  • 21. Data: 2016-05-29 12:26:53
    Temat: Re: pir - czujnik ruchu wykrywa nieistniejący ruch
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "HF5BS" <h...@j...pl> napisał w wiadomości
    news:nid76h$s6a$1@node1.news.atman.pl...

    > Użytkownik "ToMasz" <t...@p...fm.com.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Za lat bardzo dawnych, taka badziewiasta kamera, podpinana pod LPT, w
    > programie jej obsługi mogłem zdefiniować, w którym obszarze ma filować i
    > jak czułe ma być to filowanie. Czyli kicior, bądź pieseł łażący po pokoju
    > nie wyzwalałby alarmu, podobnie człowiek za oknem, ale już ktokolwiek z
    > ludzi, zaalarmowało by natychmiast. W instrukcji pisali, że mogę
    > zdefiniować, choć dokładnie szczegółów nie pomnę to, co Kinect umożliwiał
    > dopiero ponad 10 lat później... Powiadomienie (prawie) jakie chciałem, ode
> [...]

    Można. Standardowo można ustawiać obszary obrazu, gdzie ma być detekcja
    ruchu, czułość detekcji, reakcja: wysterowanie wyjścia, wysłanie maila,
    wysłanie zdjęcia na ftp. W bardziej zaawansowanych kamerach/rejestratorach
    mozna ustawiać detekcję kierunku ruchu, śledzenie ruchomych obiektów,
    zliczanie osób, pojazdów, wykrywanie pojawienia/usunięcia przedmiotu z
    kadru.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 22. Data: 2016-05-29 12:56:02
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

> [...]
    > Kupiłem polecaną przez kogoś gotową czujkę pir - gsm. to samo. 38 alarmów
    > w ciągu doby. Czujka stoi w sklepie, 50m2 brak ruchu, brak źródeł ciepła.
    > co cholerstwo widzi? odbicia przez szybę? diody ir kamer? (które i tak
    > świecą albo nie świecą, nie przełączają się co 30 minut)
    > Zrobiłem jeszcze jeden eksperyment. wsadziłem czunik pir-gsm do szuflady.
    > też widzi ruch. ale już tylko 2 - 3 razy na dobę
    >
    > Czy coś mogę sam poprawić? oficjalnie urządzenie niema regulacji czułości.
    > czy można jakoś zamienić obszar "widzenia" PIRa na kurtynę, albo linie?

    Zmianę obszaru widzenia czujki PIR dokonuje się najczęściej poprzez wymianę
    soczewki Fresnela.

    > PS duża "czujka" alarmu, taka na 12v działa stabilnie od 20 lat. Bez
    > fałszywych alarmów

    "Normalne" czujki PIR nie dają wprost na wyjście wszystkich zmian sygnału z
    piroelementu. Są algorytmy ukrywania fałszywych alarmów. Najprostszy, to
    taki, że zmiana sygnału musi być odpowiednio długa lub odpowiednio duża. W
    tym chińskim wynalazku, to jakakolwiek zmiana wywołuje alarm. Może nawet
    mucha albo pająk chodzić po czujce i już masz fałszywy alarm.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 23. Data: 2016-05-29 12:58:27
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    > Do wszytkich: A gdybym tak ów nadajnik gsm, chciał bez lutowania połączyć
    > ze starym istniejącym alarmem. czyli jeśli alaram jest wzbudzony, wyje
    > syrena... to jak oszukać czujnik PIR że wystąpił ruch? Poświecić w niego
    > pilotem TV? "podgrzać" przed jego "okiem" 5 watowy rezystor?

    Możesz próbować pomigać żarówką.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 24. Data: 2016-05-29 13:25:22
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Jedynym rozwiązaniem dla siebie jest napisanie softu samemu. Oczywiście
    > wtedy soft będzie nieprzydatny dla innych :).

    prosty program, bez grafiki. telefon ( windows mobile) dostaje smsa,
    włącza gps, łapie fixa - wysyła smsa z odpowiedzią gdzie jest. niema co
    spieprzyć. brak takiego softu, szukałem parę lat

    Takich przykładów mógłbym mnożyć. nawet pisałem gdzieś na jakimś formu,
    gdzie szukają pomysłów programów. bez efektów. szukałem jakiegoś młodego
    który niema pomysłu na pracę dyplomową - tak samo niema chętnych. to są
    podstawowe funkcjonalności potrzebne 90% zwykłych prostych ludzi, bez
    wodotrysków. niedaśię.

