  • 11. Data: 2019-06-26 23:04:47
    Temat: Re: pierwszenstwo pieszego
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 26 czerwca 2019 12:54:41 UTC-5 użytkownik J.F. napisał:
    > Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Chujowo napisano. Trzeba przerredagowac. Np
    > "Pieszemu nie wolno wchodzic bezposrednio przed jadacy pojazd nawet na
    > przejsciu.
    > Pieszy ktory juz znajduje sie na przejsciu ma pierwszenstwo"

    Nadal jest kiepsko. Wskocze pod kola jak auto bedzie 2m od przejscia.
    Mam pierwszenstwo? Mam.
    A ze przed chwila je zlamalem? No i co? Ja zaplace za uszkodzona maske w aucie a
    kierowce do wiezienia bo mnie przejechal.

    Do kitu takie prawo. Jakby go nie bylo to bylo by tak samo kiepsko. Wiec po co one?

    Jak to naprawic?
    Nie da sie. Znaczy sie da ale albo jedna grupa bedzie miala przekichane albo druga.
    Zadbac o obie naraz tak zeby to mialo rece i nogi sie nie da. Zawsze bedzie tak ze w
    jakiejs sytuacji przepisy beda niezyciowe.

    Co najwiecej pomoze? Kultura. Ale i ona nie uczyni cudu.

  • 12. Data: 2019-06-27 08:44:33
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Wednesday, June 26, 2019 at 8:46:00 PM UTC+2, Shrek wrote:

    > Ale po co tak kombinowć - jeśli nie wolno wchodzić przed jadący pojazd
    > to fachowo nazywa się to "ustąpienie pierwszeństwa".

    No nie, bo wejscie gdy pojazd jest "w sensownej odleglosci" czyli moze zatrzymac sie
    bez zwijania asfaltu jest calkowicie dopuszczalne, a ewidentnie jest to nie
    ustapienie pierwszenstwa.

  • 13. Data: 2019-06-27 09:36:06
    Od: p...@g...com

    --Ktos biegly w niemieckim i przetlumaczy ?

    https://www.stvo.de/strassenverkehrsordnung/109-26-f
    ussgaengerueberwege

    Bo widze tam tak:
    "pojazdy powinny umozliwic przejscie pieszemu, ktory w rozpoznawalny
    sposob chce skorzystac z przejscia".

    w praktyce oznacza to ze pieszy zblizajacy sie do przejscia ma pierwszenstwo, male
    dzieciaki chodzace samopas uczone sa aby najpierw stanac i wyciagnac reke
    sygnalizujac chec przejscia, te starsze co maja smartfony wchodza bez patrzenia :-)
    na przejsciach w Niemczech ginie sladowa ilosc osob, w Bremie (liczba mieszkancow
    ponad pol miliona) zginelo w zeszlym roku 6 osob w tym na pasach 0 (zero)

    https://wiadomosci.radiozet.pl/Polska/Rok-2018-na-dr
    ogach.-Wypadki-ofiary-ranni-statystyki-KGP

    tymczasem Bolanda idzie swoja droga

    Mimo to, wypadki na pasach wciąż stanowią aż 40% wszystkich wypadków z udziałem
    pieszych.

    Przejście dla pieszych: 285 trupow idacych na konto durni ktorzy zasiadaja w
    poselskich lawach

  • 14. Data: 2019-06-27 09:38:20
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2019-06-26 o 20:45, Shrek pisze:

    > Ale po co tak kombinowć - jeśli nie wolno wchodzić przed jadący pojazd
    > to fachowo nazywa się to "ustąpienie pierwszeństwa".

    ussgaengerueberwege

    > No i? Wygląda rozsądnie.

    > A dlaczego stoi? Jak dla mnie skoro idzie albo już stoi koło przejścia
    > (nie ma powodu żeby stał - poprzedni kierowcy już są zobowiązani ustąpić
    > w myśl niemieckiego prawa), to widać ma w tym jakiś cel. Jak idziesz do
    > kibla, to zwykle się odlać (albo dwójka), do łóżka spać albo uprawiać
    > seks, do knajpy się napić a do przejścia... no przejść.

    Pieszy powinien mieć coś w rodzaju stopu dla aut - nie ma prawa wejść na
    przejście bez zatrzymania się. Bo jeśli wchodzi z marszu to często ginie.
    T.

