  • 41. Data: 2018-11-03 16:23:39
    Temat: Re: opoznienia na switchu
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sat, 03 Nov 2018 16:08:35 +0100, nadir wrote:
    > To to jest pikuś.
    >
    > Ja mam na myśli takiego magnet linka:
    >
    > magnet:?xt=urn:btih:HI7NPHMTIXD6RTS4JSGWTCCTEHSGKIIA
    >
    > Jest tylko hash pliku i nic po za tym.

    W takiej sytuacji, klient torrentowy może próbować posiłkować się jakąś
    swoją sztywną listą trackerów lub skorzystać z DHT. W każdej z tych
    sytuacji niezbędna jest pomoc zewnętrznego serwera.

    Mateusz

  • 42. Data: 2018-11-03 20:17:04
    Od: "Andrzej P. Wozniak" <u...@p...onet.pl.invalid>

    Osoba podpisana jako nadir <n...@h...org>
    w artykule <news:5bddb9f4$0$484$65785112@news.neostrada.pl> pisze:

    > To to jest pikuś.
    >
    > Ja mam na myśli takiego magnet linka:
    >
    > magnet:?xt=urn:btih:HI7NPHMTIXD6RTS4JSGWTCCTEHSGKIIA

    To oczywiście lipny przykład, bo poprawny skrót jest zapisywany
    szesnastkowo.

    > Jest tylko hash pliku i nic poza tym.

    Jak napisałem, że możesz dodać nowy tracker, to dodaj jakikolwiek
    działający, jeśli nie masz żadnego aktywnego torrenta. Nazwę też możesz
    dodać sam - tymczasową, aby tylko na liście pobierania wyświetlało się
    coś sensownego i niepowtarzalnego.

    --
    Andrzej P. Woźniak u...@p...onet.pl (zamień miejscami z<->h w adresie)

  • 43. Data: 2018-11-03 20:43:58
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2018-11-03 o 20:17, Andrzej P. Wozniak pisze:

    > To oczywiście lipny przykład, bo poprawny skrót jest zapisywany
    > szesnastkowo.

    A co w nim lipnego?
    Mam na przykład taki, świeży wygenerowany na przykładzie hash-a z
    działającego torrenta:

    magnet:?xt=urn:btih:ALGVGJL3ND5MSBEJQUF6CBUR356EFZC2

> [...]
    > działający, jeśli nie masz żadnego aktywnego torrenta. Nazwę też możesz
    > dodać sam - tymczasową, aby tylko na liście pobierania wyświetlało się

    Ależ ja wiem, że mogę sobie pododawać to i tamo.
    Mnie bardziej dziwi jak to działa bez dodawania żadnych trackerów. Skąd
    mój klient wie do czego łączyć i skąd cokolwiek pobierać? Gdzieś te
    hash-e są rozgłaszane?

  • 44. Data: 2018-11-03 23:50:09
    Od: "Andrzej P. Wozniak" <u...@p...onet.pl.invalid>

    w artykule <news:5bddfa80$0$526$65785112@news.neostrada.pl> pisze:

    > A co w nim lipnego?
    > Mam na przykład taki, świeży wygenerowany na przykładzie hash-a z
    > działającego torrenta:
    > magnet:?xt=urn:btih:ALGVGJL3ND5MSBEJQUF6CBUR356EFZC2

    No dobra, przyjrzałem się jeszcze raz. Skróty wyglądają na zapisane
    w kodowaniu Base32 (znaki A-Z, 2-7) zamiast hex (znaki 0-9, A-F).

    > Ależ ja wiem, że mogę sobie pododawać to i tamo.
    > Mnie bardziej dziwi jak to działa bez dodawania żadnych trackerów.

    A jak działa podłączanie po raz pierwszy komputera do internetu? Przecież
    wtedy nie ma jeszcze adresu IP.

    > Skąd
    > mój klient wie do czego łączyć i skąd cokolwiek pobierać?

    Raczej serwer. W trybie bez trackerów każdy z klientów sam działa jak
    tracker i rozgłasza swoje usługi po UDP. Z drugiej strony zaś nasłuchuje,
    czy inne klienty nie rozgłaszają się jako trackery.

