  • 21. Data: 2019-06-27 11:14:36
    Temat: Re: pierwszenstwo pieszego
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Thursday, June 27, 2019 at 10:28:09 AM UTC+2, p...@g...com wrote:

    > znaczy chcialbys w magiczny sposob przejsc do etapu kiedy piesi i kierowcy beda w
    100% ogarniac temat ? a w Sw. Mikolaja tez wierzysz ? wiadomo ze bez odpowiedniej
    kampanii informacyjnej slupki moga pojsc w gore ale chowanie glowy w piasek nic nie
    da (poza kolejnymi ofiarami)

    nikt nie chce byc tym, ktory cos tam zmienil i wzrosla ilosc zabitych => zle wyglada
    w CV ;) a politycy nie patrza dalej niz termin kolejnych wyborow :(

  • 22. Data: 2019-06-27 11:22:28
    Od: p...@g...com

    --nikt nie chce byc tym, ktory cos tam zmienil i wzrosla ilosc zabitych => zle
    wyglada w CV ;) a politycy nie patrza dalej niz termin kolejnych wyborow :(

    liczba zabitych na polskich drogach wlasnie wzrosla

    https://www.newsweek.pl/polska/spoleczenstwo/w-2018-
    roku-wzrosla-liczba-ofiar-wypadkow-ale-sejm-nie-znal
    azl-czasu-by-zajac-sie/65cyxjt

    https://finanse.wp.pl/wypadki-drogowe-liczba-ofiar-w
    -polsce-rosnie-ale-rzad-ukrywa-statystyki-6368817993
    685121a

    https://serwisy.gazetaprawna.pl/transport/artykuly/1
    392500,wypadki-samochodowe-w-polsce-liczba-zabitych.
    html

    https://innpoland.pl/151607,za-pis-czesciej-giniemy-
    na-drogach-rzad-zataja-fatalne-statystyki

    to jest metoda chowania glowy w piasek, poprzednio medialna kotwica PiS byl niejaki
    Szyszko teraz juz go nie ma ale koziol ofiarny musi byc wiec proponuje tego
    kandydata:

    https://www.gov.pl/web/infrastruktura/andrzej-adamcz
    yk

    Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk był przeciwny przyznaniu pieszym większych
    praw jeszcze jako poseł opozycji - przypomina Michał Szczerba.

  • 23. Data: 2019-06-27 11:58:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
> [...]

    >Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk był przeciwny przyznaniu
    >pieszym większych praw jeszcze jako poseł opozycji - przypomina

    Ale suweren tak chce.
    Tzn ja tak chce - w ramach poprawy bezpieczenstwa zrobcie nowe
    autostrady, reszta mi sie podoba - nie zmieniac :-P

    A tu niestety robia i w innych obszarach

    https://www.msn.com/pl-pl/motoryzacja/wiadomosci/pol
    acy-masowo-przekraczają-prędkość-111-nowych-fotorada
    rów-ma-zmniejszyć-liczbę-wypadków/ar-AAAXTlS
    111 nowych FR ... no dobra, na 4 lata zniose ... ale pod warunkiem ze
    Unia dofinansuje. Unia chce, Unia musi dac :-)

    -kampania "ustap pierwszenstwa" ... o, bardzo dobra, niech robia. Dosc
    czepiania sie predkosci :-)
    Tylko jeszcze podkresla, ze do wyprzedzania na autostradzie tez sie
    stosuje :-)

    -o, laserki mogliby sprawdzic ... i do zwrotu do dostawcy
    https://www.msn.com/pl-pl/motoryzacja/wiadomosci/pos
    eł-piętnuje-wady-laserowych-mierników-policji-zawodn
    e-i-podatne-na-zakwestionowanie-jest-odpowiedź-minis
    terstwa/ar-AABCrx6

    -swiatla na przejsciach dla pieszych mogliby zrobic, tam gdzie
    potrzebne, w ramach dbania o pieszych

    J.

