  • 21. Data: 2017-09-22 01:07:46
    Temat: Re: podciśnienie w baku
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Thu, 21 Sep 2017 09:59:33 +0200, J.F. napisał(a):

    > Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup

    > Z tego co widze, to poniekad standard - ten EVAP pewnie musi byc w
    > kazdym wspolczesnym aucie.
    > Ale czy po wylaczeniu silnika nie powinien sie jakis zawor otwierac ?

    Kiedyś też mnie denerwowało podciśnienie w zbiorniku (zwłaszcza że
    regulator ciśnienia paliwa jest w zbiorniku i podciśnienie w zbiorniku
    obniża ciśnienie paliwa na listwie).

    Instrukcja do Civica (tyle że 2001) mówi że tam jest zawór między
    zbiornikiem a filtrem węglowym który otwiera się jak w zbiorniku robi się
    nadciśnienie (powyżej 2kPa), albo podciśnienie (powyżej 4kPa)

    Do tego między filtrem węglowym a kolektorem dolotowym jest sterowany
    elektronicznie elektrozawór do wysysania par paliwa z filtra węglowego.

    W korku (ani nigdzie w układzie) nie ma żadnej dziury, a zrobienie nawet
    malutkiej powoduje że zostanie to wykryte i zapali się check engine.
    Czyli jak rozumiem przestrzeń nad poziomem paliwa wypełniają teoretycznie
    tylko opary paliwa.

    Ciekawe czy jadąc pełnym gazem (zużywając pełen zbiornik w około pół
    godziny), w jakiś mocno ujemnych temperaturach paliwo odparuje
    wystarczająco chętnie żeby nie spowodować większego spadku ciśnienia.
    No ale jakoś Niemcy jeżdżą autostradami i jakoś im zbiorniki nie implodują.

    W każdym razie u mnie chyba mam wszystko sprawne i jak otwieram wlew to też
    wyraźnie słychać jak wciąga powietrze - ale brzmi to gorzej niż jest w
    rzeczywistości, bo po odkręceniu korka tam jest bardzo mały prześwit do
    zbiornika, bo jest jeszcze metalowa blaszka będąca zaworem jednostronnym
    która dość nieźle zamyka wlew (otwiera się ją na ościerz dopiero pistoletem
    na stacji).

    Z tego co wiem ta blaszka zabezpiecza przed ochlapaniem benzyną w przypadku
    kiedy w zbiorniku panuje nadciśnienie.

  • 22. Data: 2017-09-22 08:51:40
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 20 września 2017 13:58:25 UTC+2 użytkownik zhbick napisał:
    > Czy podciśnienie w zbiorniku paliwa (słyszalne zasysanie powietrza po
    > odkręceniu korka) jest stanem normalnym? Civic 2000 benzyna

    W Mondeo mk2 tez tak miałem.
    Żyłem z tym kilka lat;)

  • 23. Data: 2017-09-22 11:39:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup
    net...

> [...]

    >nawet
    >malutkiej powoduje że zostanie to wykryte i zapali się check engine.

    Jesli jak tak jak piszesz powyzej, to z dziurka nie powinno byc
    cisnienia, wiec komputer mysli, ze wszystko w porzadku i nie otwiera
    zaworu do filtra.

    >Czyli jak rozumiem przestrzeń nad poziomem paliwa wypełniają
    >teoretycznie
    >tylko opary paliwa.

    No nie calkiem - troche powietrza bylo przy tankowaniu (chyba ze "pod
    korek"), jesli nic go nie wyssie, to zostanie.

> [...]
    >wystarczająco chętnie żeby nie spowodować większego spadku ciśnienia.
    >No ale jakoś Niemcy jeżdżą autostradami i jakoś im zbiorniki nie

    Znow - z tego co napisales, to jak sie zrobi podcisnienie, to otworzy
    sie zawor do filtra.
    A filtr ... ciekawe - ma jakis jednokierunkowy doplyw powietrza, czy
    calkiem odciety, czy jednak polaczony z kolektorem, a tam czasem
    podcisnienie male.

    Bo jakos tak nie bardzo widze sensu obnizania cisnienia w zbiorniku i
    odparowywania benzyny ...

> [...]
    >pistoletem
    >na stacji).
    >Z tego co wiem ta blaszka zabezpiecza przed ochlapaniem benzyną w

    Ja mam diesla i chyba nie mam ani tego systemu, ani blaszki ...

    J.

  • 24. Data: 2017-09-24 00:55:39
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Czy podciśnienie w zbiorniku paliwa (słyszalne zasysanie powietrza po
    > odkręceniu korka) jest stanem normalnym? Civic 2000 benzyna
    W Civicu, jeśli dobrze pamiętam z 96r, też tak miałem, trochę mnie to
    zastanawiało, ale ponieważ autko jeździło doskonale, to się tym nie
    przejmowałem. Ot, taka ciekawostka przyrodnicza.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 25. Data: 2017-09-24 09:06:03
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2017-09-20 o 13:58, zhbick pisze:
    > Czy podciśnienie w zbiorniku paliwa (słyszalne zasysanie powietrza po
    > odkręceniu korka) jest stanem normalnym? Civic 2000 benzyna

    Vectra - zjawisko odwrotne - w baku wytwarzało się nadciśnienie, też się
    zastanowiłam czy to normalne, chyba normalka bo przejeździłem z takim
    objawem kilka lat.

  • 26. Data: 2017-09-24 11:02:11
    Od: Yakhub <a...@a...aa>

    Dnia Wed, 20 Sep 2017 13:58:23 +0200, zhbick napisał(a):

    > Czy podciśnienie w zbiorniku paliwa (słyszalne zasysanie powietrza po
    > odkręceniu korka) jest stanem normalnym? Civic 2000 benzyna

    MG ZR - w baku było nadciśnienie. Nie wnikałem, z czego wynikało, i czy tak
    miało być, bo w tym aucie nic nie działało tak, jak powinno...

    --
    Yakhub

  • 27. Data: 2017-09-24 12:17:39
    Od: l...@g...com

    Nowe Renault, z tym problemem byłem w serwisie. Posprawdzali, stwierdzili, że to
    pierwszy raz ktoś coś takiego zglosił i że tak widać ma być. Amen.

  • 28. Data: 2017-09-24 13:59:24
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik xxx

    Nowe Renault, z tym problemem byłem w serwisie. Posprawdzali, stwierdzili,
    że to pierwszy raz ktoś coś takiego zglosił i że tak widać ma być.
    ---
    Wybitni specjaliści :-)

  • 29. Data: 2017-09-24 21:09:00
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "zhbick" <n...@s...pl> napisał w wiadomości
    > Czy podciśnienie w zbiorniku paliwa (słyszalne zasysanie powietrza po
    > odkręceniu korka) jest stanem normalnym? Civic 2000 benzyna

    Pamiętam z czasów malucha jak owe podciśnienie namieszało podczas podróży w
    sobotę w godzinach przedwieczornych. Oparło się o mechanika (ze 2 razy
    zawracałem do niego z holowaniem przez Czechów włącznie) i wymianę pompy a
    skończyło się na wierceniu dziurki w korku wlewu paliwa. Jak ręką odjął.
    Niestety około północy zawróciłem do domu. W niedzielę podróż była już bez
    zakłóceń.
    neelix

  • 30. Data: 2017-09-24 22:17:04
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2017-09-24 o 21:09, neelix pisze:

> [...]
    > Jak ręką odjął.
    > Niestety około północy zawróciłem do domu. W niedzielę podróż była już
    Przeczytaj co napisałem wyżej. Nie miałeś odpowietrznika?

    Robert