  • 11. Data: 2009-06-01 13:55:19
    Temat: Re: potrzebne promieniowanie UV-C
    Od: "Szumek" <k...@i...pl>

    Użytkownik "Pa_blo" <m...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:h00c37$h9v$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > Użytkownik "Jaroslaw Berezowski" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

    B3wka+uv-c&btnG=Szukaj

    > Najmocniejsza ktora znalazlem ma 58 W i dlugosc 120 cm... tyle ma caly
    > tasmociag i raczej tego nie zmieszcze.
    >
    > Picasso

    Witam
    przerabiałem podobne patenty
    zbita rtęciówka to rzeczywiście UV -C
    doskonale się nadaje do takich zabawek
    zwróć uwage na równomierność naświetlania
    może byc istotna w twoim przypadku
    ewentualnie zamontujesz kilka lampek ale mniejszych np 125 W
    odpowiednio rozmieszczonych
    da to lepsze efekty niż 1 duża lampa
    pozdrawiam

  • 12. Data: 2009-06-01 14:01:42
    Od: Marcin Łukasik <.marcin.@.milea.pl.>

    J.F. pisze:

    > Trudne do osiagniecia by to bylo, chyba ze jakos blyskowo.
    > Jestes pewien ze nie na metr kw, albo na dm^2 ?

    Niestety nie pomylił się. Takiej mocy wymagają te farby :/

    m.

    --
    Milea Wireless Communications, http://milea.pl
    Anteny WiFi, UMTS, kable, zlacza, akcesoria.

    ``Be who you are and say what you feel, because those who mind don't
    matter and those who matter don't mind.''

  • 13. Data: 2009-06-01 14:52:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin Łukasik" <.marcin.@.milea.pl.> napisał w
    wiadomości news:h00njf$ji8$1@mx1.internetia.pl...

    > Niestety nie pomylił się. Takiej mocy wymagają te farby :/

    No to czym oni to naswietlaja ?
    Bo o lampach blyskowych rteciowych nie slyszalem, a skupienie
    swiatla kilkucentymetrowego 100W jarznika na 1cm kw trudno jest mi
    sobie wyobrazic.

    No i chyba jakas jednostka czasu powinna tam byc ? 100Ws/cm^2 ?

    J.

  • 14. Data: 2009-06-01 16:57:09
    Od: Marcin Łukasik <.marcin.@.milea.pl.>

    J.F. pisze:
> [...]
    > sobie wyobrazic.
    >
    > No i chyba jakas jednostka czasu powinna tam byc ? 100Ws/cm^2 ?

    Tematu chwilę nie przerabiałem, ale z tego co rozmawiałem kiedyś z
    pewnym typem, wywnioskowałem, że musi być dostarczona jakaś tam
    minimalna moc, żeby w ogóle zaszła reakcji fotochemiczna.
    Normalnie tunele mają żarówy 5kW :/

    m.

  • 15. Data: 2009-06-01 17:16:52
    Od: ToMasz <twitek4@no_spam.gazeta.pl>

    Jacek "Plumpi" pisze:

    > Rury oraz gotowe lampy z UV-C firmy można kupić "od ręki" w sklepach
    > zaopatrzenia medycznego. Stosowane są one do odkażania pomieszczeń.
    > W hurtowniach elektrycznych zaś tylko na zamówienie.
    > Problemem może się okazać moc. Z reguły rury UV-C mają moce zbliżone do
    > normalnych świetlówek, tak więc będziesz musiał zamontować ich kilka i
    > do tego jeszcze reflektor.
    Właśnie to chciałem napisać. mam w pracy taką jedną rure, ale nie
    "odpaliłem" jej, bo jej długość nie odpowiada standardowym oprawom. moge
    odczytać z niej jakieś parametry jak chcesz, ale dopiero jutro.
    Nieiwem jakie UV emituje ale jest mocno szkodliwe.

    ToMasz

  • 16. Data: 2009-06-01 19:50:38
    Od: "Pa_blo" <m...@p...pl>

    Użytkownik "ToMasz" <twitek4@no_spam.gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > odczytać z niej jakieś parametry jak chcesz, ale dopiero jutro.
    > Nieiwem jakie UV emituje ale jest mocno szkodliwe.

    Te najdluzsze maja 150 cm a sa nietypowe nie bez powodu.

    Picasso

  • 17. Data: 2009-06-01 20:12:26
    Od: "Pa_blo" <m...@p...pl>

> [...]
    > wyobrazic.
    >
    > No i chyba jakas jednostka czasu powinna tam byc ? 100Ws/cm^2 ?

    Np tym : http://3ec8.skroc.pl

    Picasso

  • 18. Data: 2009-06-01 20:49:22
    Od: r...@m...com

> [...]
    >
    > Nie wiem czy na dobrej grupie pytam ale zawsze warto sprobowac :)
    >
    > Jest sobie suszarka IR do sitodruku i jak to czasami bywa, trzeba wydrukowac
    > cos lakierem UV. I tu mam pytanie - jak najprosciej zbudowac promiennik UV-C
    > co by go tymczasowo wmontowac w ten tunel?
    >
    > Wszedzie promienniki stricte UV-C sa na zamowienie... czy nie mozna
    > zastosowac czegos co "normalnie" emituje np UV-A a ubocznie C ?   Jakis taki
    > patent jak ze zbijaniem oslony w lampie sodowej ?!
    > Wymagana wydajnosc to ok 100W/cm2, generalnie tasme moge zwolnic do 5 m/min
    > wiec wystarczy jakas lampka o mocy 400-500 W

    Zwykła kwarcówka ma coś kolo 220 nm długość fali, ale z tymi 100W/cm2 to
    bedzie problem, chyba ze to ma byc na m2?

  • 19. Data: 2009-06-01 22:10:06
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 1 Jun 2009 22:12:26 +0200, Pa_blo wrote:

    >Np tym : http://3ec8.skroc.pl

    Metrowy ma 12kW. daje 120W/cm, ale jeszcze trzeba skupic cale swiatlo
    na centymetrowej szerokosci pasku.

    No i to moc elektryczna - UV jest tylko 2kW.

    J.

  • 20. Data: 2009-06-01 23:21:51
    Od: "nenik" <n...@o...pl>

    > Najmocniejsza ktora znalazlem ma 58 W i dlugosc 120 cm... tyle ma caly
    > tasmociag i raczej tego nie zmieszcze.

    do przemyslowego uv np. HOK 20/100 i dlawik 2kw + zasilanie z 3-f
    albo kombinowanie z mniejszymi 400W dlawikami i 230V, co nie powinno byc trudne
    dlatego ze moc lamp w tunelach uv jest sterowana przez przelaczanie dlawikow
    np. 50-80-100-120W/cm nie Ws/cm2, 120W/cm jest to zapas mocy przy pracy z
    automatem dla farb uv ciemnych , a dla lakieru uv moze byc 50W/cm choc typowo
    stosuje sie 80W/cm , przy predkosci transportera +- 15-30cm/sek
    parametry nie sa krytyczne

    lampa HOK 20/100 ma 2kW mocy i szerokosc naswietlania na transporterze 20-21cm

    poczytaj o temperaturze na bance , jesli dobrze pamietam to wentylacja miala
    byc na takim poziomie zeby promiennik mial 750*C , i nie wolno bylo jego
    przegrzewac , zreszta i tak nikt sie do tego nie stosowal :)
    zwracam uwage ze mozna sie poparzyc taka lampa od samego uv , efekty sa
    nastepnego dnia