  • 24. Data: 2019-06-27 11:59:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "SW3" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2019-06-26 o 20:45, Shrek pisze:

    >Nie "nie wolno wchodzić przed jadący pojazd" tylko "nie wolno
    >wchodzić BEZPOŚREDNIO przed jadący pojazd". Z poprzednich dyskusji
    >wiem, że tego nie ogarniasz ale z łaski swojej chociaż nie zjadaj
    >istotnych fragmentów przepisów.

    To opisz na czym polega owa istotnosc.

    I podaj zrodlo wiedzy.

    J.

  • 25. Data: 2019-06-27 12:03:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "SW3" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2019-06-27 o 09:36, p...@g...com pisze:
    >Chyba już to pisałem w innym wątku: zlikwidować pasy i spadnie do 0%

    No ba - w tych niemieckich przepisach stoi:
    -nie robic przejsc jesli na drodze jest wiecej niz jeden pas w kazda
    strone,
    -nie robic przejsc zbyt czesto
    -nie robic przejsc tam, gdzie jest zielona fala

    Chyba maja na mysli, ze wtedy trzeba przejcie ze swiatlami ... a moze
    pieszy ma sie przemykac po jezdni bez przejscia - nie majac ochrony.

    Jak pisalem - w Niemczech raczej nie zauwazylem jakiegos wiekszego
    szacunku kierowcow dla przejscia. Jezdza jak my.
    Tyle, ze kulturalnie wpuszczaja pieszego, jak stoi na krawezniku.
    No - brak kultury duzo kosztuje :-)

    I tych przejsc jakby mniej..

    J.

  • 26. Data: 2019-06-27 12:07:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
> [...]
    >na przejsciach (raczej slusznie) i nikt nie chce brac za to
    >odpowiedzialnosci.
    > Jak zmienia, to sporo pieszych bedzie wlaziolo jak barany na pasy
    > (bo im wolno, choc teraz niby nie, ale tez sporo takich...), a
    > kierowcy jeszcze sie nie dostosuja/przyzwyczaja/nie beda wiedziec...

    >znaczy chcialbys w magiczny sposob przejsc do etapu kiedy piesi i
    >kierowcy beda w 100% ogarniac temat ? a w Sw. Mikolaja tez wierzysz ?
    >wiadomo ze bez odpowiedniej kampanii informacyjnej slupki moga pojsc
    >w gore ale chowanie glowy w piasek nic nie da (poza kolejnymi

    Jest w szkole "wychowanie komunikacyjne".
    Tylko trzeba na nim powiedziec "zatrzymujemy sie na chodniku i
    patrzymy czy nie jedzie jakis samochod", a nie - "macie pierwszenstwo
    to musza was przepuscic" :-P

    I nie pisac w gazetach "Sejm uchwalil pierwszentwo pieszego" :-P

    J.

  • 27. Data: 2019-06-27 12:14:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    >Nie dziwie sie ze musza tam gdzie jak twierdzisz jest wysoka
    >cywilizacja walczyc ze smogiem itp.
    >Jeden pieszy zatrzyma od jednego do nieskonczonosci pojazdow ktore do
    >ruszenia zuzyja kilkadziesiat razy wiecej paliwa niz by jechaly.
    >Jesli chcemy miec czyste powietrze w miastach to piesi na jezdnie
    >moga wchodzic dopiero jak przepuszcza jadace samochody.
    >W miejscach szczegolnego ryzyka

    W miejscach duzego natezenia ruchu.

    > dopuscil bym stosowanie sygnalizacji swietlnej na zadanie ale z
    > podstawowym cyklem nie krotszym niz dwie minuty.

    W sumie to:
    -czas od nacisniecia przycisku do zapalenia zielonego ... z jednej
    strony powinien byc krotki, a z drugiej ... jak bedzie dluzszy, to sie
    wiecej pieszych moze uzbierac i przejda razem,
    -mozna zsynchronizowac z zielona fala czy uzyc czujnikow ruchu.

    P.S. We Wroclawiu na Grabiszynskiej blisko Hallera zrobili przed laty
    "inteligentne swiatla dla pieszych".
    Na czym ta inteligencja polegala to juz nie napisali, a mnie sie jakos
    nie udalo zgadnac.
    Czas oczekiwania wydal mi sie losowy :-)

    No i jeszcze mozna zbudowac kladki na jezdnia lub pod jezdnia.
    Niestety - w opinii mojego UM "piesi nie lubia schodzic pod ziemie".
    I wymalowali pasy.

