  • 11. Data: 2015-06-30 09:45:16
    Temat: Re: oscyloskop
    Od: Adam Górski <g...@w...pl>

    On 2015-06-29 22:35, sundayman wrote:

    > no, tyle to ja wiem :) Też robię różne rzeczy na zamówienie, ale jak na
    > razie nie miałem potrzeby inwestować w jakiś sprzęt o podanych tutaj
    > parametrach. Bo i nie widzę zastosowania w tym, co głównie robię
    > (różnego rodzaju sterowniki, audio + okolice, ale też medyczne itp).
    >
    > Więc pytam do czego kolegom w praktyce pasmo 500 MHz ? Coś RF ?

    A jakiego pasma potrzeba żeby wiernie pokazać nawet prostego SPI
    pracującego na 50MHz ? Na moje oko tak właśnie z x10.

    Albo np przetwornik A/D pracujący z 10Ms/s wysyłający dane szeregowo po
    LVDS. 16 bitów. Lekko wychodzi 160Mb/s. I czym to obejrzeć w razie
    problemów ?

    A po co analizator widma do 3GHz ? Żeby sobie zrobić na przykład
    pre-testy do CE. Pomiary w laboratorium kosztują sporo.
    Albo żeby sprawdzić jak wygląda widmo z chińskich modułów radiowych
    pracujących w paśmie 868 i 433.

    Przydałby mi się również jak robiłem 16 bitowego PWM z częstotliwością
    wyjściową 100kHz w fpga . Chociaż wtedy trochę oszukiwałem jak
    sprawdzałem czy działa.

    Po dokupieniu sondy prądowej robiłem pomiary ograniczenia prądowego w
    mojej przetwornicy HV. Taką sondę też trzeba mieć do czego podpiąć.
    Używałem TCP0150 od Tek-a.

    Czyli ogólnie mówiąc weryfikowanie , sprawdzanie i wiarygodność.

    Adam

  • 12. Data: 2015-06-30 10:25:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Adam Górski" napisał w wiadomości
    >A jakiego pasma potrzeba żeby wiernie pokazać nawet prostego SPI
    >pracującego na 50MHz ? Na moje oko tak właśnie z x10.

    Wiernie, co znaczy wiernie ... no, jak transmisja dziala, ale z
    bledami, to trzeba i wiernie ..

    >Albo np przetwornik A/D pracujący z 10Ms/s wysyłający dane szeregowo
    >po LVDS. 16 bitów. Lekko wychodzi 160Mb/s. I czym to obejrzeć w razie
    >problemów ?

    160 ... czym obejrzec Ethernet 1G, SATA (3 - 6Gb/s), prototypy w
    komunikacji, gdzies juz chyba pod 100G podchodzace.

    J.

  • 13. Data: 2015-06-30 12:25:08
    Od: Adam Górski <g...@w...pl>

    On 2015-06-30 10:25, J.F. wrote:

    > Wiernie, co znaczy wiernie ... no, jak transmisja dziala, ale z bledami,
    > to trzeba i wiernie ..

    Taki przykład.

    > 160 ... czym obejrzec Ethernet 1G, SATA (3 - 6Gb/s), prototypy w
    > komunikacji, gdzies juz chyba pod 100G podchodzace.

    Są i takie oscyloskopy które pokażą i ethernet i sate ale za niezłą kasę.

    Adam

  • 14. Data: 2015-06-30 12:28:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2015-06-30 10:25, J.F. wrote:

    >Są i takie oscyloskopy które pokażą i ethernet i sate ale za niezłą
    >kasę.

    Ale my nie o tym co one poza za ile, tylko ile trzeba wydac, jak sie
    np chce robic scalaki do SATA ...

    J.

  • 15. Data: 2015-06-30 12:39:02
    Od: Pawel O'Pajak <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Co to takiego trzeba robić, żeby naprawdę wykorzystać ten sprzęt za
    > xxxxx zł ? Jakiś przykładzik koledzy rzucą ?

    Wystarczy wcale nie tak szybki ukladzik na wieksze prady. Ba, nawet
    calkiem powolny. Jakis sterowniczek krokowca, albo cos w tym stylu. I
    fajnie, tylko gdzies takie bydle generuje np. k'ska szpileczke, ktora
    nie wiadomo ktoredy i skad trafia do procka. I zeby to jeszcze zawsze,
    ale nie, oczywiscie lajza jedna raz na jakis czas sobie przypomni, ze
    musi wk' O'Pajaczka.
    Jak sie chcesz pobawic z modulami komunikacyjnymi, chocby te 43x MHz, to
    by sie i ze 2GS/s przydalo.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 16. Data: 2015-06-30 21:45:11
    Od: Adam Górski <g...@w...pl>

    > Ale my nie o tym co one poza za ile, tylko ile trzeba wydac, jak sie np
    > chce robic scalaki do SATA ...

    Podałem kilka przykładów gdzie może się taki oscyloskop przydać.
    Nie rozumiem co napisałeś choć czytam to już któryś raz.

    Co do pomiarów SATA to nie wystarczy mieć oscyloskop. Trzeba go jeszcze
    umieć podłączyć. I widzieć co się chce zmierzyć. Rozumiem że to taki
    przykład - tylko na co ?

    Adam

  • 17. Data: 2015-07-01 14:11:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Adam Górski" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >Co do pomiarów SATA to nie wystarczy mieć oscyloskop. Trzeba go
    >jeszcze umieć podłączyć. I widzieć co się chce zmierzyć. Rozumiem że

    Ktos sie pytal po co taki oscyloskop.
    Przyklad podales ... taki troche amatorski.

