  • 51. Data: 2016-09-22 11:53:18
    Temat: Re: [ot] tv - wyciszanie reklam
    Od: Czarek Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 19.09.2016 o 14:01, 1634Racine pisze:
    > czy istnieje takie urzadzenie/przystawka do tv (kablowka):
    > film, w momencie rozpoczecia emisji reklam - ciach, wylacza dzwiek,
    > koniec reklam i dalszy ciag filmu - wlacza dzwiek.
    > Jak powinno rozpoznawac reklamy? - moze tak, jak programuje sie (w
    > kazdym razie kiedys tak bylo) magnetowidy dla automatycznego nagrywania
    > konkretnego filmu, tzn. po nr jego "kodu emisyjnego", w momencie
    > przerwania filmu *moze* jest jakas zmiana kodu na cos specyficznego dla
    > reklam, a potem powrot do kodu filmu... No nie wiem, kombinuje...
    > wymyslili juz takie ustrojstwo?

    Poszukaj w starych Radioelektronikach (lata 80?). Miały być wysyłane
    sygnały dla magnetowidów w telegazecie, ale chyba nie doszło do tego.
    Moim zdaniem skuteczne jest nagrywanie i oglądanie z pewnym opóźnieniem,
    albo następnego dnia.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 52. Data: 2016-09-22 12:50:15
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 22 września 2016 11:02:13 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    > Użytkownik sczygiel napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Tam moze jeszcze byc masa cudow poza samym skladem. Jak chocby te
    > dojelitowe.

    Ale zazwyczaj te dodatkowe składniki są wypisane w ulotce.
    Więc jak widać że dodatek to tylko jakaś glazura, aspartam, cukier czy coś to znaczy
    ze kompatybilne.
    Jak dodatkowo kofeina czy witamina C to też raczej szkody nie zrobi.
    Ale jak jest z czymś ciekawszym to juz sprawa robi się sliska.

    Lekarze maja grube książki (których zazwyczaj i tak nie czytają) z opisami co z czym
    sie gryzie i przy jakich chorobach danej mikstury nie wolno stosować...

    Zwykly ludek może tylko zdrowym rozsądkiem się kierować...

    > Bayerowska ma kofeine w skladzie ?

    Nie. Bajerowska jest czysta.
    Ta tańsza miała kofeine. Do dostania w tesco bez recepty.
    Sądziłem że aspiryna raz na jakiś czas nie zaszkodzi a kofeina pomoże nie spać za
    kierownicą.
    Ale to u mnie nie działa. :)
    Ten test niestety sie nie udał. Pożytku z tego nie było.

    > Probowales zwyklej polopiryny ? Miliony Polakow to zazywaja i raczej
    > problemow nie powoduje.

    Nie było jej na półce. Albo podobnie droga była jak bajerowska. Nie pamiętam.
    Pewnie w aptece by sie dało dostać.

    > Potrzebujesz dodatkowo kofeiny ? To moze popic kawa ?
    > (czy raczej ... polopiryne woda, a po pol godzinie filizanka kawy, no
    > bo kto wie jak reaguje aspiryna z kawa :-)

    Nie, raczej to byl taki lifehack.
    Bayerowska aspiryna była w przeliczeniu na gram aspiryny ze 4x droższa niż te
    aspiryny z kofeiną.
    Kofeina byla przypadkiem :) Taki gratis.

    Generalnie jest sporo takich sytuacji gdzie dany składnik leku można dostać gdzieś
    indziej i taniej. Tyle że to nie zawsze działa jak powinno i jest to stąpanie po
    kruchym lodzie.

    Vide paracetamol:
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Paracetamol#Przedawkow
    anie

    problem może sie pojawić już po przyjęciu 4g w 8h.
    Wątroba sie niszczy chyba podobnie mocno jak przy grzybach.
    A kupić można bez problemu.
    Sliska sprawa...

  • 53. Data: 2016-09-22 13:14:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    napisał:

    >Ale zazwyczaj te dodatkowe składniki są wypisane w ulotce.

    Ale moga byc "nieskladnikowe". Forma krystalizacji, stopien
    rozdrobnienia, czy np izomery czy prawo-lewoskretnosc.
    Albo te dodatki "masa tabuletae" bez podania co to..

