  • 31. Data: 2018-05-15 10:09:05
    Temat: Re: olej w silniku - glut.
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 14 maja 2018 19:56:32 UTC+2 użytkownik Lewis napisał:

    > Też znam takich co tak podchodzili do tematu. Ale po remoncie zmienili
    > zdanie ;)

    Biorąc pod uwagę że na szybko patrząc widzę na allegro silniki 1,9jtd w okolicach
    1,5tys zł już to tragedii nie ma

  • 32. Data: 2018-05-15 10:13:32
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 15 maja 2018 10:09:07 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Biorąc pod uwagę że na szybko patrząc widzę na allegro silniki 1,9jtd w okolicach
    1,5tys zł już to tragedii nie ma

    Korekta
    Poniżej 1000zł są już
    https://allegro.pl/kategoria/silniki-kompletne-diese
    l-50851?string=multipla&order=m&bmatch=ss-base-relev
    ance-floki-5-nga-hcp-wp-aut-1-3-0501

  • 33. Data: 2018-05-15 11:16:07
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 15 maja 2018 10:03:56 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Zmobilizowałeś mnie do sprawdzenia
    > stan licznika mam aktualnie ok 250tys km.

    Przeklepałem
    Na liczniku jest przekroczone 270tys

  • 34. Data: 2018-05-15 20:00:00
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kris k...@g...com ...

    > Przeklepałem
    > Na liczniku jest przekroczone 270tys

    Skoro nie wiemy ile miało jak kupiłes to znow: nic nie wiemy :)
    Jest ogromna róznica czy kupiłes je kiedy miało na liczniku 50kkm czy
    200kkm...
    Bo jak 200 to 70kkm nie jeszcze tragedią biorąc pod uwage to ze wiele
    samochodów ma obecnie interwały zmian ustawione na +-40kkm...
    Ale jak przejechałes ten sposób ponad 200kkm, auto nie pali wiecej, nie
    zaczeło zjadac oleju etc to bylby to powod do zastanowienia i mocny dowód
    na to ze wymiany oleju co 10-20kkm to bzdura.

    Jaki silnik? Jaki olej? (o ile wiesz... :)))

    Moj mechanik to jest oburzony ze ja co 35-40kkm zmieniam :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jest tylko jedna kategoria ludzi, którzy myślą więcej o pieniądzach

  • 35. Data: 2018-05-15 20:00:12
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kris k...@g...com ...

> [...]
    > https://allegro.pl/kategoria/silniki-kompletne-diese
    l-50851?string=mu
    > ltipla&order=m&bmatch=ss-base-relevance-floki-5-nga-

    Tyle ze kupujac taki silnik za duzo nie wiesz...
    Znajomy wymienił w ten sposób silnik i długo nie pojezdził.
    Ale znam tez paru ktorzy przekładali fiatowskie 1,6 na uzywki,
    przekładali gaz i smigaja.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "No bo jest tak: ludzie dzielą się na trzy grupy: tych, którzy umieją

  • 36. Data: 2018-05-16 13:39:45
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2018-05-14 o 15:47, Kris pisze:

    > Nie zgadłeś

    Możesz nie mieć o tym wiedzy. Gdy wcześniej miałem auto a zero czasu, to
    moja wiedza o samochodzie kończyła się tylko na dacie w kalendarzu,
    kiedy mam odstawić na przegląd serwisowy.

    > Wymieniają albo piszą ze wymienili;)
    > Tak jak z olejem. Znam człowieka który komisd samochodowy prowadzi i pierwsze co
    robi jak auto na placu stawia to karteczkę przy silniku wiesza z datą wymiany oleju;)

    > A ja nie wymieniam na własne ryzyko. Taka kalkulacja
    > Kilka "dziesiat" lat już autami przeróżnymi jeżdżę i odpukać nie miałem awarie
    zwiastowanej z rozrządem. Więc suma summarum mi się to opłaci.
    > Ale to moja kalkulacji, dla mnie problemu żadnego nie będzie jakby pasek jednak
    pękł i auto unieruchomione na kilka dni.
    > Rozumiem że są użytkownicy którzy autem zarabiają, i dla nich przestój kilka dni bo
    pasek pękł to oprócz wymiany/remontu silnika dodatkowe konkretne straty.
    > Ale ja patrze pod siebie i robię jak wyżej i póki co problemów nie ma.
    > Zresztą "nowy" silnik kosztuje pewnie niewiele więcej jak wymiana paska z osprzętem

    Na słowo, oczywiście nie ma co wierzyć. Ale jest niektórzy producenci
    pasków oznaczają na nich datę produkcji.. Tak że po zakupie używki
    wystarczy zdjąć osłonę paska i przesunąć na biegu auto, odczytać datę.

    Olej to zupełnie inna para kaloszy niż rozrząd.  Tu spokojnie i bez
    konsekwencji można wymieniać co kilka lat i po kilkudziesięciu tysiącach
    przebiegu, oczywiście w wariancie bez turbo. Auto z turbiną to już byłby
    jakiś rodzaj ryzyka. A wolnossący =, np w moim poprzednim aucie
    benzynowej  Vectrze, wymieniłem olej raz, jeździłem 8 lat. Co do
    kondycji silnika nie było najmniejszych uwag, - dolewki oleju nie były
    konieczne,.

    Jeszcze jedno - nie każdemu silnikowi szkodzi pęknięcie paska. Np w
    Zastawie 1100 silnik nadawał się tylko na złom, a w wyżej wymienionej
    Vectrze wystarczyło założyć nowy pasek i jeździć dalej.

    Ten "nowy" silnik raczej nie będzie z nowym paskiem rozrządu. Kupisz
    rzecz (wcale niewykluczone że w dużo gorszej kondycji niż ten na którym
    jeździłeś do tej pory) która i tak wymaga wymiany paska.

  • 37. Data: 2018-05-27 12:53:16
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2018-05-14 20:51, pueblo wrote:
    > Witaj , 14 maj 2018 w
    ps.com

    https://youtu.be/JtINZrFmWiQ

  • 38. Data: 2018-05-28 10:17:46
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2018-05-13 o 09:03, Kris pisze:

    > Ps
    > Pasków rozrządu też nie zmieniam po kupnie auta ani później

    Ogólnie ciekawy pomysł.
    Alu widzisz, u mnie akurat poszedł pasek teraz.
    A wymieniałem po kupnie. Avensis I silnik 3SFE.