  • 31. Data: 2019-11-07 11:30:30
    Temat: Re: opony caloroczne
    Od: RadoslawF <u...@d...invalid>

    W dniu 2019-11-07 o 11:04, elmer radi radisson pisze:

    > Inna sprawa ze to chyba dazy do tego ze dla wiekszosci obszaru panstwa
    > jak nasze, i przy takich zimach jak ostatnie to wielosezonowki zapewne
    > stana sie niebawem domyslnym rodzajem opony a zimowki beda "specjalnym"
    > rodzajem opony uzytkowanym glownie przez mieszkajacych w rejonach
    > okologorskich.

    Nie będą.
    Zacznij od sprawdzenia z jakimi oponami stoją nówki w salonach.
    A uniwersalne kupują co którzy czują się tym faktem dymani
    przez sprzedawców i producentów.

    Pozdrawiam

  • 32. Data: 2019-11-07 16:16:12
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2019-11-07 11:30, RadoslawF wrote:

    > Nie będą.
    > Zacznij od sprawdzenia z jakimi oponami stoją nówki w salonach.

    Raczej malo kto kupuje auto ktore stoi doslownie 'w salonie' wiec
    nie wiem co masz na mysli - kazde nowo kupione? Chyba raczej nie ma
    zasady, albo zalezy od dogadania sie ze sprzedawca albo negocjowalnosci
    danego zakupu. Domyslam sie, ze miales na mysli letnie, tak?

    > A uniwersalne kupują co którzy czują się tym faktem dymani
    > przez sprzedawców i producentów.

    Bardziej mi chodzilo o rodzaj opon uzywanych juz przez pozniejszy
    cykl uzytkowania samochodu. Nawet jesli ktos jest zwolennikiem
    wielosezonowych a nie dalo sie ich od razu zamowic na kupowanym
    aucie, to jest prawdopodobne ze i tak w koncu na takie zmieni.
    Albo tez producenci sami stwierdza ze to optymalna opcja wyposazeniowa
    i w ten sposob stanie sie to standardem juz od poczatku "zycia" auta.

    Czas po prostu pokaze.

    --

    memento lorem ipsum

  • 33. Data: 2019-11-07 17:57:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    .
    On 2019-11-07 11:30, RadoslawF wrote:

> [...]
    >negocjowalnosci
    >danego zakupu. Domyslam sie, ze miales na mysli letnie, tak?

    Predzej beda takie, na jakie dogadal sie producent.
    A dealer tak niekoniecznie chetnie wymieni ... bo co z nimi zrobic ?

    Choc i tak lepiej, niz dolozyc zimowki ... ale czy to aby na koszt
    dealera ?

> [...]
    >wielosezonowych a nie dalo sie ich od razu zamowic na kupowanym
    >aucie, to jest prawdopodobne ze i tak w koncu na takie zmieni.

    W koncu tak, ale kupiles nowe auto z letnimi czy zimowymi, sezon sie
    skonczyl ... i co - dokupisz caloroczne ?

    >Albo tez producenci sami stwierdza ze to optymalna opcja
    >wyposazeniowa
    >i w ten sposob stanie sie to standardem juz od poczatku "zycia" auta.

    Owszem ale:
    -jak producent dostanie dobry rabat na opony, za to ze beda sezonowe
    ... to takie beda :-)
    -jak klient bedzie wymagal kompletu zimowek do kompletu ... to moze
    dealer z dumą oswiadczy "ale tu sa całoroczne i lepszych nie trzeba "

    Wiec na dwoje babka wrozyla :-)

    J.

  • 34. Data: 2019-11-07 18:06:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...
    W dniu 06.11.2019 o 08:45, cef pisze:

    >I pierwsze wynika poniekąd z drugiego. Po prostu na całorocznych jak
    >wciśniesz gaz na jedynce, to się ślizga a na letnich nie. Co za tym
    >idzie pewnie wszędzie mają gorszą przyczepność, ale na 100% to rzadko
    >ją wykorzystuje (przynajmniej świadomie;)

    Jakis obiektywny argument.
    A jakie te caloroczne i jakie letnie ?

    J.

  • 35. Data: 2019-11-07 22:04:49
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 07.11.2019 o 18:06, J.F. pisze:

    > Jakis obiektywny argument.
    > A jakie te caloroczne i jakie letnie ?

    Quatrack5, a letnie to nie pamiętam już co było. Chyba jakieś goodyeary.

