  • 31. Data: 2017-11-10 19:30:48
    Temat: Re: paski led - wątpliwości do do efektywności energetycznej
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-11-10 o 18:38, Jawi pisze:

> [...]
    > wyregulować prąd na diody mniejszy to tak zrobiłem.
    > Padały mi co 8 miesięcy, do roku. Mam to szczęście, że prawie wszystkie
    > "żarowki " mam na przetwornicy więc wymiana małego rezystorka SMD to nie
    > problem. Zmiana prądu o 10% spowodowała, że od 2-3 lat nie wymieniam
    > żarówek LED. Kupuje lampy LED o większej mocy niż potrzeba i zmniejszam
    > płynący prąd w diodach.
    > Jedyny problem to mam kilka lamp na GU10.
    > Moim zdaniem jeśli to możliwe, to zamiast tą diodę studzić, to lepiej ją
    > mniej grzać, tylko dobrać moc trochę na wyrost.

    Zakładałem, że następne paski to wybiorę tak, aby dawały za dużo światła
    i zasilę z zasilacza 12V przez szeregową diodę (nie planuję grzebać w
    zasilaczu, ani robić własnego) aby to było wieczyste.

    Nie mam jeszcze żadnych żarówek LED. Się zastanawiam jak przygotować
    żyrandol do tego. Widziała by mi się jakaś podkładka pod klosz i pod
    nakrętkę na oprawce tak aby tamtędy mogło przepływać powietrze.
    Przypuszczam, że zwiększyło by to chłodzenie dość znacznie i o to mi
    chodzi, ale nie spotkałem informacji o czymś takim, ale też nie szukałem.
    P.G.

  • 32. Data: 2017-11-11 11:14:38
    Od: ww <w...@o...pl>

    W dniu 2017-11-10 o 18:10, ToMasz pisze:

    > w pokoju 40m? podłączyłem 36W pasków 2835. zacząłem się zastanawiać czy
    > nie jest za jasno, ale (wtedy) 3 letnia córka wstała, bez słowa poszła
    > do przedpokoju, wróciła do zabawy w okularach słonecznych :) Więc Twoje
    > 100 wat jest na granicy szaleństwa. PRzewymiarowanie - OK, ale 100W -
    > przegięcie.

    Biore duzą poprawkę na chińskie waty.

    > Zapomnij. zaletą oswietlenia diodowego jest możliwość rozproszenia,
    > powodująca brak widocznych cieni. A Ty chcesz tą zaletę usunąć.

    A jakie są w takim razie zalety "żarówek" LED? Nie ma żadnych?

    > zasilacze kupisz na "allegro holandpoland" na kilkadziesiąt kupionych
    > żaden nie umarł, a całej rodzinie doookoła montuje diodki (zazwyczaj w
    > kuchni, albo korytarzach.) Ale sterowanie PWM nie jest takie banalnie
    > proste. znaczy jest, ale ja włączam 230v wtedy kiedy chce mieć jasno.

    No ja raczej też. Normalny wyłącznik mam na ścianie.

    > - jak zgaduje- będziesz miał cały czas zasilane jakieś urządzenie, które
    > na żądanie "puści" prąd do diodek? A moze inaczej to wykombinowałeś?

    To pytanie podchwytliwe?

  • 33. Data: 2017-11-11 11:17:28
    Od: ww <w...@o...pl>

    W dniu 2017-11-10 o 13:00, Janusz pisze:

    > Jak zamiast to daj sobie spokój z paskami, mają nędzną jasność i spada
    > ona z czasem,
    > Jak chcesz uzyskać 100W to ja bym dał dwa koby po 50W z radiatorem mają
    > one w sobie zasilacz np takie:
    > http://allegro.pl/50w-230v-dioda-modul-cob-led-bialy
    -3200k-6500k-i6954051530.html

    > albo więcej mniejszych i regulować jasność przez wyłączanie ich, są 20W-owe
    > http://allegro.pl/20w-230v-dioda-modul-cob-led-bialy
    -3200k-6500k-i6996789677.html

    A to chińskie cudo za 50 centów jest takie rewelacyjne? Przecież to
    pewnie 100 razy trudniej schłodzić. Czemu taki byle jaki moduł ma być
    lepszy od diodek na taśmach?

    Jedynie kwestia zasilania odpada a to oczywiście może być zaleta. Ale
    też i wada bo miałem inne plany co do sterowania jasnością.