> [...]

    >Lekarze maja grube książki (których zazwyczaj i tak nie czytają) z
    >opisami co z czym sie gryzie i przy jakich chorobach danej mikstury

    Sami mowia, ze interkacje 2 lekow to sie czesto bada, ale 3 czy 4
    naraz to juz rzadko.

    >Nie. Bajerowska jest czysta.
    >Ta tańsza miała kofeine. Do dostania w tesco bez recepty.

    Etopiryna ?

    >Sądziłem że aspiryna raz na jakiś czas nie zaszkodzi a kofeina pomoże
    >nie spać za kierownicą.
    >Ale to u mnie nie działa. :)

    Ale jest tez masa tanich czystych aspiryn.
    Bayer jest wyjatkowo drogi, przynajmniej w Polsce.
    Najtaniej dostepna w jest w USA, tam kilogramy mozesz kupic.

    Przy czym ... z jednej strony to proste chemikalium, ktorego produkcje
    na swiecie opanowano od wieku, nie powinno byc drogie.
    Ale jakas "made in China" to bym wolal omijac ... albo miec
    zapewnienie, ze ktos to w kraju doglebnie sprawdza ...

    >Nie było jej na półce. Albo podobnie droga była jak bajerowska. Nie
    >pamiętam.
    >Pewnie w aptece by sie dało dostać.

    Bywa i sklepach i jest raczej sporo tansza.

    ale naprawde tanio
    https://www.walmart.com/browse/health/aspirin/976760
    _1172220_1172219

> [...]
    >https://pl.wikipedia.org/wiki/Paracetamol#Przedawko
    wanie
    >problem może sie pojawić już po przyjęciu 4g w 8h.

    tylko ze tabletka ma 500mg. To by trzeba lykac co godzine.

    No coz - wszystko jest jednoczesnie lekiem i trucizna, zalezy od dawki
    i okolicznosci.
    Zwykla woda - dawka smiertelna okolo 6 litrow ...

    J.

  • 54. Data: 2016-09-22 15:17:04
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    W usa aspiryna jest powszechnie stosowanym prepratem od glowy bolenia do kuski
    stojenia. Oni tam nie uzywaja nic innego jak glowa boli. Acard i zamienniki zawiera
    czynny skladnik aspiryny w ilosci sladowej z punktu widzenia organizmu czlowieka.
    Prawie homeopatia. Ale dziala. Przede wszystkim zmniejsza lepkosc krwi. Dlatego
    zalecaja ludziom starszym z pozapychanymi tetnicami. Aspiryna ma i inne dzialanie. W
    USA zrobiono kiedys badania czy skuteczna jest w przypadku nowotworow. Przez wiele
    lat braly w badaniu udzial pielegniarki. W grupie zazywajacej aspiryne w miare
    systematycznie ilosc przypadkow zachorowani na raka piersi byla znaczaco mniejsza niz
    u nie uzywajacych aspiryny. Te ktore zazywaly aspiryne mialy mniejsza sklonnosc do
    przerzutow i nawrotow choroby, dluzszy byl tez byl u nich czas przezycia w przypadku
    niepowodzenia leczenia. Uwazam ze dobrze ze sa reklamy acardu i zamiennikow. Dzieki
    tej reklamie jest cien nadziei ze wiecej ludzi umrze ze starosci. Podobnie z
    preparatami na stawy. Dokad mi sie kolano nie spierdolilo uwazalem je za zbedne. Ale
    od ponad dwoch lat lykam dziennie dwie, trzy kapsulki Artresanu i moge normalnie zyc.
    Kiedys zrobilem eksperyment i ze dwa tygodnie nie lykalem. Bol powrocil. Znam wiele
    osob w moim wieku z takimi samymi dolegliwosciami. Ci co systematycznie lykaja
    artresan lub podobne suplementy normalnie zyja. Tacy co nie lykaja czekaja na
    operacje.

  • 55. Data: 2016-09-22 16:00:40
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Wed, 21 Sep 2016 19:47:14 +0200, "re" <r...@r...invalid> wrote:
    > kupuje np drukarkę HP a tu po czasie okazuje się

    Że za mniej niż 500 PLN można kupić drukarkę zasilaną atramentemi z
    butelek. Wężykiem...