  • 15. Data: 2019-06-27 09:44:49
    Od: p...@g...com

    --Bo jeśli wchodzi z marszu to często ginie.

    Tylko na Węgrzech i w Rumunii jest tak samo. W innych krajach UE piesi są
    zdecydowanie bardziej uprzywilejowani. W Niemczech, Austrii czy Belgii pieszy ma
    pierwszeństwo już na chodniku, jeśli wyraźnie daje sygnały, że ma zamiar z niego
    skorzystać. W Norwegii i we Francji prawo jest jeszcze bardziej restrykcyjne i
    nakazuje zatrzymanie samochodu przed przejściem, nawet jeśli stojący przy nim pieszy
    nie wygląda na zainteresowanego wejściem na zebrę. Trudno wyobrazić sobie takie
    rozwiązanie w Polsce, gdzie kultura jazdy jest zupełnie inna.

    cytujac pis ministra "niedasie"

  • 16. Data: 2019-06-27 10:12:54
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Thursday, June 27, 2019 at 9:44:50 AM UTC+2, p...@g...com wrote:
    > Trudno wyobrazić sobie takie rozwiązanie w Polsce, gdzie kultura jazdy jest
    zupełnie inna.
    > cytujac pis ministra "niedasie"

    Juz kiedys o tym mysleli i (o ile pamietam) glownym problemem bylo to, co bedzie tuz
    po zmianie, tzn. spodziewaja sie wzrostu wypadkow na przejsciach (raczej slusznie) i
    nikt nie chce brac za to odpowiedzialnosci.
    Jak zmienia, to sporo pieszych bedzie wlaziolo jak barany na pasy (bo im wolno, choc
    teraz niby nie, ale tez sporo takich...), a kierowcy jeszcze sie nie
    dostosuja/przyzwyczaja/nie beda wiedziec...

  • 17. Data: 2019-06-27 10:22:09
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie dziwie sie ze musza tam gdzie jak twierdzisz jest wysoka cywilizacja walczyc ze
    smogiem itp. Jeden pieszy zatrzyma od jednego do nieskonczonosci pojazdow ktore do
    ruszenia zuzyja kilkadziesiat razy wiecej paliwa niz by jechaly. Jesli chcemy miec
    czyste powietrze w miastach to piesi na jezdnie moga wchodzic dopiero jak przepuszcza
    jadace samochody. W miejscach szczegolnego ryzyka dopuscil bym stosowanie
    sygnalizacji swietlnej na zadanie ale z podstawowym cyklem nie krotszym niz dwie
    minuty.

  • 18. Data: 2019-06-27 10:28:07
    Od: p...@g...com

> [...]
    choc teraz niby nie, ale tez sporo takich...), a kierowcy jeszcze sie nie
    dostosuja/przyzwyczaja/nie beda wiedziec...

    znaczy chcialbys w magiczny sposob przejsc do etapu kiedy piesi i kierowcy beda w
    100% ogarniac temat ? a w Sw. Mikolaja tez wierzysz ? wiadomo ze bez odpowiedniej
    kampanii informacyjnej slupki moga pojsc w gore ale chowanie glowy w piasek nic nie
    da (poza kolejnymi ofiarami)

  • 19. Data: 2019-06-27 10:38:54
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 2019-06-27 o 09:36, p...@g...com pisze:
    > Mimo to, wypadki na pasach wciąż stanowią aż 40% wszystkich wypadków z udziałem
    pieszych.

    Chyba już to pisałem w innym wątku: zlikwidować pasy i spadnie do 0%

    --
    SW3
    ----

  • 20. Data: 2019-06-27 10:46:08
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 2019-06-26 o 20:45, Shrek pisze:
    > Ale po co tak kombinowć - jeśli nie wolno wchodzić przed jadący pojazd
    > to fachowo nazywa się to "ustąpienie pierwszeństwa".

    Nie "nie wolno wchodzić przed jadący pojazd" tylko "nie wolno wchodzić
    BEZPOŚREDNIO przed jadący pojazd". Z poprzednich dyskusji wiem, że tego
    nie ogarniasz ale z łaski swojej chociaż nie zjadaj istotnych fragmentów
    przepisów.

    --
    SW3
    ----