    Jeśli nie ma innego klienta w sieci lokalnej czy w tej samej klasie adresów
    IP (należących do jednego dostawcy), to oczekiwanie na trafienie może trwać
    miesiącami. Stąd sugestia, by zawsze mieć aktywnego jakiegoś torrenta z
    działającymi trackerami lub trackery dopisywać samodzielnie.

    > Gdzieś te hash-e są rozgłaszane?

    Skróty to są raczej wymieniane bezpośrednio między klientami, kiedy już
    jakieś się ze sobą skontaktują. Oprócz tego klienty pracujące jako trackery
    udostepniają listę innych klientów, z którymi miały kontakt.

    Przy włączonym DHT (i innych rozszerzeniach) i aktywnych torrentach klient
    nie tylko stale się rozgłasza, ale też ma wciąż niepustą listę innych
    klientów (w tym pracujących jako trackery) i jeśli dodasz nowy magnet link,
    ponawia wymianę skrótów (i w miarę potrzeby list klientów).

    Oczywiście to jest uproszczenie, więc coś tam mogłem pominąć lub przekręcić.

    --
    Andrzej P. Woźniak u...@p...onet.pl (zamień miejscami z<->h w adresie)

  • 45. Data: 2018-11-04 00:42:29
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-11-03, Roman Tyczka <n...@b...no> wrote:

    > Tak, to jest chyba to o co pytałem. Trzecia strona w przypadku skypa czy
    > team viewera jest zupełnie naturalna. Ciekawi mnie jednak jak to jest w
    > sieciach torrent, gdzie niby nie ma serwerów. Czy jest możliwe wykrycie
    > peera losowymi adresami i portami? Nie sądzę. Może jest jeszcze jakiś
    > trick?

    O torrentach nie mam pojęcia, ale widzę, że się dyskusja w innym
    podwątku już rozwinęła.

    Niestety, chyba nie ma innego sposobu. Po prostu trzeba jakoś tę
    informację o portach przekazać. Nawet jak te peery zadzwonią do siebie
    telefonem to cały czas będzie to wymieniony przypadek użycia
    alretnatywnej usługi :)

    --
    Marcin

  • 46. Data: 2018-11-04 23:23:29
    Od: "PawelS pawel(at)wbcd(dot)pl" <f...@e...org>

    Mateusz Viste pisze:

    > Nie ma cudów - aby Grześ z Krzysiem mogli pogadać po TCP, to jeden z nich
    > co najmniej musi być poza NATem. Jeśli obaj są za NATem, to pomóc może
    > jedynie oparcie się na osobie trzeciej.
    >
    > Z UDP można próbować kombinować, ale to niezwykle upierdliwa sprawa:
    >
    > Krzyś wysyła datagramy UDP do Grzesia, z portu src 5000 do portu dst 6000.
    >
    > Krzyś -> RouterK -> INTERNET -> RouterG -> Grześ
    >
    > Po drodze RouterK zmienia port źródłowy datagramów na, dajmy na to, 20000.
    Nie zawsze jest to prawdą. To zależy od rodzaju użytego Routera.
    Być może tak jak to napisałeś poniżej FreeBSD zmieni port źródłowy połączenia.

    > W praktyce pojedynczy wpis tablicy sesji wygląda tak (przykład na
    > FreeBSD, zależnie od implementacji routera może być wyświetlony nieco
    > inaczej):
    >
    > em0 tcp 85.86.45.1:54887 (192.168.0.8:56309) -> 80.88.105.69:80
    Sprawdź jak to wygląda w przypadku kiedy Routerem jest Linux.
    W kliencie HTTP przed nawiązaniem połączenia ustawiłem bind
    do lokalnego portu, następie pobrałem stronę, która wyświetla informacje
    o połączeniu (m.in. adres IP, port), adres IP oczywiście był adresem NAT,
    ale port źródłowy się nie zmienił. Gdyby były dwa równoległe połączenia
    z tego samego portu źródłowego, to dla drugiego połączenia
    port źródłowy faktycznie ulega już modyfikacji.