  • 56. Data: 2016-09-22 16:11:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "slawek" napisał w wiadomości grup

    >Że za mniej niż 500 PLN można kupić drukarkę zasilaną atramentemi z
    >butelek. Wężykiem...

    To sie okaze, ze glowica wysiadla, a wymiana kosztuje 600zl.
    A wysiadla dlatego, ze uzywal pan zlego atramentu, tylko oryginalne sa
    dobre :-)

    Ale cos drga w systemie
    http://antyweb.pl/naprawa-rtv-agd/

    ... nie mam nic przeciwko, aby to zawitalo i do nas ... tylko czy
    Szwedom sie uda

    J.

  • 57. Data: 2016-09-22 16:26:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >W usa aspiryna jest powszechnie stosowanym prepratem od glowy bolenia
    >do kuski stojenia.
    >Oni tam nie uzywaja nic innego jak glowa boli.

    Czesto pomaga, wiec nie ma sie co dziwic.

    Ale ...
    https://www.walmart.com/ip/Equate-Aspirin-Tablets-32
    5-Mg-Pain-Reliever-Fever-Reducer-500-Ct/10325057
    opakowanie 500 tabletek po 325mg to dozywotni zapas srodkow
    przeciwbolowych ?

    To chyba jednak dla tych, co chca sobie krew rozrzedzic i codziennie
    po jednej.

    A kosztuje - $3.64. Tyle co Bayer w Polsce chce za jakies 10 tabletek

    Ale i u nich Bayer jest drogi
    https://www.walmart.com/ip/Bayer-Aspirin-Coated-Tabl
    ets-325mg-24-count/17248396

    choc jak wiadomo - hurtem taniej
    https://www.walmart.com/ip/Bayer-Genuine-Bayer-Aspir
    in-100-Ct/12444551
    ale zeby az tak taniej ?

    Sa tez male pigulki
    https://www.walmart.com/ip/Bayer-Low-Dose-Aspirin-Re
    gimen-Pain-Reliever-200-Ct/12444554

    Co ciekawe - drozsze niz te duze :-)

    No i nie wiem ... edycja specjalna limitowana ?
    https://www.walmart.com/ip/Bayer-Aspirin-Pain-Reliev
    er-Fever-Reducer-Coated-Tablets-325mg-50-count/19322
    792

    Ale nie uczmy Walmarta interesow robic :-)

    J.

  • 58. Data: 2016-09-22 16:47:25
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2016-09-22 16:11, J.F. wrote:
    (ciap)
    > Ale cos drga w systemie
    > http://antyweb.pl/naprawa-rtv-agd/
    >
    > ... nie mam nic przeciwko, aby to zawitalo i do nas ... tylko czy
    > Szwedom sie uda

    Ja za to mam!
    Cytuję: "Obniżanie podatków to tylko część planu - drugim członem jest
    podniesieni podatków na nowe produkty." rozumiem, że to dotyczy podatku VAT

    Demolkę VAT-u ma robić koalicja socjaldemokratów i zielonych,
    ręczne gmeranie w gospodarce - skąd ja to znam...

    Moim zdaniem różnicowanie stawek VAT to skrajna głupota ,
    nieodpowiedzialność lub co gorsze dywersja.

    Włodek

  • 59. Data: 2016-09-22 17:46:10
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "yabba"

    > A w trybie "jednorazowej sprzedaży", to w ogóle imo nie ma sensu.
    > Kto zapłaci za taki dynks kilkaset zł ? A tyle by musiało kosztować, żeby
    > coś sensownego zarobić.

    To już lepiej płacić kilkanaście/kilkadziesiąt złotych miesięcznie za pakiet
    płatnej TV bez reklam.
    ---
    Gdzie sprzedają tę telewizję bez reklam ?

  • 60. Data: 2016-09-22 17:52:56
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "slawek"

    > kupuje np drukarkę HP a tu po czasie okazuje się

    Że za mniej niż 500 PLN można kupić drukarkę zasilaną atramentemi z
    butelek. Wężykiem...
    ---
    No wiesz, pomyślałem czemu właściwie tak nie jest :-)