  • 34. Data: 2017-11-11 13:05:44
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-11-11 o 11:17, ww pisze:

> [...]
    >

    > A to chińskie cudo za 50 centów jest takie rewelacyjne? Przecież to
    > pewnie 100 razy trudniej schłodzić. Czemu taki byle jaki moduł ma być
    Bo je musisz na coś co będzie ciepło odbierało nakleić, a tutaj
    wystarczy radiator ze starego pentiuma, wiadomo miejsce na to musi być,
    ale wg mnie mniej pierniczenia z jednym radiatorem.

    > Jedynie kwestia zasilania odpada a to oczywiście może być zaleta. Ale
    > też i wada bo miałem inne plany co do sterowania jasnością.
    Dlatego dałem Ci drugą propozycję z 20W modułami, możesz mieć ich kilka i
    włączać po kolei wg potrzeb.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 35. Data: 2017-11-11 13:27:11
    Od: ww <w...@o...pl>

    W dniu 2017-11-11 o 13:05, Janusz pisze:

    > Bo je musisz na coś co będzie ciepło odbierało nakleić,

    Wiadomo
    > a tutaj
    > wystarczy radiator ze starego pentiuma, wiadomo miejsce na to musi być,
    > ale wg mnie mniej pierniczenia z jednym radiatorem.

    Teoretycznie tak. Ale jak się wejdzie w szczegóły (np to jak duży w
    praktyce ten radiator musi być) to może jednak być więcej pierniczenia.

    > Dlatego dałem Ci drugą propozycję z 20W modułami, możesz mieć ich kilka i
    > włączać po kolei wg potrzeb.

    Pytanie jaki wtedy mi wyjdzie zakres regulacji. W praktyce może się
    okazać, że w normalnych warunkach używam ciągle 1 moduły i świeci
    mi tylko kawałek lampy. To chyba nie wyjdzie zbyt fajnie.

    No i jeszcze kwestia jak konkretnie te moduły zapalać. Triaki?

  • 36. Data: 2017-11-11 14:59:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 11 Nov 2017 11:17:28 +0100, ww napisał(a):
> [...]
    >
    > A to chińskie cudo za 50 centów jest takie rewelacyjne? Przecież to
    > pewnie 100 razy trudniej schłodzić. Czemu taki byle jaki moduł ma być

    Tajwanczyki na to duzo pieniedzy wydali i rezultaty sa swietne ...
    ale prawde mowiac to mam podobne zdanie - przeciez to matryca LED,
    wiec czemu ich nie zamontowac na pasku ?
    Chlodzenie bedzie lepsze ... o ile sie o nie w pasku zadba (w tym
    module trzeba zadbac bardziej).

    Glowna wada paskow to IMO "kot w worku" - nikt sie nie pochwali jakie
    diody zamontowali, jakie maja parametry, tylko sie chwala przewaga
    diod 3528 nad 2835 :-)
    A jak sie pochwala, to chinskie lumeny sie objawia :-)

    Przy czym te 6500K ... ma taka swietlowke - trupio niebieskie swiatlo
    daje.

    J.

  • 37. Data: 2017-11-11 15:11:44
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > No ja raczej też. Normalny wyłącznik mam na ścianie.

    > To pytanie podchwytliwe?

    nie. poprostu nie wiem jak masz zamiar zrobić regulacje mocy oświetlenia
    w prosty sposób

    ToMasz

  • 38. Data: 2017-11-11 15:25:27
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

> [...]
    > diod 3528 nad 2835 :-)
    > A jak sie pochwala, to chinskie lumeny sie objawia :-)
    temat: Nieśmiertelne diody.
    data: 02-11-2016
    autor ToMasz
    poszukajcie sobie. mój serwer (eternal se....) nie udostępnia juz tego
    postu, wiec nie podam lepszego linka

    ToMasz

    Ps od mniej wiecej tamtego czasu, albo i dłuższego na ponad 1000diod w
    domu kilka padło. czyli znacznie mniej niż 1 procent. dużo, około 10%
    padło przy zasilaniu z 230v. mimo że powinno działać i napiecie pracy
    jest nawet niższe niż 12V na pasek, diody dostają takiej czarnej kropki
    w środku struktury, więc to na bank rozwalenie w wyniku za wysokiego
    napięcia a nie przegrzania.