  • 11. Data: 2016-11-27 09:46:23
    Temat: Re: [pr] 895500124 - kolejny numer do wyłudzania pieniędzy?
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 22 Nov 2016 22:37:11 +0100, Grzexs <g...@u...pl>
    wrote:
    > dzwoniłam na ten nr z karty i nikt nie odbierał, a z konta
    > zniknęły pieniądze.

    Jakim cudem??

    --
    Marek

  • 12. Data: 2016-11-27 10:27:44
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

    > Jakim cudem??

    Bo to mogło udawać tylko, że nikt nie odbiera.

    Śmiejmy się z głupich, choć i przewielebnych. - I.Krasicki "Monachomachia"

  • 13. Data: 2016-11-29 19:14:20
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 27 Nov 2016 10:27:44 +0100, "HF5BS" <h...@j...pl> wrote:
    > Bo to mogło udawać tylko, że nikt nie odbiera.

    Jakim cudem z konta bankowego?

    --
    Marek

  • 14. Data: 2016-11-30 13:43:40
    Od: Grzexs <g...@u...pl>

    > Jakim cudem z konta bankowego?

    To jest taki skrót myślowy - zamiast napisać "z puli dostępnych środków
    na rozmowy i inne usługi w systemie przedpłat" ktoś napisał "z konta".
    Większość zrozumiała.

    --
    Grzexs

  • 15. Data: 2016-12-01 22:54:33
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

    ..

    > Jakim cudem z konta bankowego?

    A gdzie ty widzisz cokolwiek wspominającego o banku? :)

    Śmiejmy się z głupich, choć i przewielebnych. - I.Krasicki "Monachomachia"

  • 16. Data: 2016-12-03 08:55:38
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 1 Dec 2016 22:54:33 +0100, "HF5BS" <h...@j...pl> wrote:
    > A gdzie ty widzisz cokolwiek wspominającego o banku? :)

    Dla mnie konto to jest w banku.

    --
    Marek

  • 17. Data: 2016-12-03 10:49:11
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

    > Dla mnie konto to jest w banku.

    W jaki sposób?
    Wchodzę do kiosku, kupuję zdrapkę TakTak (mam Mix-a), płacę gotówką wyjętą z
    prawej kieszeni, z reszty, którą dostałem wczoraj w sklepie (mogłem ją
    równie dobrze dostać w prezencie od Wujka Tadka, czy pożyczyć od znajomego),
    uzupełniam konto... gdzie tu widzisz BANK? Jakim cudem konto usług
    telefonicznych u operatora, tutaj: TakTak w T-Mobile (d. Era), jest kontem
    bankowym, w banku? Napisz coś więcej, może coś grupowo przegapiliśmy,
    zdarzało się, a nie chcemy pochopnie osądzać. Bo dla mnie z kolei, BANK jest
    tu jedynie odgłosem, który usłyszę, gdy walnę głową w ścianę.

    --
    ...Ja biorę na siebie schody, znajdę je skubane i skopię im poręcz
    tak, że nie będą wiedziały, którędy na górę. (C) Osioł ze Shreka.

  • 18. Data: 2016-12-03 13:03:32
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    HF5BS pisze:

> [...]
    > grupowo przegapiliśmy, zdarzało się, a nie chcemy pochopnie osądzać.
    > Bo dla mnie z kolei, BANK jest tu jedynie odgłosem, który usłyszę,

    No właśnie -- w banku jest *rachunek*. Bankowiec nigdy nie powie
    inaczej, tak jak magister budownictwa nie powie "dźwig", tylko
    "żuraw". Natomiast w regulaminach telefoniarzy albo usługodawców
    internetowych są przeważnie "konta". Co oznacza, że pieniądze leżą
    na rachunku bankowym przedsiębiorcy, a księgowi przenoszą je z konta
    na konto w swoich zapisch (i zgodnie z planem kont).

    Jarek

    --
    Tak to w skrócie się przedstawia,
    Pocałujcie w tył żurawia.

  • 19. Data: 2016-12-03 14:59:10
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> writes:

    > No właśnie -- w banku jest *rachunek*. Bankowiec nigdy nie powie
    > inaczej,

    Kiedyś bankowcy podobno prowadzili rachunki na kontach :-)
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 20. Data: 2016-12-03 15:48:41
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2016-12-03 o 14:59, Krzysztof Halasa pisze:

    > Kiedyś bankowcy podobno prowadzili rachunki na kontach :-)

    Ale to było jeszcze w czasach, gdy pieniądze trzymane w banku były
    własnością właściciela konta.
    Teraz wpłacający pieniądze do banku ma tylko rachunek z sumą
    ewentualnego roszczenia do tego banku.