    Dzięki za dyskusje.
    Pozdrawiam
    ToMasz

  • 25. Data: 2016-05-29 13:30:07
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

> [...]
    > jako ruch. żaden z chyba 20 programów nie działa jak należy. jest kilka
    > które na serio wykrywają ruch, w sensie dzielą obraz na siatkę, powiedzymy
    > 20 na 20 pikseli i analizują czy te większe elementy siatki się
    > przemieszczaja. ale owe (aż 2 znalazłem) programy nie powiadamiają smsem.
    > wogóle większość nie powiadamia smsem. jak bym się chciał komuś włamać to
    > pierwsze co zrobię to odetnę prąd, więc internet też padnie. i wszystkie
    > one dirivy, drop boxy i cała reszta nowoczesnych technologii - leży i
    > kwiczy pokonana kombinerkami za 9.99zł. żaden nie pozwala na zedfiniowanie

    Stary telefon i byle jaki dostęp do Internetu nie służą do zbudowania
    niezawodnego monitorowania obiektu. Zasilanie całości musi być gwarantowane,
    a powiadamianie o alarmie musi być bezprzewodowe, a najlepiej dwutorowe.

> [...]
    > ograniczenie pola widzenia.... kartonem!) ale mimo włączonej ładowarki,
    > telefon powoli się rozładowywał. po kilku godzinach dostałem smsa z
    > informacją że następnych nie będzie, zyczymy miłego dnia. samo zdalne
    > sprawdzenie statusu telefonu za pomocą androidLost - wywala program.
    > Pytałeś czy dziś można. tak można. ale nikt tego nie robi. dlaczego? nie
    > mam pojęcia. dlaczego nie używamy do takich celów starych telefonów z
    > windows mogbile6? też niewiem. ale czasami mam ochotę porwać jakiegoś
    > programiste, zamknąć w piwinicy i trzymać tak długo, aż nie napisze mi

    Jak juz tak rzeźbisz, to może lepiej kup jakiś używany rejestrator do CCTV -
    w standardzie będziesz miał definiowalną detekcję ruchu. Podepnij wyjście
    przekaźnikowe do tego chińskiego powiadamiana SMS. Albo niech rejestrator
    zapala LED-a przed obiektywem telefonu z Androidem i wtedy będzie wysyłany
    SMS.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 26. Data: 2016-05-29 19:28:21
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 29.05.2016 o 10:32, ToMasz pisze:

> [...]
    > windows mogbile6? też niewiem. ale czasami mam ochotę porwać jakiegoś
    > programiste, zamknąć w piwinicy i trzymać tak długo, aż nie napisze mi

    Nie lepiej kupić jakąś centralkę alarmową za 30-40$?.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 27. Data: 2016-05-29 20:00:47
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-05-26 21:38, ToMasz wrote:
    > Zrobiłem sobie coś takiego z czujnika ruchu przystosowanego do
    > współpracy z arduino.

    Ten czujnik, o ile mówimyu o tym samym [1], ma lekką wadę: każde
    wahniecie napięcia zasilania (nawet niewielkie, rzedu mV) powoduje
    detekcję ruchu. Zacznij od wsadzenia dodatkowego stabilizatora *tylko*
    do czujki, jakiejś indukcyjności i pojemności. Miałem takie maluteńkie
    czujki do arduino wlaśnie i po kilku eksperymentach okazało się że
    działają dobrze tylko kiedy mają własne zasilanie. Na szybko można to
    zweryfikować lutując kondensator do pinów zasilania, a samo zasilanie
    podać przez niewielki rezystor.

    [1] http://www.vetco.net/catalog/images/VUPN5943-1.jpg

  • 28. Data: 2016-05-29 20:41:33
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 29 May 2016 13:25:22 +0200, ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    wrote:
> [...]
    niema co
    > spieprzyć. brak takiego softu, szukałem parę lat

    Szukaj na androida a nie na platformę-trupa.

    --
    Marek

  • 29. Data: 2016-05-30 11:52:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >współpracy z arduino. działa. tyle że wykrywa nieistniejący ruch.
    >znaczy śpię sobie spokojnie a alarm telefonuje. patrzę w kamery -

    A zapis z chwili wykrycia masz ?

    >Kupiłem polecaną przez kogoś gotową czujkę pir - gsm. to samo. 38
    >alarmów w ciągu doby. Czujka stoi w sklepie, 50m2 brak ruchu, brak
    >źródeł ciepła. co cholerstwo widzi? odbicia przez szybę?

    Szyba raczej dobrze tlumi, ale moze niektore gorzej.

    >Zrobiłem jeszcze jeden eksperyment. wsadziłem czunik pir-gsm do
    >szuflady. też widzi ruch. ale już tylko 2 - 3 razy na dobę

    w szufladzie zakladam ze szczurow nie ma. Wlaczenie zarowek wykrywa ?

> [...]
    >albo linie?

    >PS duża "czujka" alarmu, taka na 12v działa stabilnie od 20 lat. Bez

    a) kupic podobna czujke,

    b) ... jakby sie nie dalo ... a moze dwie czujki i telefonowac, jesli
    obie wykryja ruch ?

    A moze banalnie - komorka czujke zakloca, odsun ja gdzies dalej i
    zaloz pierscien ferrytowy na kabel.

    J.