  • 1. Data: 2017-11-09 09:31:01
    Temat: Programowanie AT91SAM7/9 pod Linuksem
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Orientujecie się może jak wygląda kwestia możliwości programowania nieco
    starszych układów ARM od Atmela pod Linuksem. Mam w domowej bibliotece
    może ze dwie książki poświęcone tej rodzinie, ale ponieważ zostały
    wydane one już jakiś czas temu, zawarte tam przykłady opierają się na
    dość starym oprogramowaniu pod Windows.

    Wiem, że na stronie Atmela dostępny jest następujący Toolchain:
    http://www.atmel.com/tools/atmel-arm-toolchain.aspx?
    tab=overview
    Te narzędzia będą kompatybilne z czymś w rodzaju AT91SAM7S256?

    Moja wątpliwość bierze się stąd, że obsługa starszych układów ARM od
    Atmela nie została zaimplementowana w Atmel Studio (swoją drogą także
    dostępnym tylko pod Windowsem). Prawie ideałem pod tym względem jest
    moim zdaniem firma Microchip - nie dosyć, że MPLAB X działa pod
    Linuksem, to jeszcze obsługuje całą gamę "zabytkowych" układów tej
    firmy, pamiętających lata dziewięćdziesiąte.

  • 2. Data: 2017-11-09 13:54:29
    Temat: Re: Programowanie AT91SAM7/9 pod Linuksem
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Atlantis <m...@w...pl> napisał(a):
> [...]
    tab=overview
    > Te narzędzia będą kompatybilne z czymś w rodzaju AT91SAM7S256?

    Prawie na pewno tak. Ten toolchain bazuje na GNU ARM Embedded Toolchain
    (https://launchpad.net/gcc-arm-embedded), który obsługuje praktycznie
    wszystko. Komenda arm-none-eabi-gcc --target-help zwraca listę:
    Known ARM CPUs (for use with the -mcpu= and -mtune= options):
    arm1020e arm1020t arm1022e arm1026ej-s arm10e arm10tdmi arm1136j-s
    arm1136jf-s arm1156t2-s arm1156t2f-s arm1176jz-s arm1176jzf-s arm2 arm250
    arm3 arm6 arm60 arm600 arm610 arm620 arm7 arm70 arm700 arm700i arm710
    arm7100 arm710c arm710t arm720 arm720t arm740t arm7500 arm7500fe arm7d
    arm7di arm7dm arm7dmi arm7m arm7tdmi arm7tdmi-s arm8 arm810 arm9 arm920
    arm920t arm922t arm926ej-s arm940t arm946e-s arm966e-s arm968e-s arm9e
    arm9tdmi cortex-a12 cortex-a15 cortex-a15.cortex-a7 cortex-a17
    cortex-a17.cortex-a7 cortex-a5 cortex-a53 cortex-a57 cortex-a57.cortex-a53
    cortex-a7 cortex-a72 cortex-a72.cortex-a53 cortex-a8 cortex-a9 cortex-m0
    cortex-m0.small-multiply cortex-m0plus cortex-m0plus.small-multiply
    cortex-m1 cortex-m1.small-multiply cortex-m3 cortex-m4 cortex-m7 cortex-r4
    cortex-r4f cortex-r5 cortex-r7 cortex-r8 ep9312 exynos-m1 fa526 fa606te
    fa626 fa626te fa726te fmp626 generic-armv7-a iwmmxt iwmmxt2 marvell-pj4
    mpcore mpcorenovfp native strongarm strongarm110 strongarm1100
    strongarm1110

    AT91SAM7S256 to jest ARM7TDMI i jak najbardziej jest on na lście.

    > Moja wątpliwość bierze się stąd, że obsługa starszych układów ARM od
    > Atmela nie została zaimplementowana w Atmel Studio (swoją drogą także
    > dostępnym tylko pod Windowsem).

    Kompilator pewnie obsługuje, tylko im się w IDE nie chciało dorabiać.

    > Prawie ideałem pod tym względem jest
    > moim zdaniem firma Microchip - nie dosyć, że MPLAB X działa pod
    > Linuksem, to jeszcze obsługuje całą gamę "zabytkowych" układów tej
    > firmy, pamiętających lata dziewięćdziesiąte.

    Od paru miesięcy to już jest jedna firma :)

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 3. Data: 2017-11-09 14:24:08
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    On 09.11.2017 13:54, Grzegorz Niemirowski wrote:

    > AT91SAM7S256 to jest ARM7TDMI i jak najbardziej jest on na lście.

    Ok, dzięki. Chciałem kiedyś, w wolnej chwili poeksperymentować z tym
    układem.

    > Od paru miesięcy to już jest jedna firma :)

    Tak, ale nie wygląda na to, żeby spieszyli się z integracją. To znaczy
    niby na stronach Microchipa dostępna jest dokumentacja układów Atmela,
    nie liczę jednak, żeby ich obsługa w przewidywalnej przyszłości miała
    się pojawić w MPLAB X. ;)

  • 4. Data: 2017-11-10 20:53:56
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 11/9/2017 9:31 AM, Atlantis wrote:
    > Orientujecie się może jak wygląda kwestia możliwości programowania nieco
    > starszych układów ARM od Atmela pod Linuksem.

    Kiedys to trzaskałem. Mają kilka wad z czego najwazniejsza dotyczyła
    marketingu :D

    Żeby łatwiej Ci było masz tutaj mauteńki przykład jak mozna "migać
    diodą" na SAM7X256 który sie praktycznie nie różni od S256 poza
    duperelami nieistotnymi dla przykładu.

    https://drive.google.com/open?id=0B_tdetIhaLvadUt5b3
    o2Nm5nWkE

    Być może nawet zadziała wprost bez zmian. Istota przykladu jest
    "wszystko widać". Odpalany jest kompilator składający binarke z kilku
    elementów. Masz kontrole nad wszystkim. Używałem yagarto jak pamiętam.

    Jeśli chodzi o wieksze przykłady to pisałem i debugowalem w Eclipse.
    Ponadto prawda jest taka ze jak się ma sensowny wartsztat to soft na
    mikrokontroler pisze się i uruchamia poza nim. Programowanie i odpalanie
    na faktycznym sprzecie to raz w tygodniu dla sportu a i to za często.
    Innymi słowy używanie dziadowskich IDE prodcentów uC mija się z celem
    dla większego kawałka softu.