  • 47. Data: 2018-11-05 08:42:00
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sun, 04 Nov 2018 23:23:29 +0100, PawelS pawel(at)wbcd(dot)pl wrote:
> [...]
    > portu, następie pobrałem stronę, która wyświetla informacje o połączeniu
    > (m.in. adres IP, port), adres IP oczywiście był adresem NAT,

    Niektóre implementacje mogą próbować portu nie zmieniać, zgadza się. To
    pomaga m.in. przy RDP w ramach SIP. Ale to bardzo ograniczona zdolność, i
    tak czy inaczej nie pozwalająca wbić się zewnętrznej osobie trzeciej na
    ten sam port by trafić do hosta w LANie (któryś z kolegów to wcześniej
    sugerował).

    > Gdyby były dwa równoległe połączenia
    > z tego samego portu źródłowego, to dla drugiego połączenia port źródłowy
    > faktycznie ulega już modyfikacji.

    Otóż to.

    Mateusz

  • 48. Data: 2018-11-06 18:10:53
    Od: "PawelS pawel(at)wbcd(dot)pl" <f...@e...org>

    Mateusz Viste pisze:

> [...]
    > tak czy inaczej nie pozwalająca wbić się zewnętrznej osobie trzeciej na
    > ten sam port by trafić do hosta w LANie (któryś z kolegów to wcześniej
    Oczywiście mowa tutaj NAT (SNAT/MASQUERADE).
    Tak czy inaczej w przypadku gdy dwa hosty znajdują się za NAT,
    to nawet jeśli obydwa hosty nawiążą połączenie TCP z serwerem
    osiągalnych dla obydwu hostów znajdujących się za NAT
    nawet jak poznają swoje adresy IP+PORT za NAT w dalszym ciągu
    nie będą w stanie ze sobą wymieniać bezpośrednio pakietów.
    Żaden firewall/router/NAT nie wyśle do hosta dla którego robi NAT
    pakietu pochodzącego z "zewnątrz" nie będącego pakietem
    związanym z połączeniem wychodzących z sieci lokalnej
    (oczywiście przy braku translacji w drugą stronę DNAT).

    Tak jak sam napisałeś:
    > Nikt inny z zewnątrz nie "wstrzeli się" w tą samą sesję.

    Poza tym poniższy scenariusz też nie powinien zadziałać:
    gdyż jak sam napisałeś:
    > Tablica sesji NAT to nie tylko relacja "port zewnętrzny = klient w
    > środku". To zestaw kilku informacji: port po translacji + adres IP po
    > translacji + zdalny host + zdalny port + interfejs wyjściowy routera.
    czyli, aby wysłać odebrany pakiet z "zewnątrz" i przesłać do host za NAT,
    dane połączenie musi zostać odnalezione w tablicy sesji NAT,
    w przeciwnym razie translacja odwrotna nie będzie możliwa,
    czyli powyższe próby "Grzesia" zakończą się odrzucaniem pakietów
    oraz ewentualnym logowaniem pakietów, a takie wysyłanie pakietów
    może zostać odebrane jak skan portów i również zablokowane.

    > From: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>
    Może pomóc przypomnieć ? ;)

  • 49. Data: 2018-11-06 18:47:34
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Tue, 06 Nov 2018 18:10:53 +0100, PawelS pawel(at)wbcd(dot)pl wrote:
> [...]
    > ewentualnym logowaniem pakietów, a takie wysyłanie pakietów może zostać
    > odebrane jak skan portów i również zablokowane.

    Ja być może niejasno napisałem, dlatego sprostuję: moja teoria wymaga
    naturalnie by Krzyś wykonał kilka/kilkanaście (im więcej tym lepiej) prób
    w kierunku Grzesia. W ten sposób Grześ ma jakąś tam szansę wpaść na
    poprawną parę portów.
    Jeśli tylko jedna ze stron będzie kombinować, to oczywiście szanse na
    powodzenie są żadne.

    Mateusz

  • 50. Data: 2018-11-06 21:17:53
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

> [...]
    > związanym z połączeniem wychodzących z sieci lokalnej
    > (oczywiście przy braku translacji w drugą stronę DNAT).

    I chyba znalazłem ten dokument, który o tym kiedyś czytałem z masą linków
    dodatkowych.

    http://www.mindcontrol.org/~hplus/nat-punch.html

    Trochę on przeczy stwierdzeniom, że się nie da ;-)

    Oczywiście na start potrzebny jest serwer, żeby zestawić połączenie, ale
    już sam transfer go nie wymaga.

    Co Wy na to?

    --
    pozdrawiam