  • 1. Data: 2010-02-10 22:53:07
    Temat: [powtorka] rs232 na bluetooth
    Od: "Piotr \"Curious\" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.lp>

    przepraszam jesli temat powrocil, ale tak na szybko pytanie :

    szukam prostego modulu 'wirtualnego comma' na bluetooth.

    czyli mala plyteczka z rs232 z jednej strony i modulem bt,
    ktora komputer z bt wykryje jako zwykly port szeregowy.

    samo rs232 moze byc na poziomach ttl (bez max232) - tak
    by bylo nawet lepiej.

    jak to sie w ogole 'branzowo' nazywa? wirtualny port rs232?
    adapter rs232 na bt?

  • 2. Data: 2010-02-10 23:55:05
    Temat: Re: [powtorka] rs232 na bluetooth
    Od: "VSS" <n...@v...pl>

    http://www.bluetooth.pl/urzadz.php?g=9

    --
    VSS
    http://vss.pl

  • 3. Data: 2010-02-11 00:59:46
    Od: "Piotr \"Curious\" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.lp>

    VSS wrote:

    > http://www.bluetooth.pl/urzadz.php?g=9

    dziekuje za odpowiedz, dokladnie o takie cos chodzi :)

    btw. ceny troche porazaja, a potrzebuje takich kilka sztuk.
    z tego co widze za pol ceny mozna miec cala myszke bt, ew
    za podobna odbiornik gps,
    od czasu do czasu zdarzaja sie tez okazyjnie
    tansze sztuki 'z drugiej reki' .

    nie wiem czy mozna sie spodziewac ze w srodku bedzie normalna mysz +
    modul bt ,
    niektore gps'y tak sa poskladane i akurat to sie udaje wygooglac,
    wstawienie mikrokontrolerka 'wstrzykujacego' dodatkowe dane do strumienia
    danych z gps'a to raczej nie problem, poza tym czesc gps'ow mozna fizycznie
    rozlozyc na dwa moduly :)

    ad powyzszego jeszcze pytanie dodatkowe - poza w/w czego mozna jeszcze
    szukac w celu 'ekstrakcji' modulow bt?

  • 4. Data: 2010-02-11 11:56:32
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Piotr "Curious" Slawinski schrieb:

> [...]
    > z tego co widze za pol ceny mozna miec cala myszke bt, ew
    > za podobna odbiornik gps,
    > od czasu do czasu zdarzaja sie tez okazyjnie

    Musisż uważać, nie każda mysz bezprzewodowa to mysz bluetooth. Ale
    faktycznie można kupić np. moduły bt na usb za ok. 10$, tylko nie masz
    tam pełnej implementacji BT-Stack, bo to robi driver na PCcie.
    Musisz mieć BT, czy potrzebujesz po prostu wireless-RS232?

    Waldek

  • 5. Data: 2010-02-11 16:34:26
    Od: ColdFire <r...@n...gov>

    Piotr "Curious" Slawinski pisze:
> [...]
    > by bylo nawet lepiej.
    >
    > jak to sie w ogole 'branzowo' nazywa? wirtualny port rs232?

    BTM222, albo tańszy BTM112. Tyle, że tam masz tylko Rx, Tx, bez
    sprzętowej kontroli przepływu. No i do tych modułów trzeba dorobić
    malutkie PCB.

  • 6. Data: 2010-02-14 03:10:15
    Od: "Piotr \"Curious\" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.lp>

    Waldemar Krzok wrote:

> [...]
    > tam pełnej implementacji BT-Stack, bo to robi driver na PCcie.
    > Musisz mieć BT, czy potrzebujesz po prostu wireless-RS232?

    wireless rs232,
    przy czym do samego pc to mozna kupic takie dongielki
    za ~4pln co ledwo stercza z portu. linux je obsluguje bez problemu.

    to czego szukam to sam modul rs232>bt , czyli cos do czego podlacze np.
    mikrokontrolerek, a PC to znajdzie jako rfcomm.
    nie musi to miec wszystkich linii ,sprzetowej kontroli przeplywu itd,
    wystarczy mi rx, tx, i to nawet lepiej jesli byloby w poziomach ttl...

  • 7. Data: 2010-02-14 03:25:14
    Od: "Piotr \"Curious\" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.lp>

    ColdFire wrote:

    > BTM222, albo tańszy BTM112. Tyle, że tam masz tylko Rx, Tx, bez
    > sprzętowej kontroli przepływu. No i do tych modułów trzeba dorobić
    > malutkie PCB.

    takie cos jest ok, dziekuje. widze ze kosztuje ~60pln ?
    troche to jednak drogo wychodzi :/ pomysle chyba nad innym rozwiazaniem niz
    bt, chociaz z drugiej strony bt jednak ma swoje zalety ...