  • 11. Data: 2020-05-15 18:38:25
    Temat: Re: piszcze
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2020-05-15 o 16:44, J.F. pisze:

    > Moze kiepski zawodnik jestem, ale tam jakies rozne wymogi sa  - ta
    > trzeba 5 razy zaplacic, ta 200 zl, ta najlepiej w restauracjach placic
    > ...  i co - zostawiac dzis niepotrzebne w domu ?

    Ja się pozbyłem wszystkich, które mają jakieś wymogi - to nie dla mnie.
    P.G.

  • 12. Data: 2020-05-15 20:29:47
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 15.05.2020 11:19, J.F. wrote:

    > To takie czule na ... pochlanianie ?
    > Pisza raczej, ze tam jakies sprytna zmiana czestostliwosci w tych
    > zabezpieczeniach.
    > Wiec co drabina, kabel czy sprzączka robia ?

    Raczej nie pochłanianie, tylko "dzwonienie" czyli odpowiadanie tym samym
    tonem.
    Bramka nadaje impuls (paczkę) o odpowiedniej częstotliwości, po czym
    milknie i nasłuchuje.
    W klipsach na ubrania i w naklejkach żadnej zamiany częstotliwości nie
    ma - zwykły obwód rezonansowy,
    W tych paskach magnetostrykcyjnych to w sumie nie wiem - możliwe, że
    wzbudza się na jednej, a nasłuchuje na drugiej, ale zasada jest podobna.

    --
    Mirek.

  • 13. Data: 2020-05-15 20:32:51
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    W dniu 2020-05-15 o 11:19, J.F. pisze:
    > Pisza raczej, ze tam jakies sprytna zmiana czestostliwosci w tych
    > zabezpieczeniach.

    Żadnych cudów tam nie ma, tylko obwód rezonansowy: cewka z pojemnością.
    Wiem, bo wyniosłem taki razem z kupionym ubraniem. Zepsuty. Nie mogłem
    sobie odmówić przyjemności zajrzenia do środka. Mówię o takich z silnym
    magnesem, dużych. Są jeszcze takie w czasopismach, jakieś 2 kawałki
    folii w środku. Zapewne też układ rezonansowy.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 14. Data: 2020-05-16 11:35:58
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu piątek, 15 maja 2020 16:25:01 UTC+2 użytkownik Michal Jankowski napisał:

    > Mieć, może, ale nosić razem?

    Ja noszę 6 płatniczych-zbliżeniowych i kartę miejską w "wizytowniku" - i nigdzie nie
    piszczę - choć sprawdzone tylko w carrefour i leclerc, ew. jeszcze empik, bo nigdzie
    indziej do takich z bramkami nie chodzę.

    Ciekawe, że akurat 5 piszczy, a 4 czy 6 już nie.

    Zaś do OP - te 5 nosisz od niedawna, czy to stały, dawny zestaw, a dopiero niedawno
    zaczął piszczeć (hehe, od zmiany limitu bezPINowego pikacza ;) czy jakąś ostatnio
    dołożyłeś, odłożyłeś albo podmieniłeś?
    Jak zmienisz którąś z tego magicznego zestawu pięciu na inną, to piszczy dalej?

  • 15. Data: 2020-05-16 12:01:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 15 May 2020 20:29:47 +0200, Mirek napisał(a):

    > Raczej nie pochłanianie, tylko "dzwonienie" czyli odpowiadanie tym samym
    > tonem.
    > Bramka nadaje impuls (paczkę) o odpowiedniej częstotliwości, po czym
    > milknie i nasłuchuje.

    A karty bankowe jak dzialaja ?

    Jest tam szansa na taki obwod rezonasowy ?

    Chyba powinien byc zeby wzmocnic napiecie ... ale czemu 5 ?

> [...]
    > W tych paskach magnetostrykcyjnych to w sumie nie wiem - możliwe, że
    > wzbudza się na jednej, a nasłuchuje na drugiej, ale zasada jest podobna.

    2, 3 razy wiecej ?

    To moze by sie powielilo na cewce zasilajacej z karty?

    J.

  • 16. Data: 2020-05-17 01:32:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 14 May 2020 21:30:29 +0200, J.F. napisał(a):

    > Wchodze do sklepu - Kaufland, Media Markt ... i piszcze.
    > Tzn bramka kradziezowa piszczy.
    >
    > Ale dzis w MM metoda prob i bledow znalazlem co wykrywaja - mam w
    > portfelu stosik kart bankowych.
    >
    > Piec zlozonych razem powoduje pisk.
    > Kolejnosc - jakby dowolna, choc wszystkich permutacji nie sprawdzalem.

    Zrobilem jeszcze kilka ... pomiarow.

    Karty w wachlarzyk - nie piszcza.

    Zmienilem jedna na inna - nie piszczy.
    Zmienilem na jeszcze inna - nie piszy.

    zlozylem 6 - nie piszczy.

    Chyba taka byla kolejnosc dzialan ... i pierwotna piatka tez juz nie
    piszczy.

    J.

  • 17. Data: 2020-05-18 17:19:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pawel "O'Pajak"" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >Zepsuty. Nie mogłem sobie odmówić przyjemności zajrzenia do środka.
    >Mówię o takich z silnym magnesem, dużych.

    a po co magnes ?
    Magnes sluzy do zdejmowania :-)

    >Są jeszcze takie w czasopismach, jakieś 2 kawałki folii w środku.
    >Zapewne też układ rezonansowy.

    A one o tyle ciekawe, ze rozbraja je magnes w kasie.
    A widzialem tez w bibliotece takie, co mozna bylo wlaczyc i wylaczyc
    blokade.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Electronic_article_sur
    veillance

    Rozne systemy sa w uzyciu ...

    J.

  • 18. Data: 2020-05-18 17:31:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    napisał:
> [...]
    [...]
> [...]

    >dopiero niedawno zaczął piszczeć (hehe, od zmiany limitu bezPINowego
    >pikacza ;) czy jakąś ostatnio dołożyłeś, odłożyłeś albo podmieniłeś?

    Az popatrzylem ... jedna jest chyba nowa. Natomiast zestawik mogl
    ulegac zmianom ..

    >Jak zmienisz którąś z tego magicznego zestawu pięciu na inną, to
    >piszczy dalej?

    Ostatni eksperyment pokazywal, ze z inna nie piszczy ... i oryginalny
    zestaw tez przestal piszczec.
    Sprawdze jeszcze raz :-)

    J.