    --
    Shrek

  • 36. Data: 2019-11-08 10:23:01
    Od: "BaX" <n...@g...com>

    Uzytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci

    > https://www.youtube.com/watch?v=VPZN4irK0y4
    >
    > taka tam nedzna reklama ... ale ... Firestone robi
    > promocje/"prezentacje" opony Multiseason.
    >
    > Hm ... co sie stalo ?
    > -producenci juz zarobili na zimowych i letnich, czas namowic klienta
    > na kolejne opony ?
    >
    > -haslo "opony zimowe" juz nie przyciaga klienta, trzeba mu
    > "cos lepszego" podsunac ?
    >
    > -producenci czuja parcie klientow przeciw tym zmianom opon ?

    A caloroczne lapia sie jako obowiazkowe zimówki w Czechach?

  • 37. Data: 2019-11-08 10:29:58
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2019-11-08 o 10:23 +0100, BaX napisał:
    > Uzytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci

    > A caloroczne lapia sie jako obowiazkowe zim_wki w Czechach?

    Te z 3PMSF na pewno.

    Mateusz

  • 38. Data: 2019-11-08 11:54:28
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2019-11-07 17:57, J.F. wrote:

> [...]
    > A dealer tak niekoniecznie chetnie wymieni ... bo co z nimi zrobic ?
    >
    > Choc i tak lepiej, niz dolozyc zimowki ... ale czy to aby na koszt

    Nieraz zimowki przeciez dokladaja. Wiec rownie dobrze moze zaczac
    sprzedawac z wielosezonowymi. Wiesz, ogolnie to niby klient glosuje
    portfelem co chce i czy chce kupic. Kwestia sprzedawcy jest na ile
    sie dopasuje do jego wymagan. Chyba ze mowa o tak atrakcyjnym i dobrze
    sprzedawanym modelu ze sytuacja moze sterowac sprzedawca a klient
    bierze co daja.

    > W koncu tak, ale kupiles nowe auto z letnimi czy zimowymi, sezon sie
    > skonczyl ... i co - dokupisz caloroczne ?

    Rownie dobrze mozna zapytac - i co, kupisz zimowe, albo letnie
    i bedziesz zmienial, choc nie lubisz? Jesli ktos nie lubi, to kupi
    wielosezonowe. A letnie/zimowe sprzeda, albo nawet potraktuje to jako
    strate i element ktorego wymiane i tak od samego poczatku zakladal.
    Ale oczywiscie wciaz moze wowczas probowac negocjowac od razu zakup
    auta z oponami takiego typu jaki sobie zyczy, zeby uniknac takiej
    szarpaniny.

    --

    memento lorem ipsum

  • 39. Data: 2019-11-08 13:58:02
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 05.11.2019 o 01:11, J.F. pisze:

    > https://www.youtube.com/watch?v=VPZN4irK0y4
    >
    > taka tam nedzna reklama ... ale ... Firestone robi
    > promocje/"prezentacje" opony Multiseason.
    >
    > Hm ... co sie stalo ?

    Jest klient (czyli popyt), to trzeba go zaspokoić i mu sprzedać, zamiast
    oddawać pole konkurencji.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 40. Data: 2019-11-08 20:04:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ..
    On 2019-11-07 17:57, J.F. wrote:

    >Nieraz zimowki przeciez dokladaja.

    Ale na czyj koszt ?

> [...]
    >sie dopasuje do jego wymagan.

    >Rownie dobrze mozna zapytac - i co, kupisz zimowe, albo letnie

    No bede, nie chcem ale muszem.

    >Jesli ktos nie lubi, to kupi wielosezonowe. A letnie/zimowe sprzeda,
    >albo nawet potraktuje to jako
    >strate i element ktorego wymiane i tak od samego poczatku zakladal.

    Glupio tak troche.
    To nie lepiej potraktowac jako strate tych kilka zmian ? :-)

    Sprzedac ... no, gdyby sie udalo z niewielka strata ...

    Na pewno glupota bylo by dokupienie calorocznych i sezonowe zmiany,
    zeby zuzyc fabryczne :-)

    >Ale oczywiscie wciaz moze wowczas probowac negocjowac od razu zakup
    >auta z oponami takiego typu jaki sobie zyczy, zeby uniknac takiej
    >szarpaniny.

    O ile sie uda, bo dealer dostaje auto z oponami ... i co ma z nimi
    zrobic, jak klient bedzie taki upierdliwy

    J.