  • 51. Data: 2017-09-11 22:08:25
    Temat: Re: półpasiec
    Od: TomN <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Poldek w
    <news:59b64af1$0$5156$65785112@news.neostrada.pl>:

    > Jeżeli autobus stoi na przystanku, to nie musi być przejścia dla
    > pieszych, żeby była twoja wina.

    Dobra dość!

    Podaj proszę przepis, że pieszy ma prawo wylatać pod pojazdy, byle ruszył
    zza pojazdu na przystanku

    --
    'Tom N'

  • 52. Data: 2017-09-12 00:12:21
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Poldek"

    > Dyskusyjne w tym przypadku :-)

    Przejście dla pieszych jest przejściem dla pieszych, choćbyś nie widział
    znaku. Nawet jeśli pasy są starte, a znak pionowy ktoś w nocy ukradł, to
    nadal obowiązuje.
    ---
    Nawet kupę można zrobić i dalej będzie przejście

  • 53. Data: 2017-09-12 00:12:52
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Poldek"

    > Trochę popłynąłeś. Jak nie ma oznakowani, to nie ma przejścia.

    Przejście jest wpisane do planu organizacji ruchu na danej drodze i
    obowiązuje nawet jeżeli znaki ukradli złomiarze, a pasy są starte. Takie
    są przepisy.
    ---
    Prawo jest prawo a lewo jest prosto

  • 54. Data: 2017-09-12 00:13:53
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Poldek"

    > I przyjedziesz pierwszy raz do jakiegoś miasta to projekt organizacji
    > ruchu czytasz żeby dowiedzieć się gdzie sa przejścia czy jednak na znaki
    > pionowe i poziome patrzysz?

    Nie czytam. Co nie znaczy, że jak puknę pieszego w miejscu, gdzie jest
    przejście, ale złomiarz ukradł znak, a pasy się starły, to nie
    odpowiadam za potrącenie na przejściu. Ciebie to też dotyczy :-(
    Takie jest prawo, czy to się komuś podoba, czy nie.
    ---
    Prawo tak, ale lewo

  • 55. Data: 2017-09-12 00:14:27
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Budzik"

> [...]
    > odpowiadam za potrącenie na przejściu. Ciebie to też dotyczy :-(
    > Takie jest prawo, czy to się komuś podoba, czy nie.

    No to mi sie to nie podoba jak kazdy inny absurd drogowy...
    Ale mysle, ze zaden rozsadny sad nie przyjmie ze kierowca miał się stosować
    do znaków ktorych nei było i nijak nie miał prawa wiedziec ze one tam sa.
    ---
    Były niestety takie przypadki

  • 56. Data: 2017-09-12 05:53:14
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 11.09.2017 o 22:08, TomN pisze:

    > Dobra dość!
    >
    > Podaj proszę przepis, że pieszy ma prawo wylatać pod pojazdy, byle ruszył
    > zza pojazdu na przystanku

    Ma prawo czy nie, to jedno. Niech poda przepis dający mu w takim wypadku
    pierwszeństwo.

    Shrek

  • 57. Data: 2017-09-12 10:28:29
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 11.09.2017 o 08:47, Poldek pisze:

    > Tu nie chodzi o "rzeczywistość", tylko o przepisy prawa.
    > Fakt, że ktoś ukradł znak, a pasy są starte nie zmienia faktu, że
    > przejście dla pieszych jest tam, gdzie zostało wyznaczone.

    Takie poierdolenie, za przeproszeniem.

    Przepisy prawa, to są takie:
    Art. 2 PORD
    11) przejście dla pieszych - powierzchnię jezdni, drogi dla rowerów lub
    torowiska przeznaczoną do przechodzenia przez pieszych, oznaczoną
    odpowiednimi znakami drogowymi;

    *oznaczoną odpowiednimi znakami drogowymi*

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 58. Data: 2017-09-12 10:39:59
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 11.09.2017 o 09:27, Poldek pisze:

    > "2. Usytuowanie przejść dla pieszych ustala się w projekcie organizacji
    > ruchu drogi z uwzględnieniem potrzeb pieszych."
    >
    > https://www.arslege.pl/przejscia-dla-pieszych/k360/a
    37820/

    Akt prawny, na który się powołujesz, to:
    Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca
    1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi
    publiczne i ich usytuowanie

    Po pierwsze jest to rozporządzenie, które jest niej w hierarchii od
    ustawy (PORD).

    I nie wiem, czy czytałeś stosowanie owego rozporządzenia:

    Dział I. Przepisy ogólne
    § 2. Stosowanie przepisów rozporządzenia
    Przepisy rozporządzenia stosuje się przy projektowaniu, budowie oraz
    przebudowie dróg publicznych i związanych z nimi urządzeń budowlanych, a
    także przy projektowaniu i budowie urządzeń niezwiązanych z drogami
    publicznymi, sytuowanych w ich pasach drogowych.

    To są więc przepisy dla projektantów i wykonawców - jak projektować i
    budować drogi. Czytać trzeba całość, a nie wuguglowany fragment.

    Pozdr,

  • 59. Data: 2017-09-15 20:14:10
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2017-09-11 09:27, Poldek wrote:
    > "2. Usytuowanie przejść dla pieszych ustala się w projekcie organizacji
    > ruchu drogi z uwzględnieniem potrzeb pieszych."

    dla mnie wynika z tego ze zeby je usytuowac trzeba spelnic warunek
    konieczny a nie ze jest to warunek wystarczajacy