    From: bartekltg <b...@g...com>
    Newsgroups: pl.sci.fizyka,pl.comp.pecet
    Subject: Re: pole EM symulacja, program
    Date: Mon, 28 Apr 2014 15:06:16 +0200

    W dniu 2014-04-21 18:05, rs pisze:
    > czy zna ktoś może software, który w formie graficznej potrafi pokazać
    > rozkład pola elektromagnetycznego w układzie cewka-rdzeń, o rożnym
    > kształcie, materiału rdzenia i parametrów drutu i prądu. najlepiej jakby
    > to robił od razu w 3D.
    > nie musi, a raczej nie powinna to być jakaś kobyła, bo pewnie w
    > kombajnach matematycznych można takie rzeczy robić. program może być na
    > jedną albo wszystkie z trzech kanonicznych platform.
    > z góry dzięki za konkretne namiary. <rs>

    Odnalazłem programiki.

    Jedno to Ferroxcube Soft Ferrites Design Tool.
    Bardzo fajne przy projektowaniu rdzeni, ale
    chyba jednak zero wizualizacji pola wokoło.

    Drugie może być lepszym strzełem,

    FEMM: Finite Element Method Magnetics

    http://www.femm.info/wiki/HomePage

    Jak sama nazwa wskazuje, programik rozwiązuje pola.

    Uważałem go za potwornie toporny w obsłudze, ale
    może trzeba się nauczyć. No i używałem wersji z 2010,
    a widzę, że jest nowa.
    Niestety, widzę tylko 2D (także cylindryczne,
    czyli prawie 3D)

    Na pytanie o 3D symulacje magnetyzmu google co nieco zwraca,
    ale sporo to programy komercyjne, a nic nie testowałem.

    Coś na elektronice ciekawego podpowiedzieli?

    pzdr
    bartekltg