    Bo ze nie lubia wchodzic na kladki to rozumiem - tez nie lubie :-)

    J.

  • 28. Data: 2019-06-27 12:21:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    --Bo jeśli wchodzi z marszu to często ginie.
    >Tylko na Węgrzech i w Rumunii jest tak samo. W innych krajach UE
    >piesi są zdecydowanie bardziej uprzywilejowani.
    >W Niemczech, Austrii czy Belgii pieszy ma pierwszeństwo już na
    >chodniku, jeśli wyraźnie daje sygnały, że ma zamiar z niego
    >skorzystać.

    Daje wyrazne ...

    >W Norwegii i we Francji prawo jest jeszcze bardziej restrykcyjne i
    >nakazuje zatrzymanie samochodu przed przejściem, nawet jeśli stojący
    >przy nim pieszy nie wygląda na zainteresowanego wejściem na zebrę.

    i tego wlasnie chcemy uniknac.

    >Trudno wyobrazić sobie takie rozwiązanie w Polsce, gdzie kultura
    >jazdy jest zupełnie inna.
    >cytujac pis ministra "niedasie"

    Ale ... "stoi" ? a nie "wchodzi z marszu" ?

    Bo wprowadzic bardzo latwo, wprowadzi sie i da zadanie drogowce.
    Tylko ilu pieszych zginie, zanim kierowcy sie naucza ?
    A moze trzeba sobie i pieszym wyraznie powiedziec - pieszy ma sie
    zatrzymac na krawezniku i poczekac az samochody sie zatrzymaja i go
    przepuszcza.
    Powinien to zrobic pierwszy czy drugi.

    Tylko ... Kogutek dobrze pisze - w imie ochrony srodowiska powinno byc
    odwrotnie :-)

    J.

  • 29. Data: 2019-06-27 12:24:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    >--Ktos biegly w niemieckim i przetlumaczy ?
    >https://www.stvo.de/strassenverkehrsordnung/109-26-
    fussgaengerueberwege

    >Bo widze tam tak:
    >"pojazdy powinny umozliwic przejscie pieszemu, ktory w rozpoznawalny
    >sposob chce skorzystac z przejscia".

    >w praktyce oznacza to ze pieszy zblizajacy sie do przejscia ma
    >pierwszenstwo, male dzieciaki chodzace samopas uczone sa aby najpierw
    >stanac i wyciagnac reke sygnalizujac chec przejscia,

    No - i to popieram.

    >te starsze co maja smartfony wchodza bez patrzenia :-)
    >na przejsciach w Niemczech ginie sladowa ilosc osob, w Bremie (liczba
    >mieszkancow ponad pol miliona) zginelo w zeszlym roku 6 osob w tym na
    >pasach 0 (zero)

    Ale ... ile w Bremie jest przejsc bez swiatel ?

    >https://wiadomosci.radiozet.pl/Polska/Rok-2018-na-d
    rogach.-Wypadki-ofiary-ranni-statystyki-KGP
    >tymczasem Bolanda idzie swoja droga
    >Mimo to, wypadki na pasach wciąż stanowią aż 40% wszystkich wypadków
    >z udziałem pieszych.
    >Przejście dla pieszych: 285 trupow idacych na konto durni ktorzy
    >zasiadaja w poselskich lawach

    Oraz na konto pieszych, ktorzy weszli bez patrzenia ... choc pewnie
    czesc to na konto kierowcow, co wyprzedzali na przejsciu.

    J.

  • 30. Data: 2019-06-27 14:04:32
    Od: p...@g...com

    --I nie pisac w gazetach "Sejm uchwalil pierwszentwo pieszego" :-P

    mlode pokolenie gazet nie czyta, jezdza po swiecie i widza ze mozna inaczej, opor
    jest bezcelowy, zmiany wprowadzi dobra zmiana albo kolejna zmiana :-)