje kiedy okazalo sie ze galaretke widac,
    zastosowano jakies plukanie silnika lub ewentualne agresywnie czeste wymiany oleju i
    galaretka znikla.

    nagar na garnku po frytkach jak juz jest to tylko przybywa i twardnie.

    > Ja nie pytam o pochodzenie gluta. Na jego obecnosc mam papiery producenta ktory sie
    przyznal ze pewne silniki maja taki problem i wskazal ze przyczyna sa zbyt rzadkie
    wymiany. Nie to chcialem analizowac.

    > Chodzi mi o to ze gdybym takie auto kupil i w srodku jednak widac bylo by gluta to
    czy jest szansa ze jakies plukanie czy czestsza wymiana oleju gluta rozpusci i
    koniecznosc remontu nie wystapi.

    Na pewno trzeba zdjąć miskę, dokładnie ją umyć wraz ze smokiem, wymienić
    na nim oring i ile się da silnik od środka wypłukać zmywaczem do
    hamulców. Później zalać jakiś pierwszy lepszy syntetyk, zrobić z 500km
    zalać płukankę i zlać to. Jak będzie widać że nadal jest kibel to
    jeszcze raz zdjąć miskę i powtórzyć jak wyżej.
    Później dobry syntetyk max co 10kkm i będzie żył.

    Lewis

  • 14. Data: 2018-05-14 12:53:02
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 14 maja 2018 12:40:42 UTC+2 użytkownik Lewis napisał:

> [...]
    > się nie dziwię, bo to idzie przycebulaczyć z 2000zł na wymianach przez
    > ten czas a i tak nic się nie stanie a jeśli już to jest gwarancja
    Samochody kupowałem do tej pory używane, jak pisałem w wymiany olejów i pasków
    rozrządu się nie bawiłem. Awarie jak to w autach bywały ale szczerze mówiąc nie
    pamiętam żadnej związanej z silnikiem
    W mondeo i Ka olej musiałem systematycznie dolewać bo go ubywało wiec wymiana co ileś
    tam km bez sensu by była
    Multiple mam od 20136 roku i olej wymieniłem bodajze w 2016. Ale dlatego że w lesie w
    kamień przywaliłem i micha olejowa pękła i stary olej wyciekł
    Za kilkadziesiąt złotych gość pospawał mi michę i wlałem nowy olej

    Ten fiatowski jtd praktycznie oleju nie bierze i tak się nim bujam do dzisiaj i
    jeszcze pewnie jakiś czas
    Meganke miałem chgyba z 5 lat i tez oleju nie brał, dobry człowiek ją odkupił kilka
    lat temu i z tego co widzę jeździ do dzisiaj
    Czy on bawi sie w wymiany oleju to nie wiem
    A tak na marginesie to czy jakiś czas temu były prezes castrola(chyba) nie gadał
    publicznie że wymiana oleju szkodzi silnikowi?

  • 15. Data: 2018-05-14 13:14:35
    Od: p...@g...com

    --A tak na marginesie to czy jakiś czas temu były prezes castrola(chyba) nie gadał
    publicznie że wymiana oleju szkodzi silnikowi?

    pewnie sprzedal akcje i chcial dokopac bylym kolegom :-)

    znajomy oddal wlasnie tureckiemu Insygnie za tysiaka czy dwa, uparcie nie zmienial
    oleju (mimo ze auto z dpf) najpierw padlo turbo, aso opel wstawil nowe za 1400EUR a
    dwa dni pozniej zgon zaliczyl silnik, przebieg 300 tkm

  • 16. Data: 2018-05-14 15:09:40
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2018-05-13 o 09:03, Kris pisze:

    > Ps
    > Pasków rozrządu też nie zmieniam po kupnie auta ani później

    Zgaduję - rozrząd na łańcuchu, czy robi to serwis? Po kupnie używki może
    nie być potrzebna wymiana - handlarze bardzo często wymieniają paski
    przed sprzedażą importowanych pojazdów.

  • 17. Data: 2018-05-14 15:10:37
    Od: Trybun <c...@j...ru>

> [...]
    czy jest szansa ze jakies plukanie czy czestsza wymiana oleju gluta rozpusci i

    Tzn, co jest w tych "papierach - przyznanie producenta do jakiegoś błędu
    że na skutek pracy silnika coś się wytraca z oleju i traci on na tym
    swoje pierwotne właściwości?

  • 18. Data: 2018-05-14 15:47:25
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 14 maja 2018 15:08:00 UTC+2 użytkownik Trybun napisał:

    > Zgaduję - rozrząd na łańcuchu, czy robi to serwis?
    Nie zgadłeś

    >Po kupnie używki może
    > nie być potrzebna wymiana - handlarze bardzo często wymieniają paski
    > przed sprzedażą importowanych pojazdów.
    Wymieniają albo piszą ze wymienili;)
    Tak jak z olejem. Znam człowieka który komisd samochodowy prowadzi i pierwsze co robi
    jak auto na placu stawia to karteczkę przy silniku wiesza z datą wymiany oleju;)

    A ja nie wymieniam na własne ryzyko. Taka kalkulacja
    Kilka "dziesiat" lat już autami przeróżnymi jeżdżę i odpukać nie miałem awarie
    zwiastowanej z rozrządem. Więc suma summarum mi się to opłaci.
    Ale to moja kalkulacji, dla mnie problemu żadnego nie będzie jakby pasek jednak pękł
    i auto unieruchomione na kilka dni.
    Rozumiem że są użytkownicy którzy autem zarabiają, i dla nich przestój kilka dni bo
    pasek pękł to oprócz wymiany/remontu silnika dodatkowe konkretne straty.
    Ale ja patrze pod siebie i robię jak wyżej i póki co problemów nie ma.
    Zresztą "nowy" silnik kosztuje pewnie niewiele więcej jak wymiana paska z osprzętem

  • 19. Data: 2018-05-14 17:22:27
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-05-14 o 12:53, Kris pisze:

> [...]
    > A tak na marginesie to czy jakiś czas temu były prezes castrola(chyba) nie gadał
    publicznie że wymiana oleju szkodzi silnikowi?

    Rób jak chcesz, możesz nawet szczać do zbiornika, Twój samochód Twoja
    sprawa.
    Ja zwyczajnie wiem jak takie zajebane szroty później wyglądają.

    Lewis

  • 20. Data: 2018-05-14 18:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kris k...@g...com ...

    > Zresztą "nowy" silnik kosztuje pewnie niewiele więcej jak wymiana
    > paska z osprzętem

    To chyba mocno zalezy od silnika...

    --
    Pozdrawia... Budzik