    A sa przeciez przyklady profesjonalne, oni tez potrzebuja oscyloskopow
    do uruchomienia/sprawdzenia swoich produktow ...

    J.

  • 18. Data: 2015-07-01 16:06:36
    Od: Adam Górski <g...@w...pl>

    On 2015-07-01 14:11, J.F. wrote:
> [...]
    >
    > A sa przeciez przyklady profesjonalne, oni tez potrzebuja oscyloskopow
    > do uruchomienia/sprawdzenia swoich produktow ...

    Starałem się dopasować do tych 500MHz...
    Widać jestem amatorem :)

    No ale jakoś nikt nie chciał podać przykładu wiec ja podałem co mi do
    głowy przyszło.

    Jakoś tak tematy typu "Te małe bidne chińskie łapki" bardziej ludzi
    interesują.

    Adam

  • 19. Data: 2015-07-01 22:51:53
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

> [...]
    > głowy przyszło.
    >
    > Jakoś tak tematy typu "Te małe bidne chińskie łapki" bardziej ludzi

    Mam 500MHz/2.5Gs/s i muszę powiedzieć, że nijak mi się to pasmo nie
    przydaje. Kiedyś wydawało mi się, że takie pasmo pozwoli mi znaleźć
    wszystko co błądzi w okolicy i psuje mi stabilność układów. Życie
    pokazało, że bardzo się myliłem (~Heisenberg?). :)

    O wiele bardziej przydaje się długi rekord, dobre jego przeszukiwanie,
    podziały pamięci (jakiekolwiek by nie były), sprzętowe magistrale i...
    szybkość reakcji!

    Jestem od lat fanem Tek-a (mam 3) i stwierdzam, że Tek jakiego znałem i
    podziwiałem skończył się był już dawno. Obecne modele serii 2k, 3k i 4k
    (dalej nie sięgałem) są bardzo rozczarowujące.

    Co to za oscyloskop (odniosę się do serii 4k), który ma 50k akwizycji/s
    w porywach (oczywiste jest, że nie w każdej konfiguracji nastaw max jest
    możliwy) i zwalnia do poziomu zabawki po włączeniu kanałów cyfrowych?
    Mówicie o oscylku z analizatorem widma. Czy ktoś bawił się tym modelem?
    Ja się przez chwilę bawiłem i poza tym, że można fantastycznie powiązać
    widmo z przebiegiem i do tego zobaczyć zmiany w czasie, to praktycznie
    nie da się na nim pracować. zmieniam nastawę i ... czekam... czekam, O!
    odświeżył! Strasznie irytujące.

    Pawle, proszę porozmawiaj z Tespolem, mają handlowców i maszyny do
    testów/prezentacji. Może to co mnie irytuje Tobie nie będzie
    przeszkadzało. Może być też tak, że piszę bzdury przecież ;)
    Sprawdzić zawsze możesz, przy okazji zobaczysz co tak naprawdę
    potrzebujesz.

    Andrzeju, jeśli jeszcze tutaj zaglądasz, wybacz proszę, ale życzę
    Pawłowi jak najlepiej "w zakupie" i wiesz jak ewoluowałem w temacie.

    Irek.N.

  • 20. Data: 2015-07-02 02:09:05
    Od: Pawel O'Pajak <o...@g...pl>

    Powitanko,

    Dzieki Irku za zainteresowanie tematem. Mowisz, ze 500MHz sie nie
    przydaje? A co z glitchami? Przy automatyce to chyba problem.
    Niby niektore oscyloskopy maja wykrywanie takich szpilek (niezaleznie od
    pasma), ale w praktyce to srednio dziala. Nie mowie tylko o moim zlomie,
    ale rowniez o Hamegu.
    Wydaje mi sie, ze pasmo jest potrzebne, bo inaczej to driver ubity, a
    sprawca nieznany, albo procek jak rzad - co innego obiecuje, co innego
    robi;-)

    > Pawle, proszę porozmawiaj z Tespolem, mają handlowców i maszyny do
    > testów/prezentacji.

    Tespol robi tajemnice z cen, ale nie sadze, zeby mieli taniej niz gdzie
    indziej. A z tego co sie zorientowalem, to do 100MHz oferta Teka jest
    atrakcyjna, ale powyzej, to juz nie sa konkurencyjni. Taki LeCroy z
    pasmem 500 i 4 kanalami (plus logiczne) da sie kupic za 7000k$.
    Choc przyznam, ze z pobieznego przestudiowania instrukcji, to teka
    wlaczam i pracuje, a LeCroya po miesiacu studiowania jestem w stanie
    uruchomic;-)

    > Andrzeju, jeśli jeszcze tutaj zaglądasz, wybacz proszę, ale życzę
    > Pawłowi jak najlepiej "w zakupie" i wiesz jak ewoluowałem w temacie.

    No wlasnie liczylem, ze Andrzej sie odezwie, ale dawniej go widzialem
    niz Marka Dz.
    Dochodze do wniosku, ze kupowanie all-in-one nie ma sensu. Do logicznych
    mam Zero-plusa z analiza protokolow, analizator widma az tak pilny nie
    jest, ale taniej jest kupic osobno (akurat Teka):
    http://www.techni-tool.com/767TE3061?whence=

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa