  • 111. Data: 2018-09-19 18:53:15
    Temat: Re: polesingowiec do grania
    Od: knrdz <x...@t...cy>

    W dniu 19.09.2018 o 16:16, Doxent pisze:

    > Dell to bardzo zły pomysł. Poleasingowce często są strasznie głośne.
    > Poza tym często jest to BTX zamiast ATX. Generalnie jeżeli już to
    > polecam jakiś Fujitsu-Siemens ewentualnie Lenovo. Nie polecam Della i HP

    Ostatnio kupiłem dwa polasingowe Delle - Vostro 260 MT (z i5-2400) i
    Optiplex 7010 MT (z i5-3570). Oba w obudowach minitower ("MT" na końcu
    nazwy), mają typowe gniazda zasilania, więc można zmienić zasilacz na
    zwykłego ATXa (w późniejszych modelach, chyba od Haswelli mają własny
    standard i trzeba się bawić w przejściówki). W Vostro 260 działa GTX950,
    w drugim nie instalowałem karty graficznej więc nie wiem, ale na
    youtubach ludzie pakują do tych starych Delli GTX970-1070 i działają.
    Wiatraki maja słyszalne, ale na pewno nie głośne. 7010 ma nietypowe
    gniazdo wentylatora procesora (5-pinowe, ale z tymi samymi sygnałami co
    w standardowych 4-pinowych PWM więc można przelutować albo zrobić
    przejściówkę).

  • 112. Data: 2018-09-20 02:27:57
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-09-19, Doxent <d...@g...pl> wrote:
    > Dell to bardzo zły pomysł. Poleasingowce często są strasznie głośne.

    Są przeciętnie głośne. Mam 4 dość stare polizingowce, wszystkie sff i
    usff, co dodatkowo utrudnia chłodzenie i owszem, słychac wentylator przy
    wiekszym obciążeniu, ale bez przesady. Jak ktos kupi z bardziej
    standardową obudową, to nie powinno być w ogóle problemu.

    Nb. mam też F-S, pełen wymiar i zdecydowanie potrafi zawyć głośniej od
    tych Delli.

    --
    Marcin

  • 113. Data: 2018-09-26 22:19:55
    Temat: Re: [ot] polesingowiec do grania
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 9/9/2018 11:08 AM, knrdz wrote:
    > A co mówi Szklana Kula o "gamerskich" klawiaturach za 10 lat? Dalej będą
    > tylko cyfrowe przyciski i "modulacja częstotliwości" ich wciskania w
    > celu emulacji analogowych funkcji, za to będą podświetlane 48-bitową
    > paletą barw?

    To zaiste niezwykle interesujące że lewacka propaganda
    homoklawiaturowców zaczyna wpierniczać się w idealny świat konsolowców:

    https://www.ign.com/articles/2018/09/25/xbox-announc
    es-mouse-and-keyboard-support

    Szybko, bierta kosy i na hamerykańców!

  • 114. Data: 2019-01-16 13:54:16
    Od: kosmos <a...@u...pl>

    W dniu 2018-09-03 o 15:12, Bolko pisze:
    > Dzieci dorastają a wiedźmin nie będzie już tańszy.
    > I tak zastanawiam sie nad kupnem kompa do grania.
    > Pomyślałem o amso i wybrałem najdroższą stacjonarke.
    > I patrze patrzec i czytam:
    > Płyta główna: Oryginalna DELL
    >
    > Rozumie że raczej będzie problem z ewentualnymi usprawnieniami tego kompa?
    >
    > Czy komputery tego typu to dobry pomysł?

    Trochę zakurzony temat, ale ponieważ ostatnio go właśnie przerabiałem to
    mogę się podzielić doświadczeniami.
    Kupiłem stację Dell T3610, do tego grafikę GTX 1060 i póki co jestem
    zadowolony. W kwestii rozbudowy trzeba sobie zadać jedno ważne pytanie -
    co będę ewentualnie chciał rozbudowywać? Ja zmieniłem:
    - procesor na najszybszy, jaki w tej konfiguracji jest obsługiwany (Xeon
    3,7 Ghz);
    - kartę graficzną - tu musiałem trochę "porzeźbić" w bocznej pokrywie
    obudowy, bo o ile karta spokojnie się mieści, to akurat w tym modelu
    wtyczka z dodatkowym zasilaniem wystaje z karty dokładnie na wysokości
    wewnętrznego wzmocnienia;
    - twardy dysk - ta płyta obsługuje 2 x 3.5 calowe dyski lub 4 x 2.5
    calowe (ewentualnie ich kombinację), więc do grania i typowego domowego
    użytku raczej każdemu starczy.
    RAMu można dokładać do 128 GB (w standardzie większość jednostek tego
    typu ma co najmniej 16GB) więc nie ma obaw, że zabraknie.
    Ja jestem ze swojego zakupu zadowolony, choć sądzę, że po podsumowaniu
    wszystkich wydatków mógłbym za podobne pieniądze znaleźć komputer o
    równoważnych (a może i lepszych) parametrach a przy tym znacznie
    bardziej standardowy (co oznaczałoby standardową płytę, zasilacz,
    gniazdo procesora obsługujące większą liczbę modeli). To na co liczyłem
    wybierając stację roboczą to renoma takich komputerów i założenie, że
    kupując taką jednostkę zapewniam sobie nadzwyczajną trwałość, co jest
    istotne w przypadku komputerów używanych. W moim konkretnym przypadku
    okazało się jednak, że po tygodniu padła płyta główna i musiałem dołożyć
    do wydatków 400 PLN, tak, że ten... ;-)
    A teraz co do wydajności - w Wiedźmina 3 wprawdzie na komputerze nie
    grałem, ale z kilku gier (lub ich dem) które uruchamiałem (The Division,
    Doom, Forza Horizon 4, Shadow of Tomb Raider) w żadnym przypadku nie
    było problemów z wydajnością (przynajmniej w rozdzielczości 1920x1080,
    przy wysokich lub wręcz najwyższych ustawieniach).
    Co ciekawe, o ile standardowe chłodzenie utrzymuje przyzwoitą
    temperaturę procesora i karty graficznej, o tyle tył (zwłaszcza) i bok
    obudowy przy większym wysiłku nagrzewają się bardzo mocno. Ale chyba
    tragedii nie ma, bo wentylatory systemowe rozkręcają się maksymalnie do
    swojego poziomu "medium", przy którym jeszcze w okolicy komputera nie
    jest nadzwyczajnie głośno.

  • 115. Data: 2019-01-16 15:22:11
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    > Trochę zakurzony temat, ale ponieważ ostatnio go właśnie przerabiałem to
    > mogę się podzielić doświadczeniami.
    > Kupiłem stację Dell T3610, do tego grafikę GTX 1060 i póki co jestem
    > zadowolony.

    Co tam jest w środku tego della i ile Cię to kosztowało. Bo grafika
    chyba osobno była? Wiedźmin 3 na promocji był za 49zł. Nie warto płacić
    więcej

    ToMasz

  • 116. Data: 2019-01-17 12:58:24
    Od: kosmos <a...@u...pl>

    W dniu 2019-01-16 o 15:22, ToMasz pisze:

    > Co tam jest w środku tego della i ile Cię to kosztowało. Bo grafika
    > chyba osobno była? Wiedźmin 3 na promocji był za 49zł. Nie warto płacić
    > więcej

    Za komputer dałem 1100 PLN (+ 450 za używaną płytę, taki pech). W tej
    cenie 16 GB RAM, Xeon 3.0 Ghz (4 rdzenie), dysk HDD 500 GB (7200
    obr./min.), zasilacz 685W, karta graficzna Nvidia Quadro 600
    (wydajnościowo to mniej więcej odpowiednik Intela HD 3000), nagrywarka
    DVD oraz klawiatura i mysz. Zmieniłem procesor na innego Xeona (3.7-3.9
    Ghz na każdym rdzeniu) - to dodatkowe 200 PLN. Karta 1060 to kolejny
    upgrade z mojej strony - przez moment miałem w tym komputerze
    zainstalowanego GTX 760, ale nie oferował wystarczającej wydajności we
    współczesnych grach (a demo Wolfenstein New Colossus ma wręcz wpisane w
    wymaganiach minimalnych 4 GB VRAM).
    Wiedźmina 3 ukończyłem na Xbox One, na razie nie planuję zakupu na PC
    choć spodziewam się, że działałby wyśmienicie i wyglądał przy tym
    znacznie lepiej niż na konsoli.
    Ale jakbym miał doradzać komuś, kto jeszcze w to nie grał, to 50 PLN za
    tę grę (najlepiej z dodatkami) to jak najbardziej sensowna cena.

  • 117. Data: 2019-01-17 21:29:57
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-01-16 o 13:54, kosmos pisze:
> [...]
    > istotne w przypadku komputerów używanych. W moim konkretnym przypadku
    > okazało się jednak, że po tygodniu padła płyta główna i musiałem dołożyć

    Kupiłeś bez gwarancji?

    Trochę poleasingowych maszyn odsprzedałem klientom. Dostają oni
    gwarancję od miesiąca do roku, w zależności od sprzętu.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 118. Data: 2019-01-18 08:43:55
    Od: kosmos <a...@u...pl>

    W dniu 2019-01-17 o 21:29, Adam pisze:

    > Kupiłeś bez gwarancji?
    >
    > Trochę poleasingowych maszyn odsprzedałem klientom. Dostają oni
    > gwarancję od miesiąca do roku, w zależności od sprzętu.

    Hehe, postanowiłem zaoszczędzić i kupiłem od osoby prywatnej - odkupiony
    przez tę osobę od firmy, ale prywatnie podobno nie używany. No i ta
    oszczędność wyszła średnio, choć finalnie i tak zapłaciłem tyle, co
    najniższa cena na Allegro (że o OLX nie wspomnę, tam ceny tego modelu
    zaczynały się od ok. 1900 PLN i nadal takie są).